geewiz ragbakspan

.
full
 
Je vakantie is iig erg goed besteed tot dusver.
En ik neem aam dat Cis er ook mee in haar nopjes is *D
 
ik moest nog de bevestigingspunten maken aan het frame. ik moet het geheel nog afmaken maar ik denk dat jullie snappen wat ik bedoel.
full
 
ik ben begonnen met het sub frame. ik heb de middenbok verwijdert en het eerste deel geplaatst. ik wil zoveel mogelijk bestaande bouten/gaten gebruiken maar het is wel problematisch.
full
 
hier de volgende buis. ik ga de plaat van de jiffy ophangpunt nog aanpassen. zoals je ziet zijn er niet veel ophang mogelijkheden en vooral niet aan deze kant ivm waterkoeling dat door deze buis vloeit...
full
 
hier is een ophang mogelijkheid die ik zeker ga gebruiken.
edit: ik zie dat die mogelijkheid amper te zien is. het gaat om de gaat boven in de linker hoek van de foto. het is een m8.

full
 
Laatst bewerkt:
de volgende buis zal voorlangs lopen. hier is de m8 bout gat ook te zien.
aan de voorkant zijn er geen ophang mogelijkheden.
full
 
de buis zal verder uitsteken zoals de achterste buis. hier aan zal een dikkere buis aan gelast worden.
full
 
voor extra stevigheid ga ik een buis naar boven lassen. de bevestiging zal ik aan het frame moeten lassen. ik zal dan twee platen gebruiken, een aan het frame en een aan de buis. deze zullen dan door middel van twee bouten en moeren aan elkaar worden gezet.
op deze manier kan ik de sub frame als nog los bouten van de motor.

full
 
hier zal ik de ophang punt vast lassen aan het frame.

MIJN VRAAG AAN JULLIE IS....

zal deze constructie sterk genoeg zijn???? :?

ik denk dat het wel ok zal zijn. toch?
full
 
Ik zou me om de linker kant niet zo druk maken. Ik zie aan de rechter kant van het frame mooi bouten om schtesplaten en hulpframe aan te maken. Dat samen met de middenbok levert al een stabiel onderframe op. Dwars onderdoor naar de jiffy is lekker stabiel maar structureel doet het niet veel als je er een compleet raam onder gaat maken.
 
full


Ik heb destijds voor , ietwat grove, beugels gekozen. Rijd er al een paar jaar naar volle tevredenheid mee rond. Waar je de moeren ziet zitten, zitten nu de kogels waar het zijspanframe aan hangt.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan