Project FZR 1000: Krak in de bak

FZR bak was ff niet te vinden. Blok ook niet en een 1000 slopen om er ern ander voor te repareren vind ik ook weer zo wat. Deze bak komt uit een GTS1000, identiek.
 
Vergeet je uitgaande as lager niet te checken. Duur lager, lastig eraf te krijgen, maar nu nog te vervangen.


F.

(Zelf ooit een FZ750 bak in een 87er 1000 gezet. )
 
933063054600, BEARING (B6305A5 SPECIAL)(1AE), Yamaha
Brand(s):YamahaPart number:933063054600Description:BEARING (B6305A5 SPECIAL)(1AE)
Price: EUR 70.18 inc. VAT nO
 
ik heb zelf deze reparatie ook eens uitgevoerd en ik zou lekker wachten tot de winter als ik jou was. Het is geen enorm ingewikkelde klus maar meer dan “ff een paar uurtjes klooien op de zondag”.

En als je dan toch bezig bent, waarom dan niet gelijk de kop en zuigers aanpakken om het olieverbruik aan te pakken? 😉
 
ik heb zelf deze reparatie ook eens uitgevoerd en ik zou lekker wachten tot de winter als ik jou was. Het is geen enorm ingewikkelde klus maar meer dan “ff een paar uurtjes klooien op de zondag”.

En als je dan toch bezig bent, waarom dan niet gelijk de kop en zuigers aanpakken om het olieverbruik aan te pakken? 😉
Ook daar werd vroeger GTS zuigers en veren voor gebruikt die van betere kwaliteit zijn.
 
Daar zit ik inderdaad aan te denken, die zuigers dan. De Oude Dame kan zonder meer uitelkaar, ik heb nog 4 lopende in de huiskamer staan.
 
Tis een 87 er. Die hadden een stuk minder last van olie zuiperij. Had andere zuigers en minder CC

De uitgaande as , is dat dan dezelfde als de 87 duizend, FZ 750 ?

F
 
Dat denk ik niet. Ik zal de nummers eens naast elkaar houden
 
Tis een 87 er. Die hadden een stuk minder last van olie zuiperij. Had andere zuigers en minder CC

De uitgaande as , is dat dan dezelfde als de 87 duizend, FZ 750 ?

F
Ja nu je het zegt,de GTS zuigers passen wel in een EXUP, scheelt een halve mm met de 87er
 
Ik ben globaal begonnen met vergelijken maar daarbij heb ik het idee dat 1, 2 en 3 van de Pre-exup zijn en 4 en 5 van de exup
 
GTS 1000 bak eigenlijk alleen maar... Je kan een GTS1000 blok bolt-on uitwisselen... En ik heb er nog wel een paar...
Nieuwe onderdelen vind je haast niet meer voor deze bak.
 
Vergeet je uitgaande as lager niet te checken. Duur lager, lastig eraf te krijgen, maar nu nog te vervangen.
F.
(Zelf ooit een FZ750 bak in een 87er 1000 gezet. )
Lager uitgaande as FZ-blok is normaal nauwelijks uitwisselbaar. Dan bedoel ik dat werkelijk het HELE blok uit elkaar moet.
Ik had paar jaar terug ook dit lager defect. De prijs van het lager zelf dat is geen punt.
Maar verder alleen alle pakkingen die je nodig gaat hebben dat wordt al prijzig.
Daarom heb ik toen besloten om een 2e hands blok in te bouwen. Goedkoper en aanmerkelijk minder sleutelwerk!

Als je het blok open hebt, ALTIJD een nieuw uitgaand lager plaatsen. Dat is op dat moment een makkie.

Om het onderblok te kunnen openen moet cilinderblok er af.
Onder het cilinderblok zitten 3 bouten die los moeten om het onderblok te kunnen openen. Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan