Foto's rijdende Kawasaki's bij Nol Bikker

Die groene is volgens mij Rogersv zit ook op t forum,hij heeft dat volgens mij alleen maar gedaan omdat hij dat mooi vond
 
Inderdaad, die is van @roger_SV , er is niks nep aan verder, alleen horen die uitlaten er volgens mij niet op.
Weet het niet zeker echter, ben niet zo op de hoogte van de Z1000. Ik vind het persoonlijk erg mooi staan! :t
 
Zo op het oog zijn het wel originele Z900 uitlaten. Waarom iemand die dan op een 1000 monteert. Misschien voor de lol. Het misstaat hem niet. Of misschien is het een zeldzame uitvoering. Of nieuw gefabriceerde pijpen. Bij wat koekelen zag ik ook een Z1R met dat model uitlaten.
OK, nog even de toelichting op de uitlaten dan.
Ik heb mijn Z1000 zo'n 18 jaar geleden gekocht, maar er ontbrak van alles, of het was van die aftermarket zooi. In de jaren erop heb ik 'm stukje bij beetje in de staat gebracht waarin hij nu is. Als een van de eerste dingen ben ik op zoek gegaan naar uitlaten. Ik was in contact met een Duitser die een originele set aanbood voor de Z1000, maar na een beetje doorvragen bleek die set niet in de staat die ik zocht. De man had nog wel een heel nette 4-4 set van de Z1. Ik twijfelde of ik het moest doen, want 'niet origineel voor de Z1000,' maar in januari 2002 heb ik deze uitlaten opgehaald in Braunsweig voor 767 Euro. Deze prijs was afgesproken in Duitse Marken (ik denk dat het DM 1500 is geweest), maar tegen de tijd dat ik ze ging halen hadden we Euro's, dus vandaar die mooie ronde prijs. ;) Het voorspatbord komt van dezelfde man vandaan.

Stukje bij beetje heb ik de Z helemaal opgebouwd naar wat het nu is. De groene delen opnieuw laten spuiten (koste meer dan de uitlaten!!) en verder voorzien met nieuwe chroomdelen, zoveel mogelijk origineel en het meeste nieuw.
Mijn Z is absoluut niet tot het laatste schroefje origineel, en dat is ook niet mijn ultieme doel.
Hij is zeker 'als origineel' waarbij de 4-4 het meest in het oog springt als niet origineel voor de 1000. Origineel horen er twee enorme sigaren op. Deze van de Z900 staan eigenlijk mooier, maar da's een kwestie van smaak. Ook de duobeugel zonder lamporen hoort niet op de Z1000. Op de Z1000 hoort een beugel met lamporen voor de knipperlichten. Zeker icm de wat kortere uitlaten die ik er op heb staat die originele Z1000 beugel helemaal niet mooi, dus vandaar de Z1 beugel. Wel een originele, geen nepperd.

Het schijnt, dat in Italië een Z1000 op de markt is gebracht zoals ik 'm heb. Dus groen/goud met 4-4 uitlaat en beugel zonder oren, maar ik heb dit nooit ergens bevestigd gekregen.

Voor wie geïnteresseerd is in de 'echte Z1000' (dus niet die plastic kapjes injectiefietsen van 2002 of jonger) of wil weten hoe mijn Z eruit zag toen ik 'm kocht zie Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Op de eerste foto ook de uitlaten die er eigenlijk op horen.

@Kabouter Puntmuts : Dank voor het maken en plaatsen van de foto's in dit topic.
Erg leuk om die dag aan de hand van de foto's nog een beetje te herbeleven.
De foto van mij op mijn rijdende kawasaki krijgt een mooi plaatsje :t
 
Laatst bewerkt:
Grappig om te zien hoe jij op veranderingen/details let
Een groot 4k scherm, dan gaat dat makkelijk. ;)

Eens even zien of de (subtiele) veranderingen op mijn fietsie je ook opvallen...
Welke motor rij jij dan? Ik ga niet echt alle foto's hier posten, het blijft een selectie.

OK, nog even de toelichting op de uitlaten dan.
Ha, leuk om te lezen hoe dit zo gekomen is. Je Z1000 ziet er trouwens nog/weer erg netjes uit :}
Al is mijn persoonlijke voorkeur juist alles standaard, al mijn motoren zijn ook erg standaard.

DSC_0656C.jpg
 
Een groot 4k scherm, dan gaat dat makkelijk. ;)


Welke motor rij jij dan? Ik ga niet echt alle foto's hier posten, het blijft een selectie.


Ha, leuk om te lezen hoe dit zo gekomen is. Je Z1000 ziet er trouwens nog/weer erg netjes uit :}
Al is mijn persoonlijke voorkeur juist alles standaard, al mijn motoren zijn ook erg standaard.

Bekijk bijlage 1400695
Die andere foto vind ik toch mooier. De Zed komt beter uit, en ik heb ook wat minder last van rook in mijn ogen van die peuk die je nog net links op de foto ziet ;)
Kan ook van de tweetakten geweest zijn. Wat rook dat heeeerlijk nostalgisch. :Y
Als ik de foto die je eerder poste download heb ik 'm dan op de hoogst mogelijke resolutie?
 
Zelfs op jouw foto is te zien dat het originele puupkes betreft.
De ingeslagen nummers zijn zelfs te lezen!
Mooie camera!!
Als ik dit had geweten zou ik mijn motor nog even gepoetst hebben.
'Dat ziet niemand' dacht ik nog ......
Naamloos.png
 
Ik heb geen idee tussen wie ik in reed maar tijdens de tourtocht reed ik achter een groene ZXR750 met (Bos/Motomagic) seatpipes.
 
Het was ook zeker niet bedoeld als kritiek, hoor, van die uitlaten. Prachtige fiets, mooi verhaal ook.
Ik ben niet zo'n originaliteitsgoeroe.
Ik herinner me als jongeling de foto's van de eerste test van die Z1000 in Moto73. Herbert Spahn met zijn witte jethelmpje erop. En die uitlaten :) Vandaar.
 
Het was ook zeker niet bedoeld als kritiek, hoor, van die uitlaten. Prachtige fiets, mooi verhaal ook.
Ik ben niet zo'n originaliteitsgoeroe.
Ik herinner me als jongeling de foto's van de eerste test van die Z1000 in Moto73. Herbert Spahn met zijn witte jethelmpje erop. En die uitlaten :) Vandaar.
zo vatte ik het ook niet op hoor, maar dan nog is een toelichting van wat het is en wat er eigenlijk ophoort wel leuke info toch? Zeker wel voor de klassiekerliefhebbers.
 
Er zijn wel degelijk een 1000cc uitgebracht met 4 uitlaten. Omdat de verkopen van de Z1R achterbleven is er in Duitsland een speciale versie uitgebracht van de Z1R met de 4 uitlaten. Die kreeg de benaming Z1000S. Het zou best mogelijk zijn dat er dan ook A2's met die uitlaten geleverd zijn.
 
Het blijft een Z1 met een doodskist... Z1000 was een cult en het uitbrengen van de Z1 heeft die cult om zeep geholpen
 
Het blijft een Z1 met een doodskist... Z1000 was een cult en het uitbrengen van de Z1 heeft die cult om zeep geholpen

De z1000 was al geen cult meer ,maar een opvolger van de z900 ,ik vond de z1r en met name de z1r turbo best een mooi ding :t
 
Ik heb een ZXR "750" in de goede kleurstelling van bj.'93
Ah, een zwart/roze dus. Ik heb deze nog niet kunnen vinden.

De ingeslagen nummers zijn zelfs te lezen!
En dit is 'slechts' een 24 MP camera. Maar toch kan ik soms zelfs de framenummers zonder problemen lezen.

Het blijft een Z1 met een doodskist... Z1000 was een cult en het uitbrengen van de Z1 heeft die cult om zeep geholpen
Je begrijpt wel wat er nu komt :+

DSC_6727C.jpg


Deze uitlaat is best wel apart
DSC_6586C.jpg


DSC_6753C.jpg


DSC_7380C.jpg
 
Zwart/roze????? Ga je mond spoelen!
:? Ik heb een hekel aan groen, dus voor mij is het toch echt zwart/roze

Dat klopt, de andere twee zitten samen...
Ergens is het wel makkelijk dat de uitlaat tot achter de band door loopt; met mijn uitlaat onder het motorblok wordt de achterrem smerig B|

Natuurlijk zeer bijzonder deze turbo maar ik kan het niet echt een mooi ding vinden
DSC_6790C.jpg


DSC_6832C.jpg


En wat moderners
DSC_6887C.jpg


Deze was al eens langs gekomen maar de 'J' versie is nou eenmaal mijn favoriet
DSC_7002C.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan