Van je accu komen meestal 3 draden. Van alle komen spanning. Je bent nu dus 1/3 kwijt. Dit betekend dat je langzaam je accu leef rijd. Zodra de accu spanning te laag wordt. Krijg je start problemen, ontstekingsproblemen of je bezinepomp doet ut niet meer.
Is afhankelijk van wat je er allemaal aan hebt zitten als belasting.Wat is een normale volt waarde bij stationair lopen?
De warmte was ontstaan door een slecht contact. Inmiddels zijn alle gele dynamo kabels vervangen.
Ik heb ook eens gehoord dat je een spanningregelaar uit een automaterialen zaak kunt gebruiken. Iemand ervaring?
Zeepok bedankt voor de info
Zo denk ik ook. Inmiddels heb ik de cooler van een oude grafische kaart "geleend".
De kontje van mijn Blade wordt omgebouwd naar een R1/R6'08. Hierdoor moet de sr verhuizen onder het kontje, waar nog veel minder koeling is. Dus dan is de pc cooler zeker niet overbodig.
Weet iemand waar ik de cooler op moet aansluiten zodat die constant brand na het starten?
Ik dacht aan de verlichting, maar die heb ik niet constant aan.
Vandaag even getest. Stationair 14,8, met gas 18 volt.
Ik heb ff gelijk een nieuwe sr besteld. 65€ niet orgineel Honda.
Het gros van alle auto dynamo's werkt volgens een compleet ander principe als op jouw motor. En die zijn hiervoor niet geschikt. Als je dit soort dingen wilt aanpassen moet je heel goed weten waar je mee bezig bent, voor je het weet sloop je vanallesIk heb ook eens gehoord dat je een spanningregelaar uit een automaterialen zaak kunt gebruiken. Iemand ervaring?
Denk dat de oem sr tegenwoordig ook uit china komt.Bedankt voor de info.
Ja nu zal ik de verbindingen solderen.
Helpt het om dikkere bekabeling te nemen. B.v. 220v draden die je in huis ook gebruikt?
Ik hoor net trouwens van mijn dealer dat je de "marktplaats sr" beter kunt laten liggen.
Die dingen komen uit China en zijn bij sommigen na 2 maanden weer doorgebrand.