jbazelmans
MF veteraan
- 18 mrt 2020
- 4.485
- 4.243
Voor 11 à 12k heb je ook een mooi BMW R1200RT
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Voor 11 à 12k heb je ook een mooi BMW R1200RT
Ik zou de goedkoopste Versys kiezen, tis je eerste motor……wie weet smaakt het naar meer.….Zo vandaag 3 proefritten gemaakt:
Tiger XCX
Versys 650
Vstrom 650
De Tiger vond ik leuk rijden en ik begrijp nu wat bedoelt wordt met meer vermogen. In lage toeren reed hij prima enzo. Alleen had hij offroad banden.
De Versys 650 reed super sportief, veel toeren enzo en dat vind ik echt tof. Denk dat ik voor deze ga.
De Vstrom 650 zit er weer tussenin, maar vond ik wat saai.
Versys was ook lekker wendbaar enzo en aardig 'zenuwachtig', maar dat vind ik leuk. Weet niet of het ideaal is met lange tochten naar het buitenland?
En ik bewoog naar voren als ik keihard remde, de verkoper zei dat ik meer moest klemmen. Klopt dat?
De wind was wel aardig voelbaar nog, de ruit stond op zijn hoogste stand (ben 1.90). Maar misschien moet ik dat niet vergelijken met de tiger?
Ik denk dat ik dinsdag mijn besluit neem. Was een model uit 2017 met 37k op de teller voor 7600 euro. Aardig uitgerust met van alles.
Iemand nog een tip?
Zouden jullie liever een kawaski versys 650 uit 2015 kopen met 18000 km of liever eentje uit 2017 met 38k km's? Ik krijg een grote beurt bij de 38k versie en jaar garantie bij goedhart. 18k versie is een andere dealer met 3 mnd garantie?
..... van +10 jaar oud...
Een BMW koop je best nieuw, tweedehands betaal je zo'n ding altijd teveel.
Je weet dat je gaat remmen, dus dan zet je ook je onderarmen/ellebogen een beetje op slot, knie klemmen tegen de tank.En ik bewoog naar voren als ik keihard remde, de verkoper zei dat ik meer moest klemmen. Klopt dat?
Het is een motor.De wind was wel aardig voelbaar nog, de ruit stond op zijn hoogste stand (ben 1.90).
Er achteraan gelijk een proefrit op een Yamaha MT07 gemaakt, die reed beter maar zoiets zoek je niet.….
Dan kan de meer beschermende ruit van de Tiger ineens niet zo goed zijn voor jou.
Maar bij elke motor kan je dan wel een hogere of lagere ruit monteren of gewoon verzagen.
En een RT is na 10 jaar over het algemeen net ingereden, kun je nog jarenlang mee vooruit
Over smaken en kleuren kan je niet discussiëren maar als’k die Versys 650 naast een Z650RS zie, voor dezelfde prijs en ’t zelfde doelgebruik.. ’k zou toch eerder voor de rs gaan maar ’t ja ieder z’n meug.
Wel een luxe….Daarom had ik altijd een sportmodel en een allroad staan.
Na een trackday ook geen zin om opgevouwen te zitten (en gas tot de stuit).
Lekker lui en comfortabel op de allroad @werk of afspraken.