fz1 en fz8 ontmoetingsplek

https://www.motor-forum.nl/attachments/fz1-verhoeks-mapping-klaar-jpg.1333551/

Mijn motor weer opgehaald bij Paul Ritzen . Hij heeft de ECU geflashed en mijn eerste indrukken zijn zeer goed.
Ik heb een heerlijk soepele motor. Best veel pk en koppel winst . Maar daar was het mij niet om te doen. Ik wilde gewoon een goed afgestelde motor.Technische vragen over dit geheel zal Paul het beste uit kunnen leggen . Hij zal ook reageren mochten er vragen zijn.
 
ben al 2 keer terug geweest naar zo,n testbank en had er een powercomander op laten plaatsen
maar heb hem daarna weer eraf gehaald en rij nu fijn met de standaard mapping
bj 2011 en ben daar tevreden mee
 
ben al 2 keer terug geweest naar zo,n testbank en had er een powercomander op laten plaatsen
maar heb hem daarna weer eraf gehaald en rij nu fijn met de standaard mapping
bj 2011 en ben daar tevreden mee

Als hij lekker rijdt en je bent daar tevreden mee . Daar gaat het om .
Heb jij verdere aanpassingen ?
 
ben al 2 keer terug geweest naar zo,n testbank en had er een powercomander op laten plaatsen
maar heb hem daarna weer eraf gehaald en rij nu fijn met de standaard mapping
bj 2011 en ben daar tevreden mee

Heb er ook een Radip Bike op gehad. Reed als een dolle. Maar deze is er door omstandigheden toch weer afgehaald. Toen weer met de standaard mapping gereden met een Akra en een K&N luchtfilter. Was voor mij, achteraf, toch meer dan voldoende. Kon er lekker mee overweg
 
nee de motor is standaard gebleven maar heb hem wel zoveel als mogelijk afgeslankt met titanium en allu boutjes
de vorige wat ik had heb ik wel met uitlaat ..powercomander.. luchtfilter..banden..tandwielen..maar het brengt allemaal niks
een goed afgestelde standaard motor wat betreft vering en banden en ander stuur maken een perfecte bike
verings specialist heb je niet nodig kan ik zelf wel oplossen
maar met de dunlop d212gp racer typ e weet je niet wat je overkomt
dit is een verschil van dag en nacht
als je een goed gevoel wil hebben als je rondtoert moet je dit maar eens proberen
spaart je een hoop geld
maar ook ik heb leergeld betaald met mooie praatjes en heb veel getest en weet nu wat ik moet doen suc6
 
nee de motor is standaard gebleven maar heb hem wel zoveel als mogelijk afgeslankt met titanium en allu boutjes
de vorige wat ik had heb ik wel met uitlaat ..powercomander.. luchtfilter..banden..tandwielen..maar het brengt allemaal niks
een goed afgestelde standaard motor wat betreft vering en banden en ander stuur maken een perfecte bike
verings specialist heb je niet nodig kan ik zelf wel oplossen
maar met de dunlop d212gp racer typ e weet je niet wat je overkomt
dit is een verschil van dag en nacht
als je een goed gevoel wil hebben als je rondtoert moet je dit maar eens proberen
spaart je een hoop geld
maar ook ik heb leergeld betaald met mooie praatjes en heb veel getest en weet nu wat ik moet doen suc6
Hoeveel km rij je met die banden? En kan je ze een beetje warm houden op straat?

Heb een 2006 model, nou die standaard vering is echt veelste slap naar mijn zin. Vandaar ook Wilbers schokbreker achter.
En ook quickshifter en rapid bike module op me motor (ook kleiner tandwiel voor), en ik kan je zeggen motor rijdt toch echt wel super en merkt wel zeker verschil met een originele al zeg ik het zelf :]
 
het 2006 model is niet tevergelijken met de laatste modellen wat geleverd zijn. b.v het on of karakter en de vering achter was stugger
en kilometers met de banden kijk ik niet naar.
ik gebruik hem niet voor dagelijks naar mijn werk te gaan
maar als ik ongeveer de km optel dan gaan ze 4000 km mee
dan komt er voor en achter een nieuwe op
en opgewarmt zijn ze heel snel zonder bandenwarmers.
ik vind de tandwiel overbrenging kort genoeg met de standaard tandwielen
 
Hier misschien een geïnteresseerde voor deze mooie Fz8N ?
Laatste model.
Feb 2018 op kenteken gekomen.
Nu < 4000 km op teller en korte kentekenplaathouder.
Nog ongeveer 1,5 jaar fabrieksgarantie.

Verkoop vanwege verhuizing.

Bij interesse even PM

05B6F6C6-53FA-462F-8968-F888870AFE81.jpeg.jpg
 
nee de motor is standaard gebleven maar heb hem wel zoveel als mogelijk afgeslankt met titanium en allu boutjes
de vorige wat ik had heb ik wel met uitlaat ..powercomander.. luchtfilter..banden..tandwielen..maar het brengt allemaal niks
een goed afgestelde standaard motor wat betreft vering en banden en ander stuur maken een perfecte bike
verings specialist heb je niet nodig kan ik zelf wel oplossen
maar met de dunlop d212gp racer typ e weet je niet wat je overkomt
dit is een verschil van dag en nacht
als je een goed gevoel wil hebben als je rondtoert moet je dit maar eens proberen
spaart je een hoop geld
maar ook ik heb leergeld betaald met mooie praatjes en heb veel getest en weet nu wat ik moet doen suc6
D212 op straat.
Gebruik je banden warmers
Advies temp is 70-80 graden

CRT tijd is voor mij al weer tijdje terug.
Maar met 211 had je zonder bandenwarmers minder grip als met een straatband.
 
heb ook een tijd lang met de d211 gereden maar de d212 overtreft die met een grote sprong
rij achter met 1,5 bar en voor 2,1 bar absoluut geen warmers nodig
de straatbanden komen er bij mij niet meer op wat een verschil
 
heb ook een tijd lang met de d211 gereden maar de d212 overtreft die met een grote sprong
rij achter met 1,5 bar en voor 2,1 bar absoluut geen warmers nodig
de straatbanden komen er bij mij niet meer op wat een verschil
heb ook een tijd lang met de d211 gereden maar de d212 overtreft die met een grote sprong
rij achter met 1,5 bar en voor 2,1 bar absoluut geen warmers nodig
de straatbanden komen er bij mij niet meer op wat een verschil

Maar je praat nu over het circuit neem ik aan;)
Wat betreft boutjes wisselen om gewicht te besparen, dan bereik je veel meer mee als je die originele demper eraf pleurt:+
Heb je andere vering gemonteerd? bij mij reed ik de beschermkap[originele demper] aan de grond op het circuit:P
maar dat licht waarschijnlijk ook aan m'n rijstijl/houding:X
 
nee alleen op straat maar de demper weegt inderdaad zwaar maar blijft erop zitten
onze speeltuin zijn ardennen..luxbourg en soms de eifel en heb geen zin meer om die db discussies met de gendarmes aan te gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
nee alleen op straat maar de demper weegt inderdaad zwaar maar blijft erop zitten
onze speeltuin zijn ardennen..luxbourg en soms de eifel en heb geen zin meer om die db discussies met de gendarmes aan te gaan

Ik had een bos gp1 demper, met killer erin aardig stil en ekeur.
 

Bijlagen

  • 2013-04-07 15.01.26.jpg
    2013-04-07 15.01.26.jpg
    575,9 KB · Weergaven: 13
Ik ben op zoek naar een belly pan, een originele of eentje die er heel erg op lijkt. Iemand tips waar ik deze kan vinden? Marktplaats biedt geen soelaas en andere websites leveren vooral andere types.
 
Terug
Bovenaan Onderaan