Framebouw materialen/adressenlijst

Mechanism

MF veteraan
3 jun 2009
10.135
3.275
Omdat er heel wat MF-ers met hardtail/ bratstyle /bobber ombouw en projecten bezig zijn en er er toch best vaak gevraagd wordt naar bepaalde buismaten, staal leveranciers en aanverwanten, leek het mij een goede een lijstje met bruikbare leveranciers aan te maken.

Ik heb er alvast een paar (en heb bij niemand aandelen):

STAAL:


Broecks metaal, Hilversum
Kan aan zeer goede kwaliteit naadloos koudgetrokken precisiebuis komen in veel maten. Doen ook accuraat buigwerk op maat en leveren aan de particulier.

Korlaar recycling Soest
Hebben achterin de zaak een stellingwand vol met zaagresten en nieuw staal voor vele toepassingen. Soms hebben ze ook mooie koperen zaken voor de zero-stijl bouwers. Afrekenen doe je per kilo, dus als je "net dan ene stukje" zoekt scheelt het heel wat knaken. Leveren ook aan de particulier.

25crmo4.com , Winkel
Leverancier van Chroom Molybdeen buismateriaal voor de diehard bouwers onder ons.


MAATWERK:


Cycle Haven Ltd, ebay winkel van gebruiker "buellegan":
Engelse mijnheer die prefab hardtails maakt. Hij verkoopt ook axleplates en bungs, al dan niet op maat gemaakt naar tekening.

Mannessen Engines, Soesterberg
Doen revisie, maar daarom zet ik ze hier niet neer. Ze kunnen namelijk ook extremere aanpassingen verzorgen zoals het verplaatsen van oliekanalen, draaien van adapters etc. Ook hebben ze een hele aardige collectie ongebruikelijke bouten, moeren en fittingen liggen.


ELECTRA en DRAADBOOM grut voor de zelfbouwer:


Conrad.nl
Voor electrische connectoren, leds en zelfbouw meuk.

Van Hove Electronica, Amersfoort:
Hetzelfde als bovenstaand maar dan met gedegen advies en de mogelijkheid om kleine systemen van te voren te laten assembleren/solderen (zoals een strip ledjes, printplaatje, connector-verloopjes met weerstanden, etc).



Suggesties zijn welkom! Liefst met een omschrijving omdat je er klant bent. Ik plaats iedere nuttige aanvulling in de O.P.

Wat ik niet nuttig vindt, is een waslijst aan leveranciers van bates zadeltjes en retro achterlichten, dat is een gevalletje FGI ;) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan