foto's en cilinderblok is nog goed. cilinderkop en zuigerveren versleten. na 233.250km

27 dec 2018
12
1
IMG-20180324-WA0002.jpeg
20181009_221646.jpg
 
Dan heeft ie goed zijn best gedaan. Geen verkeerde kilometerstand lijkt mij zo. Nieuwe zuigerveren erop, en de cilinderkop reviseren, en je kan er weer 200.000km tegenaan. Of komt er meer bij kijken.
 
hoi eip. dank je voor jou reactie. ja heb de cilinderkop vervangen voor een die minder km. heeft. is nog niet eens goed in gelopen. en heb de inderdaad de zuigerveren vervangen. compressie zat. loopt weer als een klokje. de uitlaat hebben we gelast die had wat gaatjes. is ook de derde uitlaat in 26 jaar. ben ook heeeel zuinig op mijn Gtje.
 
Wellicht is het een goed idee om alle info die je hebt inclusief foto's en verhalen in dit topic : Suzuki GSX 1100 G bij elkaar te houden. Nu open je voor iedere melding een nieuw topic, dat is erg onoverzichtelijk.
 
goede avond Raymond. cilinders honen was niet nodig. de zuigers hebben maar 0,01mm speling. zuigerveren vervangen was al genoeg. de oude zuigerveren hadden 0,8mm open gestaan in de cilinder. dat is te veel.
 
goede avond hellracer tja daar heb je gelijk aan alles bij elkaar is ook wel overzichtelijk. ik ga mijn best doen. alles hier te houden. bedankt voor de tip.
 
hallo Raymond W. ooh dat bedoelde je met honen. hahaha ja we hebben een schuurpapiertje 1200 er door gehaald. maar we hebben het wel goed gedaan hij gebruikt nu na 230 km geen drup olie meer. bedankt voor de tip.
 
ja kan geen kwaad is gewoon iets opruwen. de cilinders zijn heel rond na opmeten. motor loopt als een klokje.
 
op gemeten met een micrometer. en ja hahaha op zuigen met de uitlaat. ik denk dat je dan de inlaat van het luchtfilter bedoeld. de uitlaat blaast. de laatste keer dat de zuigerveren vervangen zijn was met 116.000km toen had ik ook met een schuurpapiertje 1200. de cilinders iets op geruwd. als dat niet goed was geweest had het blok niet deze hoge km. stand gehaald. nu inmiddels 233.460km.
 
Terug
Bovenaan Onderaan