Garmin Zumo deel 7

Vraagje waar jullie wellicht mee kunnen helpen. Heb al even gegoogled maar geen passend antwoord gevonden.

Windows vond het nodig zich vandaag op te hangen en ik heb natuurlijk geen backup gemaakt van basecamp8)7

Nu kan ik mijn bestanden op de schijf nog wel benaderen via een andere pc maar hoe krijg ik mijn routes nu weer terug in een nieuwe basecamp installatie/waar kan ik de bestanden op de harde schijf vinden?
 
Vraagje waar jullie wellicht mee kunnen helpen. Heb al even gegoogled maar geen passend antwoord gevonden.

Windows vond het nodig zich vandaag op te hangen en ik heb natuurlijk geen backup gemaakt van basecamp8)7

Nu kan ik mijn bestanden op de schijf nog wel benaderen via een andere pc maar hoe krijg ik mijn routes nu weer terug in een nieuwe basecamp installatie/waar kan ik de bestanden op de harde schijf vinden?
Basecamp slaat alles op in een eigen database, die ga je niet vinden onder je verkenner. Maar ik denk als je basecamp opnieuw installeert dat hij die database ook wel weer vindt. Laat even weten of het gelukt is! Succes, Ed
 
Basecamp slaat alles op in een eigen database, die ga je niet vinden onder je verkenner. Maar ik denk als je basecamp opnieuw installeert dat hij die database ook wel weer vindt. Laat even weten of het gelukt is! Succes, Ed

Ik moet helaas Windows opnieuw installeren dus dat wordt een lastigere optie. De schijf maar eens doorzoeken naar alle basecamp/Garmin mappen

Toch bedankt voor de reactie:)
 
*O*mapje user/AppData/Roaming/Garmin/BaseCamp/Database/4.7 inhoud hiervan naar de nieuwe windowsinstallatie gekopieerd en heb gelukkig zo goed als alles weer terug. Nu maar eens een back-up maken en ergens op een cloud mikken
 
Handiger is de db vab Basecamp zowiezo in de cloud te plaatsen. Kun je aangeven in de settings. Heb je nooit meer een probleem.
Die van mij staat bij Microsoft OneDrive. Ruimte neemt het niet in.
 
Ik heb het volgende meegemaakt met mijn Zumo 590/595 :
- Een spoor omgezet naar reis
- op de track de reis geladen en gestart met als doel 'einde'.
- route wordt berekend en ligt precies op de track.
- route gestart en route volgt de track.
- na een paar kilometer ( schat in een km of 5) wordt de route herberekend en volgt de track niet meer.
- (herbereken staat uit)
- na de Hanhtennjoch de reis weer eens geprobeerd te starten en nu blijft de reis wel de track volgen.

Wat kan hier aan de hand geweest zijn ?
Ik heb onderweg een paar maal de reis opnieuw laten berekenen etc, maar dat had allemaal geen resultaat.
 
Je bent effe van de track af geweest? Of iig dacht de Zumo dat.

Dan zou hij nog niet moeten gaan herberekenen als je dat uitgezet hebt ;). Ik snap er niks van. Bij mij werkt de zumo eigenlijk uitstekend, ook als je een stukje van de route af geweest bent.
 
Je bent effe van de track af geweest? Of iig dacht de Zumo dat.

Nee zeker niet van de route/track afgeweest. Herbereken stond uit dus dat vind ik het meest rare.
Kan me ook niet herinneren dat ik dit met één van mijn Zumo's ooit meegemaakt heb.
 
De 590 gaat - na signalering dat er onvoldoende brandstof is voor de gekozen route - herberekenen, zelfs wanneer je de vraag om naar een tankstation te navigeren met nee beantwoort. Ik heb dit geconstateerd bij een rondreis en dan is het extra zuur omdat je dan je hele route kwijt bent. De 595 heeft dit probleem overigens niet meer; die slaat de gekozen rondreis op.
 
De 590 gaat - na signalering dat er onvoldoende brandstof is voor de gekozen route - herberekenen, zelfs wanneer je de vraag om naar een tankstation te navigeren met nee beantwoort. Ik heb dit geconstateerd bij een rondreis en dan is het extra zuur omdat je dan je hele route kwijt bent. De 595 heeft dit probleem overigens niet meer; die slaat de gekozen rondreis op.
Ik gebruik de brandstofinstellingen niet.
Betreft overigens een 590 die softwarematig omgezet is naar een 595. Maar ik verwacht niet dat daar het probleem in zit.
 
Gebruik je misschien de smartlink app met verkeersmeldingen? Heb afgelopen weekend hetzelfde meegemaakt. In dat geval staat er rechtsboven in het veld een kronkelpijl. Als je hier op drukt krijg je de melding “vorige route”. Druk op akkoord en je krijgt de originele route terug.
 
Dan zou hij nog niet moeten gaan herberekenen als je dat uitgezet hebt ;). Ik snap er niks van. Bij mij werkt de zumo eigenlijk uitstekend, ook als je een stukje van de route af geweest bent.
Woordje 'zou' is terecht .... Ik heb het al vaak meegemaakt, dat een voorrijder (590 met 595 software geloof ik) 'effe moest stoppen' om de track opnieuw te laden.
 
Woordje 'zou' is terecht .... Ik heb het al vaak meegemaakt, dat een voorrijder (590 met 595 software geloof ik) 'effe moest stoppen' om de track opnieuw te laden.

Vreemd eigenlijk inderdaad. Ik importeer een route altijd eerst als een spoor... Die zet ik in de garmin om naar een route. Bij het spoor vink ik dan wel aan dat hij het spoor op de kaart toont zodat ik direct zie hoe het originele spoor ging.
 
Goedenavond!

2 weken terug heb ik via MYROUTEAPP ( sorry voor de caps :+) een route voor het eerst in elkaar geknutseld nadat ik een webinar had gevolgd bij hun.
Er werd gezegd dat je de "track" moest kiezen op je Garmin en dan importeren of omzetten in het schermpje en dan zou je kunnen rijden volgens de aangegeven route/lijnen.
Maar ik zag tussen 2 punten steeds een rechte lijn terwijl er toch een flinke kronkel in zit ( Amsteldijk bij Amsterdam ).
Er was ook een zwarte dunne lijn te zien die wel op de "weg" lag zoals je het moet rijden.
Gelukkig wist ik de route uit mijn hoofd, maar hoezo zag ik steeds roze/rode rechte lijnen ipv de lijnen die de weg zouden moeten volgen?

Alvast bedankt!
 
Goedenavond!

2 weken terug heb ik via MYROUTEAPP ( sorry voor de caps :+) een route voor het eerst in elkaar geknutseld nadat ik een webinar had gevolgd bij hun.
Er werd gezegd dat je de "track" moest kiezen op je Garmin en dan importeren of omzetten in het schermpje en dan zou je kunnen rijden volgens de aangegeven route/lijnen.
Maar ik zag tussen 2 punten steeds een rechte lijn terwijl er toch een flinke kronkel in zit ( Amsteldijk bij Amsterdam ).
Er was ook een zwarte dunne lijn te zien die wel op de "weg" lag zoals je het moet rijden.
Gelukkig wist ik de route uit mijn hoofd, maar hoezo zag ik steeds roze/rode rechte lijnen ipv de lijnen die de weg zouden moeten volgen?

Alvast bedankt!

Als je de route geimporteerd hebt vanaf MRA. Moet je op de garmin eerst naar apps -> sporen. Daar klik je de route aan. Dan verschijnt er een scherm met het kaartje en daarop de route. Linksbovenin staat een steeksleuteltje. Daar tik je op. Dan kies je voor de optie: Converteer naar reis.
De garmin gaat dan rekenen en als hij daarmee klaar is ga je terug naar het hoofdmenu van de garmin. Daar kies je weer voor; apps -> reisplanner. Als het goed is staat de route nu in deze lijst en kun je hem aan klikken om te gaan rijden.

Ik werk altijd via deze methode en hij zou het dan moeten doen...
 
Je krijgt bij MRA steeds een route en een spoor. Jij hebt de route gebruikt. Vanuit MRA is dit een directe route, dus rechte lijnen. Je hebt eigenlijk het spoor nodig welke je dan in het toestel omzet naar een reis. Wel herberekenen uit zetten dan.
 
Als je de route geimporteerd hebt vanaf MRA. Moet je op de garmin eerst naar apps -> sporen. Daar klik je de route aan. Dan verschijnt er een scherm met het kaartje en daarop de route. Linksbovenin staat een steeksleuteltje. Daar tik je op. Dan kies je voor de optie: Converteer naar reis.
De garmin gaat dan rekenen en als hij daarmee klaar is ga je terug naar het hoofdmenu van de garmin. Daar kies je weer voor; apps -> reisplanner. Als het goed is staat de route nu in deze lijst en kun je hem aan klikken om te gaan rijden.

Ik werk altijd via deze methode en hij zou het dan moeten doen...
precies wat je zegt heb ik gedaan en toch zag ik die lijnen
 
Je krijgt bij MRA steeds een route en een spoor. Jij hebt de route gebruikt. Vanuit MRA is dit een directe route, dus rechte lijnen. Je hebt eigenlijk het spoor nodig welke je dan in het toestel omzet naar een reis. Wel herberekenen uit zetten dan.
Herberekenen uit doen ( zal eens kijken of dat aan gevinkt staat )

Bedankt!
 
Herberekenen uit doen ( zal eens kijken of dat aan gevinkt staat )

Bedankt!
Kan het zijn dat het daardoor niet goed in beeld kwam?
Heb geprobeerd om het vanaf het begin te doen en herberekening uitgezet en vooralsnog laat hij het goed zien.
Moet het nog wel in praktijk brengen op de motor.
 
Bij het updaten van de kaarten versie 2019.10 naar 2020.10 is wel de Zumo 220 voorzien van de nieuwe kaart, alleen het updaten naar de laptop lukte niet, gaf een foutmelding. Wrsch. te weinig geheugenruimte op C:. Via JaVaWa de kaarten op de laptop verplaats naar een andere partitie op D: waar ruimte in overvloed is. Mapsource weet de oude kaart op de nieuwe plaats weer te vinden. Garmin Express zegt dat alles ge-update is maar dat betreft dus alleen de Zumo, de mogelijkheid om kaarten naar de laptop te installeren komt niet meer te voorschijn.
Ik weet dat het met een truc mogelijk is om de kaarten van de Zumo te kopiëren naar de laptop maar waar is dat terug t vinden ???
 
Er zit een bug in Garmin Express of in het installatiepakket van de CN NT 2020.10 kaart waardoor geen enkele Windows-gebruiker de kaart op zijn PC kan installeren (de Mac-versie lijkt het wel goed te doen). Even wachten totdat Garmin met een oplossing komt.
 
Er zit een bug in Garmin Express of in het installatiepakket van de CN NT 2020.10 kaart waardoor geen enkele Windows-gebruiker de kaart op zijn PC kan installeren (de Mac-versie lijkt het wel goed te doen). Even wachten totdat Garmin met een oplossing komt.
Het werkt op de Mac van mijn vrouw wel, kun je eventueel met GMTK die kaart van de Mac kopieeren en die dan op mijn Windows PC plaatsen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan