fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Binnenkort mijn kettingset eens vervangen denk ik
Twijfel alleen nog om terug 16 - 45 te doen (origineel is 17 - 45) of om dit aan te passen naar 17 - 47 of 48.

Voordeel van een groter tandwiel voor is dat je ketting minder hard slijt.
 
ben eigenlijk wel benieuwd waar iedereen mee rijdt of rijden jullie allemaal met de originele overbrenging ?
 
1 minder voor
In combinatie met 190/55 band
Teller wijkt hierdoor wel 10% af
 
Denk wel dat 3 tandjes achter voordeliger zijn dan 1 minder voor. (Minder slijtage en normaal geen tellerafwijking zou in denken)
Hmm, waarom denk je?
Je past de de verhouding nog meer aan.
Daarmee wordt de teller afwijking groter

Er een standaard achterband 190/50 zal de afwijking ca.15% zijn
 
Hmm, waarom denk je?
Je past de de verhouding nog meer aan.
Daarmee wordt de teller afwijking groter

Er een standaard achterband 190/50 zal de afwijking ca.15% zijn
Hoezo zou ik de verhouding meer aanpassen?
1 tandje minder voor komt +- overeen met 3 bij achteraan.
 
Hoezo zou ik de verhouding meer aanpassen?
1 tandje minder voor komt +- overeen met 3 bij achteraan.
Waarom denk je dat dan geen tellerafwijki
Denk wel dat 3 tandjes achter voordeliger zijn dan 1 minder voor. (Minder slijtage en normaal geen tellerafwijking zou in denken)
Ik bedoelde
Waarom denk je dat je geen tellerafwijking zou hebben


( 3 tandjes achter is een marginale grotere aanpasing en de 55 serie heeft een groter omtrek)
 
3 tandjes achter is een evengrote aanpassing als -1 tandje voor.

Van waar komt die bandenvraag? Alleszins dat is geen hersenspinsel van mij :p
 
En hoe gaat de verkoop ?

Weinig serieuze reacties... Een wou komen kijken maar zag een dag later toch van de koop af, en een andere die echt serieus interesse had kreeg op de dag dat hij kwam kijken een auto ongeluk waardoor hij het geld nodig had om zijn auto te repareren... Net pech gehad. Dit laatste was afgelopen weekend, daarna heb ik geen reacties meer gehad.

Zal hem zo nog wel even nog eens op Facebook zetten. Marktplaats haalt weinig uit.
 
Weinig serieuze reacties... Een wou komen kijken maar zag een dag later toch van de koop af, en een andere die echt serieus interesse had kreeg op de dag dat hij kwam kijken een auto ongeluk waardoor hij het geld nodig had om zijn auto te repareren... Net pech gehad. Dit laatste was afgelopen weekend, daarna heb ik geen reacties meer gehad.

Zal hem zo nog wel even nog eens op Facebook zetten. Marktplaats haalt weinig uit.

Jammer dat de verkoop van deze mooie motor niet zo goed loopt.
Succes.
 
Hallo, normaal gezien verkoop ik mijn ktm 950 sm deze week, en 1 vang de potentiële opvolgers is en fz1n. Nu las ik dat bij de eerste modellen de injectie niet helemaal lekker was, vanaf 2007 zou dit beter zijn. Echter hoe zie je optisch het verschil tussen de verschillende jaren? En zijn er andere specifieke aandachtspunten?

Gr Smet
 
Hallo, normaal gezien verkoop ik mijn ktm 950 sm deze week, en 1 vang de potentiële opvolgers is en fz1n. Nu las ik dat bij de eerste modellen de injectie niet helemaal lekker was, vanaf 2007 zou dit beter zijn. Echter hoe zie je optisch het verschil tussen de verschillende jaren? En zijn er andere specifieke aandachtspunten?

Gr Smet

 
Hmm enige verschil wat ik zo snel zie is de kleur van het frame? Zou wel een goed kenmerk zijn want had een zwart 2008 model gezien maar het frame leek blauwachtig.

En ze hebben allemaal sinds de introductie een rode mastersleutel?
 
Laatst bewerkt:
Hmm enige verschil wat ik zo snel zie is de kleur van het frame? Zou wel een goed kenmerk zijn want had een zwart 2008 model gezien maar het frame leek blauwachtig.

En ze hebben allemaal sinds de introductie een rode mastersleutel?
Klopt 2006 grijs had een blauw achtig frame, de bouwjaren daarna allemaal zwart frame
 
Weinig serieuze reacties... Een wou komen kijken maar zag een dag later toch van de koop af, en een andere die echt serieus interesse had kreeg op de dag dat hij kwam kijken een auto ongeluk waardoor hij het geld nodig had om zijn auto te repareren... Net pech gehad. Dit laatste was afgelopen weekend, daarna heb ik geen reacties meer gehad.

Zal hem zo nog wel even nog eens op Facebook zetten. Marktplaats haalt weinig uit.
Je mag mij ook wel foto's en info over de motor sturen via pb. Zoek eigenlijk een zwarte maar wie weet.
 
8)7Install a quickshifter they said, it will be fun they said... 8)7

Dat was het idd tot me versnellingsbak het begaf bij een km-stand van 9500.-O-
Punt waarmee het 1e in het 2e tandwiel pakt wat rond geworden, hierdoor is deze tegen me schakelvork aan gaan lopen met alle gevolgen van dien...
Kill-time van de QS maar wat langer gezet nu(stond veel te kritisch) :]

IMG_3143.JPG
IMG_3144.JPG
IMG_3145.JPG
IMG_3146.JPG
 
8)7Install a quickshifter they said, it will be fun they said... 8)7

Dat was het idd tot me versnellingsbak het begaf bij een km-stand van 9500.-O-
Punt waarmee het 1e in het 2e tandwiel pakt wat rond geworden, hierdoor is deze tegen me schakelvork aan gaan lopen met alle gevolgen van dien...
Kill-time van de QS maar wat langer gezet nu(stond veel te kritisch) :]

Bekijk bijlage 1385840Bekijk bijlage 1385841Bekijk bijlage 1385842Bekijk bijlage 1385843

Dus een QS is slecht voor je bak of komt dit alleen door de kill-time ?
 
Dus een QS is slecht voor je bak of komt dit alleen door de kill-time ?
Denk dat het aan de kill-time ligt, als je zonder QS schakelt en dan ook zonder de koppeling te gebruiken is in principe het zelfde.
Maar natuurlijk is het allemaal beter voor je bak als je gewoon met koppeling schakelt :]

Blijf hem toch gebruiken, rijdt verdomd fijn met zon QS alleen wat beter afstellen nog:P
 
Gewoon foto plaatsen dan beoordelen wij het wel 😜
Gewoon foto plaatsen dan beoordelen wij het wel 😜
Zal zo de favorieten van marktplaats even linken, mijn motor is in principe verkocht en wordt zaterdag opgehaald, dus met pasen kan ik zelf gaan shoppen.
Ik kwam toevallig dit topic tegen over kleppen die vroegtijdig sneuvelen, kan er voor de rest weinig over vinden. Is dit iets incidenteels of een probleem bij bepaalde jaren?
Te grote inlaat klepspeling yamaha fz1
 
Terug
Bovenaan Onderaan