gele vestjes..

BMW-XR

Die hard MF'er
12 sep 2016
927
540
Dus wat denken jullie over het incident in Luik? Wat als je als motorrijder wordt gestopt door activisten, die doodleuk besluiten om jouw leven zuur te maken. En dan volgens het nieuws toevallig een zwaar slagwapen hebben om poging tot moord te ondernemen mocht je geen zin hebben om te stoppen. Een vrachtwagen ruit kan gelukkig nogal wat hebben. Lijkt mij op poging tot doodslag met voorbedachte rade door gele vestjes, en de dader is daarbij omgekomen. Jammer. Blijkbaar is de chauffeur zelfs nog gestopt, totdat de politie er was.
 
Lastig verhaal.

Het enige dat mij kan tegenhouden om niet over iemand heen te rijden die voor mijn auto of motor gaat staan, is de wet. Ik heb schijt aan degene die er voor staat. Moet je er maar niet gaan staan. Ga een ander pesten en laat me er langs. Ik zou er dus na twee waarschuwingen zonder pardon overheen rijden. Maar ja.. de wet steekt iets anders in elkaar, dus dat is een afweging die je dan moet maken. Persoonlijk blijf ik liever nog een tijdje van mijn vrijheid genieten. Overheen rijden is dus een no-go.
 
Wat het ook mag zijn. Iets wat eindigd met de dood is nooit goed.

Zelf ben ik chauffeur en het gaat er niet bepaald even vriendelijk aan toe bij de gele hestjes. N grote groep voert normaal actie en probere hun standpunt duidelijk te maken. Ben ik het volledig mee eens.

Maarrr.... helaas zijn er ook groepen die verder gaan. Die bijv stenen naar de vrachtwagen gooien, spiegels kapot slaan, trailer openbreken en spullen van de lading stelen. Ook chauffeurs worden bedreigt en ik kan zeggen dat is beangstigend als er n grote groep op je afkomt. Ook hebbe ze peage tolpoorten in brand gezet. N vrachtwagen in brand gezet. Dit soort dingen komen niet in de media.


Zijn reactie zal geweest zijn weg hier met helaas alle gevolgen

Je word letterlijk aan je lot over gelaten. Over het algemeen laten ze autos en motoren wel door maar ook dat kan best beangstigend zijn,daar je zeker op de motor erg kwetsbaar bent
 
Tja, wat moet je in zo`n situatie als die vrachtwagenchauffeur?

Op hulp van de politie hoef je in België niet te rekenen.
Meeste chauffeurs weten wel van dit Voorval met een chauffeur van de Wit.

Misschien kan je het beste in zo`n situatie zelf een geel hesje aandoen en een paar stenen tegen je auto gooien en langzaam afdruipen?
Hoop (weet het wel zeker) dat de Nederlandse politie iets accurater is in dergelijke gevallen.
 
Lage sesjes met veel tijd en weinig motivatie. Valt weinig aan te doen als bestuurder, vermijden waar mogelijk.
 
Ik denk dat er niemand (behalve mensen die psychisch niet helemaal lekker zitten en extreme geloof gekkies) is die 's ochtends de deur uitgaat met het idee om maar eens even iemand dood te rijden.

Ik kan me wel heel goed voorstellen dat als je alleen in je kabine zit en er een agressieve menigte op je af komt, dat je dan voor jezelf kiest en gas geeft.
Als je vervolgens iemand raakt ga je ook niet stoppen, want dan slaan ze je dood. Wellicht heeft de betreffende chauffeur niet eens doorgehad dat ie iets of iemand heeft geraakt dat kan ook nog.

Mocht hij door hebben gehad dat hij iemand geraakt had en/of dood had gereden dan zou het wel zo slim zijn geweest om je in iedergeval ergens in Nederland bij een politieburo te melden...

We weten allemaal niet wat daar gebeurt is, dus of het goed of fout is weet ik niet. Als er een dode valt is dat 99 van de 100 keer te betreuren (behalve als het een extreme geloof gekkie is).
 
Als ze persoonlijk worden ga ik toch proberen ze voor te zijn. Vrachwagenchauffeurs hebben een heel groot zwaar wapen. aan de andere kant zal je met iedere actie die je onderneemt juridisch aan het kortste eind trekken, je mag nou eenmaal geen eigen rechter spelen, en wanneer is het zelfverdediging?. Voor iedere van die lui 2 man infanterie. Stond de koepel niet leeg? Westerbork kan ook snel operationeel zijn toch? ik heb geen goed woord over voor die mongolen...
 
En vorige. Week nog pamfletje gehad van fransoos in lauterbourg aan grens ging allervriendelijkst zelfs grapje gemaakt met ze
Maar belgen zijn sowieso sneller agressief op de weg als framboos helaas en doorgedraaid op een paar na
bij inhalen 18wheeler fransoos knippert ik kom eraan maar stopt toch als ik doorzet
Belg komt eraan knippert ik zet door en rijd zich gigantisch klem tussen vangrails en trailer
Zo gek zijn ze daar|(
Eigenlijk zelfde als hollanders_O-_O-
 
Ik begrijp beide kanten. De gele hesjes die protesteren. De camionchauffeurs die zich bedreigt voelen.
Maar daarom hoeven er nog geen doden te vallen. Ondanks kapotte ruiten is een camion nog steeds veel sterker dan een geel hesje. Dat is nu helaas alweer gebleken.
Is het terecht dat elke camion aangevallen wordt? Nee, zeker niet. Die mannen en vrouwen doen enkel hun werk.
Is het terecht dat actievoerders hun stem willen laten horen? Ja, zeker wel. Ze zien dat als hun taak.
Maar om zodanig te protesteren dat je het risico loopt om omver/dood gereden te worden. Daar kies je zelf voor!

Sorry Roger, je had ook wat beter na kunnen denken. Veel sterkte voor iedereen die jou graag zag.
 
Gele hesjes....

Ik heb op FB wel s wat gelezen in die groepen.

Ze zijn de enige mensen die nog iets doen tegen de misdadige regeringen. ( die zorgen voor hun uitkering )
Politie is ook tuig, is een priveleger van de regering.
Alles is geoorloofd, van hun kant dan he, niet vanaf welke andere kant dan ook, want dan zit de regering erachter.

In de tussentijd slopen, vernielen en jatten ze waar ze zin in hebben.

En dan zitten ze voor 99% hardwerkende mensen dwars terwijl de regering alleen iets van meekrijgt van het bestaan van gele hesjes als ze de krant open slaan, effect heeft het niet.

Ik zou ieder weldenkend mens afraden die FB groepen te bezoeken, echt dieptriest hoe sommigen tegen de wereld aankijken.


Ik ben groot voorstander van onze huidige democratie en de spelregels. Zelfs al zijn er verbeteringen mogelijk
Ik vind dan ook dat demonstreren een recht is. Echter blijft verkeer tegen houden strafbaar, zo ook diefstal, vernielen, enz enz.
 
Gele hesjes....

Ik heb op FB wel s wat gelezen in die groepen.

Ze zijn de enige mensen die nog iets doen tegen de misdadige regeringen. ( die zorgen voor hun uitkering )
Politie is ook tuig, is een priveleger van de regering.
Alles is geoorloofd, van hun kant dan he, niet vanaf welke andere kant dan ook, want dan zit de regering erachter.

In de tussentijd slopen, vernielen en jatten ze waar ze zin in hebben.

En dan zitten ze voor 99% hardwerkende mensen dwars terwijl de regering alleen iets van meekrijgt van het bestaan van gele hesjes als ze de krant open slaan, effect heeft het niet.

Ik zou ieder weldenkend mens afraden die FB groepen te bezoeken, echt dieptriest hoe sommigen tegen de wereld aankijken.


Ik ben groot voorstander van onze huidige democratie en de spelregels. Zelfs al zijn er verbeteringen mogelijk
Ik vind dan ook dat demonstreren een recht is. Echter blijft verkeer tegen houden strafbaar, zo ook diefstal, vernielen, enz enz.

Dat soort dingen op FB opzoeken is dan ook wel valsspelen. :+
 
Dat soort dingen op FB opzoeken is dan ook wel valsspelen. :+

Uiteraard.

Geen enkele groep mensen is erbij gebaad zich af te sluiten voor objectieve informatie en alleen informatie te absorberen van gelijkgestemden.
Het is eigenlijk logisch dat je daar extremist door word.
Zo kom ik op het forum ook motorrijders tegen in politiediscussies die zeggen 'iedereen die ik ken heeft een hekel aan de politie'. Zegt dat dan iets over de politie, over hem of over (de beperktheid van) zijn vriendenkring ?

Maar zo af en toe eens kijken wat er bij andere mensen speelt is wel leuk. Zo lees ik ook wel eens op site's van extreem rechts/links/voor/achter/enzenz.
 
Gele hesjes....

Ik heb op FB wel s wat gelezen in die groepen.

Ze zijn de enige mensen die nog iets doen tegen de misdadige regeringen. ( die zorgen voor hun uitkering )
Politie is ook tuig, is een priveleger van de regering.
Alles is geoorloofd, van hun kant dan he, niet vanaf welke andere kant dan ook, want dan zit de regering erachter.

In de tussentijd slopen, vernielen en jatten ze waar ze zin in hebben.

En dan zitten ze voor 99% hardwerkende mensen dwars terwijl de regering alleen iets van meekrijgt van het bestaan van gele hesjes als ze de krant open slaan, effect heeft het niet.

Ik zou ieder weldenkend mens afraden die FB groepen te bezoeken, echt dieptriest hoe sommigen tegen de wereld aankijken.


Ik ben groot voorstander van onze huidige democratie en de spelregels. Zelfs al zijn er verbeteringen mogelijk
Ik vind dan ook dat demonstreren een recht is. Echter blijft verkeer tegen houden strafbaar, zo ook diefstal, vernielen, enz enz.
En de normale burger zit nu tussen twee rovende en vernielende kampen.
 
Uiteraard.

Geen enkele groep mensen is erbij gebaad zich af te sluiten voor objectieve informatie en alleen informatie te absorberen van gelijkgestemden.
Het is eigenlijk logisch dat je daar extremist door word.
Zo kom ik op het forum ook motorrijders tegen in politiediscussies die zeggen 'iedereen die ik ken heeft een hekel aan de politie'. Zegt dat dan iets over de politie, over hem of over (de beperktheid van) zijn vriendenkring ?

Maar zo af en toe eens kijken wat er bij andere mensen speelt is wel leuk. Zo lees ik ook wel eens op site's van extreem rechts/links/voor/achter/enzenz.

Kijk je ook op wierijdt? :+
 
Kijk je ook op wierijdt? :+

Dat is dat groepje dat nu heel origineel een kentekenplaatsticker gaat invoeren om elkaar te herkennen...die bedoel je ? :+

Ik ben daar lid van. In het begin puur uit nieuwsgierigheid. Nu je erover begint vraag ik me af waarom ik daar nog lid ben, zelden dat er iets zinnigs gepost word en als dat eens wel zo is, dan zitten er altijd wel weer wat opmerkingen tussen die echt nergens op slaan. Maar goed, da's een andere discussie.


En de normale burger zit nu tussen twee rovende en vernielende kampen.

En beide kampen zeggen dat ze het voor 'de burger' doen.

Maar ik vraag me af of de gemiddelde gele hesser eigenlijk wel weet waar tegen of waar voor hij demonstreert.
Als ik zo wat beelden zie dan heb ik het idee dat vooral mensen die geen werk hebben (en/of willen) demonstreren.
Ik blijf erbij dat een mens een dagbesteding nodig heeft, anders gaat ie zichzelf de kop gek maken en raakt depressief.


En waar staan ze nou eigenlijk voor, die gele hesjes ?
En nu niet iedereen die een eigen mening gaat roepen, maar waar staan die gele hesjes, als beweging/groep voor ??

Ik voorspel dat het hele gele hesjes gedoe over een paar weken/maanden weer van het toneel verdwenen is.
 
En de normale burger zit nu tussen twee rovende en vernielende kampen.
... en ik dacht dat de gele hesjes begonnen waren met gewone mensen. Niet links en niet rechts. Geen linkse hobbies en niet rechts zakken vullen, maar gewoon werken voor hun centen.
 
Dat is dat groepje dat nu heel origineel een kentekenplaatsticker gaat invoeren om elkaar te herkennen...die bedoel je ? :+

Ik ben daar lid van. In het begin puur uit nieuwsgierigheid. Nu je erover begint vraag ik me af waarom ik daar nog lid ben, zelden dat er iets zinnigs gepost word en als dat eens wel zo is, dan zitten er altijd wel weer wat opmerkingen tussen die echt nergens op slaan. Maar goed, da's een andere discussie.




En beide kampen zeggen dat ze het voor 'de burger' doen.

Maar ik vraag me af of de gemiddelde gele hesser eigenlijk wel weet waar tegen of waar voor hij demonstreert.
Als ik zo wat beelden zie dan heb ik het idee dat vooral mensen die geen werk hebben (en/of willen) demonstreren.
Ik blijf erbij dat een mens een dagbesteding nodig heeft, anders gaat ie zichzelf de kop gek maken en raakt depressief.


En waar staan ze nou eigenlijk voor, die gele hesjes ?
En nu niet iedereen die een eigen mening gaat roepen, maar waar staan die gele hesjes, als beweging/groep voor ??

Ik voorspel dat het hele gele hesjes gedoe over een paar weken/maanden weer van het toneel verdwenen is.
De regering regeert niet eens en is er al helemaal niet voor de burger het zijn ordinaire zakkenvullers die zich laten adviseren door hele dure bureaus. Onwetendheid en onkunde regeert, het is gewoon treurig.
Waar die gele hesjes voor staan weet ik niet, ik moet er alleen een dragen wanneer ik over het wegdek van de v brienen brug loop in Rotterdam en gelukkig is dat maar voor tien minuten op één dag in een jaar tijd. Daarna gaat hij in de kliko en ligt het jaar erop een nieuwe voor me klaar.

Voor die domme demonstranten geld “geef ze brood en spelen opdat ze zich niet vervelen” blijkbaar verveelden de dommen zich.


... en ik dacht dat de gele hesjes begonnen waren met gewone mensen. Niet links en niet rechts. Geen linkse hobbies en niet rechts zakken vullen, maar gewoon werken voor hun centen.
Als je werkt heb je toch helemaal geen tijd voor deze onzin?
 
Gele hesjes....


Ik ben groot voorstander van onze huidige democratie en de spelregels. Zelfs al zijn er verbeteringen mogelijk
Ik vind dan ook dat demonstreren een recht is. Echter blijft verkeer tegen houden strafbaar, zo ook diefstal, vernielen, enz enz.
In Frankrijk en Belge is dat helaas niet strafbaar.
Vandaar ook dat die Fransozen bij het minste geringste de snelwegen gebruiken om hun wil kenbaar te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan