FZR, het enige echte, volledige topic

hier bezig met een carb-swap... exup carbs op een pre-exup... :) Gaat prima :) enige probleem dat ik nu heb is dat m'n carbs blijven overlopen.....vorige week had ik dit niet en aan de vlotter-hoogtes heb ik niets gewijzigd.. ik heb de carbs wel compleet uit elkaar gehad vandaag dus om af te draaien etc.. (vorige week had ik ze in uitgedraaide rubbers zitten, maar dat was niet 100%) misschien heb ik per ongeluk toch de vlotterhoogte verpest... maar lijkt me vreemd... morgen alles nog maar eens na-lopen en bekijken :)
full
 
yes, vlotterhoogtes bijgesteld en uieindelijk nog een klemmende naald (vuiltje) schoon moeten maken en nu 100% droog! vanmiddag eerste roadtest na carbaanpassingen...
 
Na wat uitstapjes weer een Jammie erbij. Een FZR 1000 Exup. Deze ga ik opbouwen als streetfighter. Nu heb ik een SC33 voorvork erin gezet. Die is korter dus de fiets zou wat meer moeten duiken.

Nog steeds zit ze erg vlak en voelt achter erg slap aan. Als ik de dogbones los gooi en de boel op krik zit ze met ongeveer 15 tot 20mm verlenging pas in lijn.

Kan iemand me helpen hiermee? Andere veer wellicht deze voelt erg slap, zo ja wat zijn mooie vervangings optie's

Langere dogbones maken misschien?

Daarnaast de vraag, wie zou een goede veer kunnen missen om te testen (en wellicht over te nemen)? En wie heeft er toevallig een oud voortandwiel en ketting liggen, dan ik het achter wiel uitlijnen en checken of met het verhogen de ketting niet aanloopt op de brug.

Grt Dré aka Ulleke
 
Goedenavond,

Ik heb een vraagje over mijn fzr400 uit 1990.
De motor is toe aan een nieuw setje tandwielen en ketting. Nu komt het. Wat hoort er op? Op internet kan ik een set vinden met ketting 525, en tw 15/44. Wat er nu op zit ketting 520 tw 13/41. Wat de yamaha dealer zecht ketting 428 tw 19/55.

Heeft iemand ervaring, of wen vergelijking?
 
Goedenavond,

Ik heb een vraagje over mijn fzr400 uit 1990.
De motor is toe aan een nieuw setje tandwielen en ketting. Nu komt het. Wat hoort er op? Op internet kan ik een set vinden met ketting 525, en tw 15/44. Wat er nu op zit ketting 520 tw 13/41. Wat de yamaha dealer zecht ketting 428 tw 19/55.

Heeft iemand ervaring, of wen vergelijking?

Neen helaas heb een 1000
 
Goedemiddag,

Ik heb een FZR 1000 uit 1989 die verlaagd is en ik wil haar graag naar de originele staat terug brengen.
Ongetwijfeld zal dit via dogbones gebeurd zijn, maar nu is mijn vraag: wat is de originele lengte?

En zou misschien die van andere FZR's (bijv. 600) misschien ook passen? Dat maakt het zoeken wat makkelijker.

Alvast bedankt voor jullie hulp :t

Wim :]
 
Als je de lengte weet wil ik wel kijken voorje, misschien weet ik er een paar te liggen in de schuur hier. Weet zelf zo de orginele lengte van jouw motor niet :$
 
Neen helaas heb een 1000

Ik ben hier ook achter, De 520 ketting is een vervangend setje. Orgineel zijn deze motoren met een 428 ketting geleverd. Onderstaand linkje is een PDF met zowat alle motorfietsen en de orginele ketting met tandwielen die er bij horen.

Linkje
 
yow mannen,

ik zou de koplamp van een FZR600 3EH willen open maken. Het is zo'n rechthoekige. Fotootje:
1656-348cc8d1f9149744c49340752337d532.jpg

Nu zit die bolle projector wat los. Die zit normaal met drie schroeven vast, denk ik zo, en één ervan (bovenaan, naar 't midden toe) is los of verdwenen. Dus, als ik de koplamp kan openmaken dan kan ik dat repareren. Zijn er al mensen die dat gedaan hebben? Of is dit een onbegonnen werk?
Ik heb die lamp voor een prijsje op de kop kunnen tikken, het plan is om ze in mijn TRX850 te monteren.
 
Update: de "losse" schroef" blijkt een bolletje-op-een-steeltje te zijn waarop de projector geplugd moet zitten. Na wat subtiel duwen is die projector inderdaad terug op dat bolletje geplopt. De projector zit nog ietsje los, maar ik denk dat dit een kwestie van slijtage is. De twee buitenste schroeven zijn wellicht stelschroeven om de lichtbundel te richten. Dat zal ik weten als ik de koplamp gemonteerd heb.
 
Hey

Ik ben de kleppen aan het stellen bij mijn FZR1000 uit 87. Nu heb ik nog 1 stelplaatje van maat 165 nodig. Heeft iemand hier die nog ergens liggen toevallig?

Groeten
 
Even Oma verwijderen, na een paar jaar gaat de 1e 400 project aan het einde komen. Ik ben wel tevreden met het resultaat, zit wat foutjes in het spuitwerk maar ik laat het zo.

20190423_201452-jpg.1388776

20190423_201440-jpg.1388625

20190423_201521-jpg.1388778
 
Netjes... Is het een benadering van de originele kleurstelling?
 
Netjes... Is het een benadering van de originele kleurstelling?
Poging tot inderdaad van SP versie:Y.

Motor in onderdelen gekocht, kuipdelen waren beschadigd.
Dus ervoor gekozen om het zelf te spuiten, na wat foto's op het internet te hebben gezien wilde ik deze kleurstelling wel proberen.
Niet alles is zoals het origineel, maar ik ben ook geen prof spuiter, alles gedaan met spuitbussen van de Action en 2K blanke lak van SprayMax.

Heb er nog 1 in bezit, zelfde verhaal maar die wordt gewoon zwart. Deze heeft een origineel 35kw frame voor de A2 rijders.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan