gas loslaten

Xtine

MF veteraan
19 apr 2012
9.284
84
Amsterdam
Ik zie nu beelden van de MotoGP, de rijders laten hun gas los en blijven normaal doorrijden. Als ik van mijn motor (gsx-r1000) het gas loslaat, rem ik gelijk enorm af. Hebben zij hun gashendel zo afgesteld dat 'ie blijft staan als je 'm loslaat?
 
Ik denk dat de motor zo afgesteld is. Niet per se de gashendel.
 
Ik vind het wel handig dat mijn Ducati enorm op de motor afremt. In de racerij schijnt dat niet zo te zijn.
 
volgens mij hebben die motoren een stationair van +3000 toeren,scheelt ook
 
Ik denk dat de motor zo afgesteld is. Niet per se de gashendel.
hebben die niet allemaal een slipper koppeling zodat het achterwiel niet blokeerd? Heb ik nu ook. Maar ik vondt het leuker om bij ingaan van de bocht de koppeling als achterwiel rem te kunnen gebruiken.
 
hebben die niet allemaal een slipper koppeling zodat het achterwiel niet blokeerd? Heb ik nu ook. Maar ik vondt het leuker om bij ingaan van de bocht de koppeling als achterwiel rem te kunnen gebruiken.
Ik heb ook een slipperclutch en een 2 cilinder met 115 mm zuigers en dikke compressie ,blijft enorm afremmen op het blok.
Heeft niks van doen met de slipperclutch.

Verder : hoe jij een koppeling als achterrem denkt te gebruiken ,is mij een raadsel.
 
ehm, nee? Ik deed dat op een rotonde in Engeland. Toen reed ik nog niet zo lang motor. Was heel apart. Maar ik bleef overeind.


(zonder terugschakelen is het ook verrassend)
 
Op straat pak ik bij de morini ook wel eens de koppeling bij op rotondes.
Maar dat is alleen uit voorzorg voor als ie zou gaan bokken.
Op bochten afkomend op straat en circuit (nog wat extremer) gebruik ik geen achterrem maar motorrem.(terugschakelend met koppeling tussentijds loslatend)
Maar als ik de bocht in ga is de koppeling los (nog eventueel de voorrem erop) en ga ik op het gas,dus op tractie de bocht door.
 
Verder : hoe jij een koppeling als achterrem denkt te gebruiken ,is mij een raadsel.
Op een BMW 2010GS: Gewoon remmen voor de bocht, terugschakelen, licht insturen, en koppeling relatief langzaam laten opkomen tot je voelt dat achterwiel naar de buitenkant aan het slippen is? Op dat moment heb ik denk ik 80% rem vermogen op voorrem, 20% op achterrem. Maar ik zit hoog en gebruik achterrem niet. Als BMW interlinked zowieso bijremt, dan is dat nauwelijks een extra balasting voor de koppeling. Ik vondt het wel leuk, iets slippen voor de bocht, motor in betere positie voor de bocht, en doorgaan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan