Foto topic van Tomcat_

sidecarracing

MF veteraan
4 jun 2004
2.564
60
omg. Utrecht
Bezoek site
De straat uitvoeringen van MV Agusta waren 4-cilinders, losjes gebaseerd op de "oude" 4-cilinders racers waar ze tot +/- 1965 mee geraced hebben, vanwege toenemende concurrentie van Honda ging men toen toch maar overschakelen naar 4 kleppen per cilinder, maar dan wel 3-cilinder blokken. Nog weer een paar jaar later ging men dan alsnog over naar een 4-cilinder, dit om dan weer te proberen de oprukkende tweetakten weerstand te bieden.
De oude racers en de straatuitvoeringen hadden 2 kleppen per cilinder.

• Like
Waarderingen: superrobke en Kees Vetje

KwaSuz

MF veteraan
20 aug 2006
5.409
527
47
Almere
Riep er iemand iets negatiefs over een MV B| ?.....
Maar je hebt wel gelijk, je “moet” de voorganger hebben , de 750S. Is mooier, vind alleen de vormgeving van de uitlaten vd America veel gaver.
Maar héé, ik maak er wel ruimte voor in de schuur. Gooi wel een kawa of Suzuki naar buiten :+
In 2011 in het MV museum geweest, als ik de pc weer aanslinger zal ik paar plaatjes posten...

• Like
Waarderingen: Tomcat_

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
22.168
404
Assen
Ik vind het gerust leuke dingen, net als dnepr heb je ze in verschillende kwaliteiten.. maar dan wel met een fatsoenlijke dubbeloplopende voorrem(ja ga ik weer5..) er in..

Tomcat_

MF veteraan
15 sep 2006
1.789
1.218
H.I.Ambacht
www.motor-forum.nl

Tomcat_

MF veteraan
15 sep 2006
1.789
1.218
H.I.Ambacht
www.motor-forum.nl
Op speciaal verzoek van Kawasuz spring ik over van de hak op de tak.
Ik ga verder met foto's van de (Classic) Superbike Meeting in Uithoorn op 16 juni 2019.
Wat mij betreft een geweldig gebeuren. Het weer was behoorlijk met kans op een buitje. Dus regenpak maar meegenomen. Want dan heb je het niet nodig. Diverse mensen uit Noord-Holland hebben op de heenweg wel een buitje te verwerken gekregen.
Ik dacht laat ik dit keer wel eens zorgen dat ik er op tijd ben. Om half 11 was ik er en daarna heb ik diverse mensen gesproken (gezellig) en de volgende foto's gemaakt:

Honda CB 750 enkelnokker
473)
1402098

Martin Kawasaki
474)
1402099

Kawasaki met speciaal frame, maar wat voor frame kon ik zo niet ontdekken.
Wel dat deze "Blessed By the Gods of Speed" is.
475)
1402100

476)
1402101

Laatst bewerkt: