Geen idee welke motor ik moet kiezen...

Zo vandaag 3 proefritten gemaakt:

Tiger XCX
Versys 650
Vstrom 650

De Tiger vond ik leuk rijden en ik begrijp nu wat bedoelt wordt met meer vermogen. In lage toeren reed hij prima enzo. Alleen had hij offroad banden.

De Versys 650 reed super sportief, veel toeren enzo en dat vind ik echt tof. Denk dat ik voor deze ga.

De Vstrom 650 zit er weer tussenin, maar vond ik wat saai.

Versys was ook lekker wendbaar enzo en aardig 'zenuwachtig', maar dat vind ik leuk. Weet niet of het ideaal is met lange tochten naar het buitenland?

En ik bewoog naar voren als ik keihard remde, de verkoper zei dat ik meer moest klemmen. Klopt dat?

De wind was wel aardig voelbaar nog, de ruit stond op zijn hoogste stand (ben 1.90). Maar misschien moet ik dat niet vergelijken met de tiger?

Ik denk dat ik dinsdag mijn besluit neem. Was een model uit 2017 met 37k op de teller voor 7600 euro. Aardig uitgerust met van alles.

Iemand nog een tip?

Zouden jullie liever een kawaski versys 650 uit 2015 kopen met 18000 km of liever eentje uit 2017 met 38k km's? Ik krijg een grote beurt bij de 38k versie en jaar garantie bij goedhart. 18k versie is een andere dealer met 3 mnd garantie?
Ik zou de goedkoopste Versys kiezen, tis je eerste motor……wie weet smaakt het naar meer.….:?

Recentelijk ook op een Versys 650 gereden, reed precies zoals ik had verwacht. Wendbaar, vlot en prima zit...techniek zit je wel goed……:]

Er achteraan gelijk een proefrit op een Yamaha MT07 gemaakt, die reed beter maar zoiets zoek je niet.….;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Muit
En ik bewoog naar voren als ik keihard remde, de verkoper zei dat ik meer moest klemmen. Klopt dat?
Je weet dat je gaat remmen, dus dan zet je ook je onderarmen/ellebogen een beetje op slot, knie klemmen tegen de tank.
Dat gaat later automatisch.

Toen ik mijn rechterarm had versplinterd merkte ik na de operatie pas later met tijden hoeveel mijn armen tegenhielden met remmen, toen schoof ik ook even wat naar voren op Zandvoort.
Had de kracht nog niet zo, die moest ik weer opbouwen.
:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Muit
De wind was wel aardig voelbaar nog, de ruit stond op zijn hoogste stand (ben 1.90).
Het is een motor. :+

De hoogte van een ruit kan kritisch zijn omdat je geen turbulentie wil rond je helm.
Dit kan je het beste op de snelweg testen en met wat hogere snelheid.
Als je lange stukken gaat rijden, tochten naar het buitenland, dan kan turbulentie enorm vermoeiend zijn.

Dan kan de meer beschermende ruit van de Tiger ineens niet zo goed zijn voor jou.
Maar bij elke motor kan je dan wel een hogere of lagere ruit monteren of gewoon verzagen. O-)

Misschien stiekem toch nog een keer proefrijden.
Dan merk je denk ik weer andere dingen.
Jammer dat ze niet allemaal op beter te vergelijken banden staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Muit
En een RT is na 10 jaar over het algemeen net ingereden, kun je nog jarenlang mee vooruit

Dat kan, maar je koopt wel een motor van 10 jaar oud terwijl je voor hetzelfde geld een nieuwe midrange hoogpoter in huis kan halen...
Geef mij dan maar die nieuwe. 🤷‍♂️
 
Dat is inderdaad een keuze die je eerst moet maken:
geef ik 10.000€ uit aan een nieuwe motor of aan een (overpriced) tweedehands motor.
persoonlijk heb ik alleen maar nieuw gekocht, dat vind ik nog altijd de beste strategie.
 
Over smaken en kleuren kan je niet discussiëren maar als’k die Versys 650 naast een Z650RS zie, voor dezelfde prijs en ’t zelfde doelgebruik.. ’k zou toch eerder voor de rs gaan maar ’t ja ieder z’n meug.
 
Over smaken en kleuren kan je niet discussiëren maar als’k die Versys 650 naast een Z650RS zie, voor dezelfde prijs en ’t zelfde doelgebruik.. ’k zou toch eerder voor de rs gaan maar ’t ja ieder z’n meug.

Dat laatste dus...

Ik ga niet ontkennen dat die Z650RS er niet leuk uitziet, zo'n retro naked smoelt altijd wel goed...

Maar qua doelgebruik, ook al is het voor dagritjes, dan ga je meer comfort genieten op de Versys..
Dat de Z650RS meer hoofden zal doen draaien als je de terrasjes nadert zal wel zijn, maar daarvoor rij ik niet met de motor.
 
Daarom had ik altijd een sportmodel en een allroad staan.
Na een trackday ook geen zin om opgevouwen te zitten (en gas tot de stuit).
Lekker lui en comfortabel op de allroad @werk of afspraken. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan