Gehoorbescherming valt uit oren

Tip uit de praktijk: even de oordopjes in de mond nemen voor het inbrengen. Dan gaat het gemakkelijker en sluiten ze ook beter af.

giphy.gif
 
Ik heb dat wel eens als ik oortjes in heb voor muziek dan trek je de helm over je hoofd en liggen ze weer op je schouders. Ik pak binnenkant van m'n helm aan beide kanten en trek hem ietsjes uit elkaar bij opzetten waardoor ik net die halve cm meer heb om de helm zonder schuren over de oortjes te schuiven.
Dat lukt me niet met mijn passende integraal helm.

Ik heb in mijn jonge jaren gewerkt bij luchttemperaturen tot 70 graden Celsius. Nooit de behoefte gevoeld om me daarbij dik in te pakken.O-)
70°c?
Lijkt me sterk.
Ik heb vandaag gewerkt bij een luchtemperatuur van 42°C en dat ging wel maar ik probeer er geen gewoonte van te maken.
Ik heb ook al eens ruimtes betreden met een temperatuur van ongeveer 50°c van maar daar moet je echt niet beginnen werken. (Ik heb geen bureaujob, 50% van de tijd toch niet)
(De luchtvochtigheid is meestal minstens 70%)
 
[/QUOTE]
70°c?
Lijkt me sterk.
Ik heb vandaag gewerkt bij een luchtemperatuur van 42°C en dat ging wel maar ik probeer er geen gewoonte van te maken.
Ik heb ook al eens ruimtes betreden met een temperatuur van ongeveer 50°c van maar daar moet je echt niet beginnen werken. (Ik heb geen bureaujob, 50% van de tijd toch niet)
(De luchtvochtigheid is meestal minstens 70%)
[/QUOTE]

Het was aan boord van een zeeschip in tropische wateren.
In de machinekamer was het 47 graden, in de hulpmotorenkamer 65 en in de separatorkamer 70. Overal hingen thermometers.
O ja, in de controlekamer was het 18 graden.🥶
 
Laatst bewerkt:
Wel eerst de dopjes goed schoonmaken voor je je tong er langs haalt. Schijnt dat oorsmeer niet zo lekker smaakt:N
 
Dopjes vandaag binnen gekregen , maar ga er echt niet aan likken van te voren.
Beetje natte vinger in je oor krijgen voor de grap maar dan doe je het bewust dus dat gevoel skip ik even _O-
 
Die bacteriën daar zit ik niet mee. Gun die beestjes ook eens wat!!
Lekker eerst effe soppen voordat je de dopjes in je oren steekt.

Ik heb de laatste tijd het omgekeerde...................
Na helm afzetten krijg ik de dopjes er niet meer uit!
Ik heb Alpine dopjes, soms trek ik dan alleen het filter eruit, maar siliconenstuk blijft dan zitten.
Al een paar keer met een sleutel in mijn oor lopen poeren, om dopje eruit te wippen.
 
Die bacteriën daar zit ik niet mee. Gun die beestjes ook eens wat!!
Lekker eerst effe soppen voordat je de dopjes in je oren steekt.

Ik heb de laatste tijd het omgekeerde...................
Na helm afzetten krijg ik de dopjes er niet meer uit!
Ik heb Alpine dopjes, soms trek ik dan alleen het filter eruit, maar siliconenstuk blijft dan zitten.
Al een paar keer met een sleutel in mijn oor lopen poeren, om dopje eruit te wippen.
Een collega had daar ook veel last van
Hij heeft het op een geniale wijze opgelost
Ik zou daar zelf niet opkomen je moet het maar weten :}
 
Ik heb de laatste tijd het omgekeerde...................
Na helm afzetten krijg ik de dopjes er niet meer uit!
Ik heb Alpine dopjes, soms trek ik dan alleen het filter eruit, maar siliconenstuk blijft dan zitten.
Al een paar keer met een sleutel in mijn oor lopen poeren, om dopje eruit te wippen.

Dat had ik dus ook steeds vaker. Sta je daar met zo'n geel of groen filter en die siliconen dop zit nog in je kop.
Too schreef het al. Probeer anders eens Assorti Wegwerpoordopjes - Inhoud 15 verschillende types om rustig uit te proberen .
Ik ben hier aan begonnen en bevalt prima. Het ene merk is beter dan de andere, ik hoef geen Alpine of andere siliconen dop meer in mijn oren.
Mijn route instructies / telefoon kan ik prima horen met die schuimpies.
Nee, ik luister niet naar muziek tijdens het rijden, dus optimale lage en hoge tonen mis ik niet.
 
Ik moet altijd mijn oor naar achteren trekken om de opening en de gehoorbuis op een lijn te krijgen, anders krijg ik ze ook niet ver genoeg naar binnen. Hoop niet dat omdat ik dat zo vaak moet doen ik op een gegeven moment op dombo ga lijken '(
 
Ik moet altijd mijn oor naar achteren trekken om de opening en de gehoorbuis op een lijn te krijgen, anders krijg ik ze ook niet ver genoeg naar binnen. Hoop niet dat omdat ik dat zo vaak moet doen ik op een gegeven moment op dombo ga lijken '(
Wees maar gerust. Je oren groeien sowieso je hele leven lang!
 
Ja, en je neus ook. Daarbij haren waar je ze nooit had en niet wilt hebben (uit je oren en neus) en haren niet waar je ze wel wilt hebben (op je hoofd).
 
Terug
Bovenaan Onderaan