FZR-400 en 35KW

MaikGR

MF'er
Lid geworden
13 jan 2015
Waarderingsscore
8
Goeieavond,

Vandaag een FZR 400 gespot met een 35kw uitdraai

Maar krijg ik hier problemen mee met de verzekering?
Reden is omdat hij volgens de specificaties 167kg weegt. (wat min 175 moet zijn met 35kw)

Ik begrijp dat als ik aangehouden word het lastig kan worden, maar het gaat mij meer om het verzekeren en dat als er iets gebeurt de verzekering zegt van ''nee, we betalen niks uit, want...''

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Bij vermogen/gewichts-verhouding word als het goed is gekeken naar rijklaar gewicht. (dus inclusief vloeistoffen)
Specs van internet willen nog wel eens variëren dus het beste is vragen naar het gewicht op het kentekenbewijs.

Ook is rijden met alleen 35kw uitdraai niet officieel, een verzekeringsmaatschappij zal dit misschien nog wel accepteren maar de politie kan je hier een leuke boete voor geven voor rijden zonder juiste rijbewijs.

Bedankt voor je reactie,
Volgens sommige sites (met kenteken) komt het neer op 167kg.

Zolang de verzekeringmaatschappij er mee akkoord gaat vind ik het prima.
Alleen keuren door de RDW kost al 500 euro, laat staan dan nog een keer afknijpen.
Stuk meer dan een boete denk ik.

Maar misschien lul ik uit mijn nek....
In ieder geval een telefoontje naar KNMV morgen.

Ik heb zelf ook al zittwn kijken nar een fzr 400, gsxr 400 of cbr400, maar je hebt hier zover ik kon vinden geen 35kw kitjes voor (motorcorner). En voor de kawa zxr400 heb je wél een 35kw kitje leverbaar. Je krijgt er de papieren bij maar mogelijk dat een vervelende agent het afkeurt. De verzekering moet je van tevoren even voor bellen

Ik heb zelf ook al zittwn kijken nar een fzr 400, gsxr 400 of cbr400, maar je hebt hier zover ik kon vinden geen 35kw kitjes voor (motorcorner). En voor de kawa zxr400 heb je wél een 35kw kitje leverbaar. Je krijgt er de papieren bij maar mogelijk dat een vervelende agent het afkeurt. De verzekering moet je van tevoren even voor bellen

Inderdaad, hopelijk morgen wat goed nieuws.

Nope, doet de verzekering niet meer aan.
In ieder geval bedankt voor de reply's

Ik heb een Kawa 25kw op kenteken en rijdt met een 35kw uitdraai, daar hebben ze geen problemen mee.

KNMV
Mischien dat alleen zij moeiijk doen, maar ik kon geen andere verzinnen ( redelijke verzekeringsmaatschappijen)

Maar nu ik weer dat een keuring 55 euro kost en niet tienmaal dat.
'( waarom zijn er geen oudere sportmotoren tegen de 30-35kw aan...

(de weg kwijt blijkbaar)

Laatst bewerkt:
Goeieavond,

Vandaag een FZR 400 gespot met een 35kw uitdraai

Maar krijg ik hier problemen mee met de verzekering?
Reden is omdat hij volgens de specificaties 167kg weegt. (wat min 175 moet zijn met 35kw)

Ik begrijp dat als ik aangehouden word het lastig kan worden, maar het gaat mij meer om het verzekeren en dat als er iets gebeurt de verzekering zegt van ''nee, we betalen niks uit, want...''

Alvast bedankt.

Is die 35kW uitdraai ook MAX 35kW ? niet 32 of 33 kW o.i.d.?

Ik had een FZR 400 op 25kW uitdraai, maar daarvoor zat ie precies goed met zijn gewicht, het was alleen 23 of 24.XX kW.

Is die 35kW uitdraai ook MAX 35kW ? niet 32 of 33 kW o.i.d.?

Ik had een FZR 400 op 25kW uitdraai, maar daarvoor zat ie precies goed met zijn gewicht, het was alleen 23 of 24.XX kW.

Goeie vraag, weet ik niet maar ik ga deze zaterdag naar die dealer toe.
Dus ik zal dit zeker aan hun vragen.

Laatst bewerkt:
Je zou eventueel naar een suzuki gs500f kunnen kijken... heeft wel wat weg van een gsxr qua looks en heeft precies 35kw!
Is wel een 2-cilinder en geen 4.

Je zou eventueel naar een suzuki gs500f kunnen kijken... heeft wel wat weg van een gsxr qua looks en heeft precies 35kw!
Is wel een 2-cilinder en geen 4.
En zo zeldzaam als ik weet niet wat (sport versie) ;)

Maar inderdaad het is ook een optie.

Heb vandaag een testrit gemaakt en de ware gevonden.

In iedergeval bedankt voor de hulp en tips Bike_Explorer :9

Laatst bewerkt:
Willen we nog wel even weten welke motor die ware is? ;)

:p

honda-cbr-250-r-1147623_1.jpg

Kan hem pas volgende week ophalen (kenteken invoeren)
Kan niet wachten :/

Maar ik zal een paar foto's in mijn ''nieuwe gebruikers'' topic gooien.

Dat is wel heel wat anders! :) 3 cilinders en 150cc minder. :)

En net zo leuk om te rijden :9 (mischien zelfs een stuk meer)

Laatst bewerkt:
Verzekering kan ook via Motoport. Zij doen niet moeilijk, een uitdraai van 35 kw is voldoende.

Ik heb een fzr 400, staat op kenteken op 35Kw :)
Volgend seizoen te koop :) (als ik hem dan nog niet totall heb gereden in de grind bak :') )

Ik heb een fzr 400, staat op kenteken op 35Kw :)
Volgend seizoen te koop :) (als ik hem dan nog niet totall heb gereden in de grind bak :') )

Optimistisch :)

Maar ik kan {hopelijk) mijn CBR volgende week ophalen. :P

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan