Geschikte opties eerste motor? (A2 & lage zithoogte)

@dylanpilot , ik heb nu een BMW G310R en dat is een blijvertje. Heb twee weken een KTM Duke 390 gehad, maar die was (en ging ook!) snoeihard en was me te bokkig in de lage toeren. De G310R rijdt heel soepel in vrijwel alle toeren, zit heerlijk en kan alles wat ik van een motor wil.
 
Ik ben 1.58m en begonnen op een CB500 (volgend mij zelfs op 25kw). Deze heb ik vrij snel weer verkocht, omdat ik veel samen rijd met mijn vriend, toen nog een FZ1. Het vermogensverschil was voor ons beide geen geslaagde combi.
Daarna een SV650 gekocht, compact motortje, licht en toch nog een bruikbaar vermogen. Heb hem iets verlaagd. Je hebt de naked met een standaard stuur, de versie met kuipje heeft clipons.
Ik heb nu ook een SV1000, met kuip, maar omgebouwd naar superbike stuur. Dat kan met de gekuipte SV650 natuurlijk ook.

Ik heb een keer een Fazer 600 geleend, 4 cilinder met carbs. Deze vond ik ook goed te hanteren als klein persoon. Eventueel verlagen, maar voor jou misschien niet nodig.

De Daytona laarzen met dikke zolen zijn een tip voor de kleinere motorrijders onder ons.

Het hebben van een volledige A lijkt me makkelijker, je kunt dan kiezen uit meer motoren.
 
Om terug te komen op wat ik verwacht had te weten te komen ahv de titel van het topic. Welke motor is nou geschikt voor iemand van 1,60? De Duke 390 kan ze op zitten, maar met geen mogelijkheid met de voeten bij de grond wat wel een must is. Is er een lijst met zithoogtes van motoren?

He, kijk nou De juiste zithoogte voor motoren: een gids voor elke lichaamsbouw - MotoPlus motopls heeft het ooit eens opgesomd. ik zet e even in excel, dat sorteert wat handiger ;)
 
Laatst bewerkt:
Een oud topic, maar mocht iemand met dezelfde vraag zitten: er zijn mooie sites waar je een idee kan krijgen van hoe de motor zit:
Motonomics en cycle-ergo.com .
Kan waardevol zijn als er al één (of een paar) motor is waarvan je weet hoe die je past. Dan kan je andere motoren toevoegen aan je vergelijking
 
JA oud topic inderdaad, maar zolang er kortere mensen blijven bestaan blijft het actueel toch? ;).
Ik heb ergens dit gevonden als vuistregel
A popular method that bicycle riders use to determine their ideal seat height suggests standing barefoot on a hard surface with your back to a wall. Place a book between your legs with the spine facing away. Measure the distance from the floor to the top of the book and multiply the result by 0.883 and subtract an eighth of an inch to arrive at the right seat height. (bron: How to Choose a Motorcycle Size That Fits Your Height and Weight - MLF).
Het lijstje dat ik plaatste is inderdaad verre van compleet. Heel veel motoren waarvan ik als dacht dat ze laag zouden zijn staan er niet in. Dit lijstje is al een stuk completer: Zithoogte motor vergelijken
De links van @dikkert ga ik zeker ook even bekijken.
 
Die truuk met dat boek is voor trapfietsen. Dat is gewoon je binnenbreken lengte. Daar heb je voor een motor niets aan omdat ook de breedte van het zadel bepaald of je met je pootjes bij de grond kunt
 
klopt, maar binnenbeenlengte is binnenbeenlengte en die heb je nodig voor de website als die afwijkend is dan de standaard. Voor mijn lengte is geen enkele motor een pbleem. Ik ben 1,86 en zou theretisch 81 cm binnebeenlengte hebben. In de praktijk blijkt dat 88-89. dus maakt voor korte mensen wel uit. Zoals ik denk ik ook hier al had gezegd is wat je op de website ziet indicatief, maar beter iets dan niets.
 
kom maar proberen, Kawasaki 450 ltd maak een proefrit en als het bevalt kost hij geen vermogen.
overgenomen van een vrouw met korte beentjes en goed nagezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan