Foto topic van Tomcat_

Even nagevraagd: Het Morinimuseum houdt dit jaar geen open dag. Volgend jaar wel, dan op een zondag en wordt het groots aangepakt. Kreeg deze tip mee voor wie het wil: laatste keer open motormuseum Amsterdam en het Aermacchimuseum in Weesp. Voor preciese info op hun website kijken
 
Bedankt voor de melding, onderstaande vond ik op facebook van de vorige keer:

De Aermacchiclub en de Laverdaclub organiseren 17 mei a.s. een interessante “museumtoer” waarbij je van veel tweewielig Italiaans schoon kunt genieten.
De volgende musea kun je op die dag bezoeken :
10.00 – 17.00 uur : Italiaans Motormuseum van Cees Callenfels, Schepenbergweg 4 – Amsterdam Zuid Oost
09.30 – 15.00 uur : Aermacchi museum van Jaap de Jong, Hoogstraat 13 – Weesp
09.30 – 15.00 uur : Gilera museum van Jaap Schulz,
Tingietersweg 22 ( Ind.terrein Waarderpolder) – Haarlem
De dag wordt in het Italiaans Motormuseum afgesloten met een barbecue vanaf 17.30 uur.

Voor de smoelenboek boys: OPEN MUSEUMDAG ITALIAANSE MOTORMERKEN
Ik hoor graag wanneer de 2020 editie plaatsvindt
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag.... -O-
ik geef ze geen ongelijk, zo komen ook alleen de echt geïnteresseerde.

Op za-en zo moet je moeders/koters al dan niet met kinder/wandel wagens ook meenemen... en dat wil je in je museum niet hebben natuurlijk :N :P
 
König 680 cc 4 cilinder boxer 2 takt van Hans Scheuffens.
König Motorenbau – Wikipedia
Deze motor ziet er ook echt super uit
282)
IMG_4400.JPG


MV Agusta 350
283)
IMG_4401.JPG


284)
IMG_4402.JPG
 
Erg fraaie machines, die Jawa ook, ik blijf daar toch een zwak voor houden daar mijn vader er vroeger 1 heeft gereden en ik er eentje verkloot heb tot caferacer.....

foto 45.JPGfoto 44.JPGfoto 43.JPG
 
Leuk dat je ook tekst en commentaar bij de foto’s zet, ben je zo bekend met de rijders of heb je de programma boekjes nog? :+
:t
Van de rijders ken Nardi de Waal, want hij was destijd mijn motorrijinstructuer. En ik ken er "een paar van horen zeggen". Dus de rest komt inderdaad uit het programma boekje wat ik nog heb.
Prachtige BSA 350 cc uit 1957 van Aad Eijs uit Rockanje
300)
IMG_4416.JPG


Wit veld met zwarte cijfers hoort bij 50cc, en dan houdt het op.
301)
IMG_4419.JPG


Groen veld met witte cijfers is voor 125cc niks in het programma boekje te vinden. Leo Peters staat op de kuip en het is een Honda 4 cilinder.
Maar facebook weet er meer van: Leo Peters
302)
IMG_4420.JPG


303)
IMG_4421.JPG
 
leuke replica's worden er gebouwd *O*
Hier 2 die ik gefotografeerd heb tijdens de classic superbike meet in 2016, deze was georganiseerd tesamen met classic races in..... (ergens brabant volgens mij:$)

WP_20160619_11_26_30_Pro.jpg


WP_20160619_11_31_07_Pro.jpg


volgens mij waren dat fietsen van vader en zoon, we hebben er een tijdje mee staan praten. volgens mij cb550's.

Tomcat zal weten waar het was, want wij hebben daar ook met elkaar gesproken :W
 
leuke replica's worden er gebouwd *O*
Hier 2 die ik gefotografeerd heb tijdens de classic superbike meet in 2016, deze was georganiseerd tesamen met classic races in..... (ergens brabant volgens mij:$)

Bekijk bijlage 1362089

Bekijk bijlage 1362090

volgens mij waren dat fietsen van vader en zoon, we hebben er een tijdje mee staan praten. volgens mij cb550's.

Tomcat zal weten waar het was, want wij hebben daar ook met elkaar gesproken :W
Dat moet volgens mij 19-6-2016 in Elst (Gelderland net onder Arnhem, bedrijventerrein Aam zijn geweest. Deze motoren heb ik niet op de foto B|
Bedankt voor het delen. En dat is dus al weer bijna 3 jaar geleden.....hopelijk dit jaar een paar leuke evenement meepakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan