FJ1200 startprobleem

Muchin97

Rookie
Lid geworden
10 nov 2023
Waarderingsscore
1
Helaas ondervindt mijn fj1200(1990) startproblemen na 100000 op de teller bereikt te hebben.

Het gaat om het volgende:
-Uitlaatbochten 1 en 2 waren koud nadat ik geprobeerd had de motor te starten) Uitlaat 3 en 4 wel warm.
-Bobine 1 = cilinder 1 en 4
-Bobine 2 = cilinder 2 en 3

-Laatste rit reedt de motor erg schokkerig bij een stadse rijsnelheid. ( Alsof de ketting erg los zit )
-Soms na een regenbui, startte de motor op 2 of 3 van de 4 cilinders. Andere cilinders sloegen na enkele minuten aan.

-Bougies half jaar geleden vervangen.
-Brandstoffilter is vervangen.
-Compressie: Binnen specificaties( 2 maanden geleden )

-Brandstof pomp zit aan de rechterzijde van de motor.(naast cilinder 4)

Alleen bij koude start? Het choke gedeelte loopt via kanaaltje van de vlotterbak als ik het mij goed herinner. Bij de fj van mijn oom zaten die verstopt.

Doe voordat je dingen uitelkaar gaat halen eens de Deodoranttest, of met een bus remmenreiniger proberen of hij dan makkelijker loopt of start, het beste is nog de starthulp op etherbasisi

Heb je 'm recent op reserve gehad?
Misschien kun je de buitenste vlotterbakken aftappen en kijken of er purk/water in zit?

Laatst bewerkt:
Nee, nog helemaal NIETS sleutelen.
Het allereerste is deo-test. Dat is meest simpel.
Dan weet je direct of storing is brandstof.

Brandstof is (voor mij) wel de 'hoofdverdachte' als cil 1 en 2 koud blijven op 2 verschillende bobines.
Zelf gebruik heb ik daarvoor een spuitbus snelstarter. (maar remreiniger kan natuurlijk ook)

Vraag aan TS?
Carbs hebben lang vol gestaan met E10?
In dat geval gaat snel duidelijk zijn wat het probleem is. Zet de ultrasoon maar vast klaar.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan