FZR, het enige echte, volledige topic

Dáár had ik ff niet aan gedacht... maar meer als de imbus onderaan los"krijgen"'' is dus niet nodig om de binnenpoot te verwijderen?
 
Dáár had ik ff niet aan gedacht... maar meer als de imbus onderaan los"krijgen"'' is dus niet nodig om de binnenpoot te verwijderen?
Oh zo bedoel je. Ik heb geen specifieke ervaring met de FZR USD.
Conventionele vorken lukken meestal wel met een luchtsleutel (prrt prrt). Ik heb ook wel eens een bezemsteel bewerkt om meedraaien te voorkomen in de binnenpoot (MT-03). USD's vind ik te moeilijk en breng ik gewoon naar een specialist. O-)
 
Die heb ik... Kom je die vanavond nog ophalen? Rij morgen maar effe langs, we zijn de hele dag aan het sleutelen. Als je maar geen motorautist bent. dus niet over squish en zuigerspeling beginnen maar boeren, koffie zuipen en slap lullen... Dat lukt you wel :Y

Durex.jpeg
 
Fzr heeft geen USD toch?
Pootje er ff in zn geheel uitdraaien, keerring peuteren, en weer terug.
Poot moet er wel in zijn geheel uit, dus... verder stelt het geen ruk voor en is het hoegenaamd simpeler dan bij een 600.

2 doppen (per poot) bovenop losdraaien en dan komt de binnen / onderpoot er zo uit, Imbus onderin blijft zitten waar die zit
 
Die heb ik... Kom je die vanavond nog ophalen? Rij morgen maar effe langs, we zijn de hele dag aan het sleutelen. Als je maar geen motorautist bent. dus niet over squish en zuigerspeling beginnen maar boeren, koffie zuipen en slap lullen... Dat lukt you wel :Y

Bekijk bijlage 1401511
Ben morgen hier op een lokaal festifal dus moet een andere keer langskomen. Wil wel met FZR komen zodra deze weer rijdt.
Enne waar slaapt dat rubber?
 
Zondag kan denk ook, als we niet weg zijn
 
Hey leuk dit, niet eerder gezien.
Heb een '89 600 ongeveer een jaar geleden gekocht om het circuit weer een keer op te gaan.
Was onder de indruk hoe goed hij het deed! 2:16 gereden terwijl ik 2:30 had verwacht ;)

Wel remmen voor echt ondermaats (enkele zuigers) en vering voor en achter eigenlijk ook erg zwak.
Besloten hem nog even te houden en wat dingen aan te passen aanpassingen begin juni:

R6 achterschokbreker (plus hogere dogbones)
Hyperpro voorvork veren
Onderpoten van een 600r
4 zuiger klauwen van een 1000
Rempomp van een 1000
Stalen remleidingen

Hier 2:09 mee gereden :)
Deze week nog een paar kleine aanpassingen aangezien de originele accu ermee stopte:

Lipo4 accu 260cca 0,6 kg (ipv 4 kg)
R6 rempomp
R6 bluespots
Stompgrip

Erg benieuwd hoe het gaat op Zandvoort op 1 Juli en Assen 12 augustus.
Dan zal ik toch een keer aan een banden wissel komen... 18 inch achter is echt een hel, dus misschien doe ik wel een yzf conversie ofzo. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190624-004254__01.jpg
    Screenshot_20190624-004254__01.jpg
    94,7 KB · Weergaven: 10
8<
Dan zal ik toch een keer aan een banden wissel komen... 18 inch achter is echt een hel, dus misschien doe ik wel een yzf conversie ofzo. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Ja heb ik ervaring mee toevallig... met oog op circuit rijden heb ik destijds mijn FZR600 ' 91verruild voor een YZF750R ' 96. :X

Begrijp me niet verkeerd, ik houd wel van al dat geknutsel en gemodificeer :Y maar als je wat serieuzer het circuit rijden op wilt gaan pakken, kun je mijns inziens beter kijken naar wat anders. Hoeft niet duur te zijn. Met een Thundercat of oudere R6 maak je het jezelf al een stuk gemakkelijker; qua rijden, bandenkeuze en mogelijkheden qua vering en remmen.
Edit: Of een TRX natuurlijk! O-)
Laatst een FZR400RR met Thundercat blok in mijn groepje op Zandvoort, ook mooi spul.
 
Wat leuk dat dit nog leeft. Na mijn eerste motor, een FZR600R opgerold te hebben op Assen (nu weer in leven geloof ik dankzij RobRD) heb ik deze nog in de schuur staan, wachtend op betere tijden én een helder kuipruitje. Als iemand toevallig nog een ruitje van een 87 of 88'er 1000 heeft liggen...? =)

ru2zwdk.jpg
 
Wat leuk dat dit nog leeft. Na mijn eerste motor, een FZR600R opgerold te hebben op Assen (nu weer in leven geloof ik dankzij RobRD)
Tja, dat is nu eenmaal wettelijk bepaald: opgegeven FZR's worden geïncarneerd door RobRD en belanden in zijn tuin/woonkamer/zolder/badkuip/etc. :P
 
Vandaag bezig met een poging de 400 te starten.
Tot nu toe geen resultaat...
Wordt vervolgt
Edit - sloeg bijna aan en toen was de accu op.
 
Laatst bewerkt:
Blokje heeft gelopen*O**O**O**O* tot de peut op was (test tankje).
Dit blok is een ander blok dan er eerst onder zat en ik vroeg mij af of ik dan de carburateurs opnieuw moet synchroniseren.
iemand een idee?
 
Tja, kan natuurlijk nooit kwaad!

Weten jullie of de 3he origineel conische balhoofdlagers heeft?
Mijne was lastig af te stellen en gaf een ferme tik bij hard remmen. Nu net uit elkaar gehaald, maar er zitten conische lagers in en ze zien er niet slecht uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan