Fehnmarkrally----------- animo check/ideeën topic

Wat mag een geheel verzorgd motor-weekend p.p. kosten?

  • €70.-

    Stemmen: 2 14,3%
  • €80.-

    Stemmen: 2 14,3%
  • €90.-

    Stemmen: 5 35,7%
  • €100.-

    Stemmen: 1 7,1%
  • €110.-

    Stemmen: 4 28,6%

  • Totaal aantal stemmers
    14

E.G.J.

Koud bier hier, koud bier hier. Dankuwel!
Donateur
2 sep 2004
37.787
54.451
Völlenerkönigsfehn Germany
Volgend jaar organiseer ik voor de tiende, en tevens de laatste keer het Fehnwochenende.
Het is dan tijd voor iets nieuws. Dus ik ben op zoek naar ideeën, bevestiging, aanmoediging, en animo.
En de reden dat ik het in dit sub-forum wil onderzoeken, is omdat hier de doelgroep rondhangt.


Dan volgt hier onder het beknopte plan.




2020, 24,25,26, juli (laatste weekend van juli). Vrijdagmiddag/avond tot en met zondag vanaf op locatie/mijn grondstuk in Duitsland.

Het betreft hier een weekend, voor solo motorrijder en motorrijder met duo passagier.




Het verloop van het weekend:

Op de vrijdag wanneer iedereen aanwezig, de tent opgebouwd, en de catering vertrokken is, zal er een briefing zijn over wat er de volgende dag op de route wordt gedaan en gezien.
Uit het aantal deelnemers worden teams van drie personen samengesteld. Hetzij enkel uit solo motorrijders, of één solo en één duo.
Elk team krijgt een A3 landkaart uitgereikt. Hierop staan routepunten met de daarbij behorende coördinaten.
Eén van de routepunten is de plaats waar de lunch wordt verzorgd, tussen 13:00 en 14:30.
Het is de bedoeling dat elk team hier een routeplanning mee maakt in de kortst mogelijke afstand. Hierbij is het niet belangrijk of voor de lunch 3, 4, 5, of 6 punten aangedaan worden. De teams moeten dit naar eigen inzicht plannen.
1 (of 2/3) coördinaat/en zijn niet gegeven, die verdien je door opdrachten op de gegeven coördinaten juist te beantwoorden.



De Rally:
Op de zaterdagochtend, na het uitgebreide luxe ontbijt, zal er vanaf +_ 08:30 elke vijf minuten een team starten.
Voor de start wordt de kilometerstand genoteerd en krijgt het team een slimme telefoon en A5je met opdrachten uitgereikt.
De slimme telefoon zal whatsapp bevatten, waarmee de antwoorden worden gegeven, en waarmee wij als crew de teams kunnen volgen.
Bij "zoveel % " goed gegeven antwoorden krijg je een deel van de geheime coördinaten.

Uiteindelijk heeft elk team een aantal punten verzamelt en een kilometerstand die punten oplevert of aftrek geeft.
Aan de hand hiervan krijgen we een winnend team.

Behendigheidsspel:
In de zaterdag namiddag, (16:00/17:30) als iedereen terug is, spelen we (voor wie dit wil)een behendigheidsspel met de motor. Totdat de catering aanwezig is.




De Fehnquiz:
Op de zaterdagavond wanneer de catering is vertrokken, spelen we de quiz.
Tijdens de quiz is het gebruik van de slimme telefoon niet toegestaan.
Elke deelnemer begint met de puntenstand die zijn/haar team heeft gemaakt overdag.
De Fehnquiz bestaat uit tien categorieën, en één daarvan zal het "wat zag ik onderweg" zijn.
Aan het eind van de quiz hebben we dan een winnend team en een overall winnaar.




Zondag:
Na het uitgebreide ontbijt en het tent afbouwen kan ieder weer zijn eigen weg gaan.


Als iemand nog aanvullingen of ideeën heeft, ik hoor het graag!!



Wat er verder nog verandert, ten opzichte van het Fehnwochenende.

Natuurlijk zal er catering en verzorging zijn zoals u dat van mij gewend bent, maar wel een beetje anders, maar zeker niet slechter.
En ik wil ook een corvee lijst opstellen, omdat vrijwillige invulling voor de meeste mensen niet werkt. Hoe dat precies moet, daar denk ik nog even over na. (lootjes trekken?)

Het is de bedoeling dat de mensen die zich voor dit weekend opgeven, ook deelnemen aan het weekend. (rondhangen op de camping is er niet bij) Wil je wel deelnemen, maar Heb je geen motor, of wil jezelf niet rijden, regel dan vooraf een plaatsje achterop.

De laatste jaren komen er ook steeds meer deelnemers met een motor op de aanhanger naar het Fehn. Dit kost meer en meer ruimte. En aangezien ik ook een behendigheids-parcours wil uitzetten, heb ik deze ruimte gewoon nodig. En ik wil een ieder voor schade aan tent en motorvoertuig behoeden, dus moet er spelruimte overblijven.
Vooralsnog zeg ik geen nee tegen auto en aanhanger, maar dat zal in de toekomst kunnen gaan gebeuren.


Achter de schermen:

Tijdens de rally bemannen Miss Baileys en GooglePup het commandocentrum.
Alle vragen en antwoorden en die via de slimme telefoon binnenkomen zullen zij beantwoorden.

E.G.J. zal tijdens de rally stand-by staan voor calamiteiten onderweg, en in geval van, asistentie verlenen en of transport terug van gestrande deelnemers.
En verder de gebruikelijke dingen uitvoeren die op en rond het campingterrein nodig zijn.

Chief Griltang verzorgd de lunch, doet inkopen, en verdere hand en spandiensten.
 
Laatst bewerkt:
De kosten is natuurlijk maar een kant van het verhaal.
Het moet een beetje in verhouding staan met wat je er voor krijgt.

Water en brood drie keer per dag en een slaapplaats in de bezemkast is natuurlijk van een ander nivo dan een ruime campingplaats met luxe ontbijt, verzorgde lunch en een uitgebreid bufet of barbeque met biertjes 's avonds.

Maar dat spreekt natuurlijk voor zich.

Als ik kijk wat ik kwijt ben op een weekendje weg in een huisje of hotel, dan is er wel wat ruimte in het budget verwacht ik.

:]

Ik ben benieuwd wat 2020 gaat brengen.
 
De kosten is natuurlijk maar een kant van het verhaal.
Het moet een beetje in verhouding staan met wat je er voor krijgt.

Water en brood drie keer per dag en een slaapplaats in de bezemkast is natuurlijk van een ander nivo dan een ruime campingplaats met luxe ontbijt, verzorgde lunch en een uitgebreid bufet of barbeque met biertjes 's avonds.


Maar dat spreekt natuurlijk voor zich.

Als ik kijk wat ik kwijt ben op een weekendje weg in een huisje of hotel, dan is er wel wat ruimte in het budget verwacht ik.

:]

Ik ben benieuwd wat 2020 gaat brengen.

Volgens mij is er nog niemand geweest die zich heeft beklaagd over mijn catering.
En dat wil ik ook graag zo houden 8-)
 
Laatst bewerkt:
Klinkt leuk, eens in de gaten houden wat je precies gaat doen :P

Wat ik precies ga doen, zal in de komende twee jaar duidelijk worden. Er zal continu aan gezaagd, geschuurd en geslepen worden, totdat ik een goed werkend plan heb.

Inbreng en ideeën van anderen neem ik daar in mee......
 
Er is een update *D




Het verloop van het weekend:

Op de vrijdag wanneer iedereen aanwezig is en de catering vertrokken, zal er een briefing zijn over wat er de volgende dag op de route wordt gedaan en gezien.
Uit het aantal deelnemers worden teams van drie personen samengesteld. Hetzij enkel uit solo motorrijders, of één solo en één duo.
Elk team krijgt een A3 landkaart uitgereikt. Hierop staan routepunten met de daarbij behorende coördinaten.
Eén van de routepunten is de plaats waar ik de lunch verzorg tussen 13:00 en 14:30.
Het is de bedoeling dat elk team hier een routeplanning mee maakt in de kortst mogelijke afstand. Hierbij is het niet belangrijk of voor de lunch 3, 4, 5, of 6 punten aangedaan worden. De teams moeten dit naar eigen inzicht plannen.
1 (2? , 3?) coördinaat/en zijn niet gegeven, die verdien je door opdrachten op de gegeven coördinaten juist te beantwoorden.



De Rally:
Op de zaterdagochtend, na het uitgebreide luxe ontbijt, zal er elke vijf minuten een team starten.
Voor de start wordt de kilometerstand genoteerd en krijgt het team een slimme telefoon en A4tje met opdrachten uitgereikt.
De slimme telefoon zal whatsapp bevatten, waarmee de antwoorden worden gegeven, en waarmee wij als crew de teams kunnen volgen.
Bij "zoveel % " goed gegeven antwoorden krijg je een deel van de geheime coördinaten.

Uiteindelijk heeft elk team een aantal punten verzamelt en een kilometerstand die punten oplevert of aftrek geeft.
Aan de hand hiervan krijgen we een winnend team.



In de zaterdag namiddag, als iedereen aanwezig is, spelen we (voor wie dit wil een behendigheidsspel met de motor. Totdat de catering/BBQ aanwezig is.




De pupquiz:
Op de zaterdagavond wanneer de catering is vertrokken/de BBQ achter de rug is, spelen we de quiz.
Tijdens de quiz is het gebruik van de slimme telefoon niet toegestaan.
Elke deelnemer begint met de puntenstand die zijn/haar team heeft gemaakt overdag.
Aan het eind van de quiz hebben we dan een winnend team en een overall winnaar.
 
Laatst bewerkt:
We gaan het volgen. Klinkt allemaal veel belovend. Onze inbreng is graag dan het 3e weekend van Juli


Na het checken van de data waarop ik de laatste jaren ben teruggekeerd uit Spanje, is het voor mij het gunstigste om het laatste weekend van Juli aan te houden.
Dus bij deze heb ik dat dan maar even vast gelegd :)


En een nieuwe update van de O.P. *D
 
Laatst bewerkt:
Na het checken van de data waarop ik de laatste jaren ben teruggekeerd uit Spanje, is het voor mij het gunstigste om het laatste weekend van Juli aan te houden.
Dus bij deze heb ik dat dan maar even vast gelegd :)


En een nieuwe update van de O.P. *D
Dat wordt voor ons doen laat beslissen of we erbij zullen zijn, meestal is dat de periode dat Campzone start en tsja, sorry, die vakantie gaat voor ons voor :X
 
Dat wordt voor ons doen laat beslissen of we erbij zullen zijn, meestal is dat de periode dat Campzone start en tsja, sorry, die vakantie gaat voor ons voor :X

Joh, verontschuldigingen zijn helemaal niet nodig. Ik kan het sowieso niet iedereen naar de zin maken. Om iets te organiseren prik ik een datum die voor mij hebt beste valt.......
 
Laatst bewerkt:
Joh, verontschuldigingen zijn helemaal niet nodig. Ik kan het sowieso niet iedereen naar de zin maken. Om iets te organiseren prik ik een datum die voor mij hebt beste valt.......
Dat is uiteraard logisch, zou een vreemd "geheel verzorgd weekend" zijn als je er zelf niet bij kan zijn _O-
 
Wij zijn inmiddels al in een ver gevorderd stadium, met het uitdenken van het spel.
Volgend voorjaar, ergens in Maart willen we dan ook een proef Rally uitzetten, en deze met een select gezelschap gaan rijden.
Zo kunnen we eventuele kinderziektes er nog uit kunnen halen, en verzamelen we tevens foto/info materiaal voor de introductie, tijdens het 10e Fehn Wochenende.
 
Ik vind die rally heel leuk klinken. Volgens mij heeft PaulK ooit een soortgelijk spel- in wat vereenvoudigde vorm vergeleken met wat jij allemaal van plan bent- georganiseerd, jaren geleden.
Wat betreft datum- derde weekend van juli gaat m voor mij niet worden. Derde week van juli is de 4 Daagse.....
 
Ik vind die rally heel leuk klinken. Volgens mij heeft PaulK ooit een soortgelijk spel- in wat vereenvoudigde vorm vergeleken met wat jij allemaal van plan bent- georganiseerd, jaren geleden.
Wat betreft datum- derde weekend van juli gaat m voor mij niet worden. Derde week van juli is de 4 Daagse.....

Het is het vierde weekend.

En dat van @Paul_K wist ik niet, maar hij leest vast mee, en kan misschien iets toelichten? (taggen werkt bij vele Paulen, maar niet met de K) maar nu wel :)
 
Het is het vierde weekend.
dan zou ik net weer een beetje moeten kunnen lopen....
En dat van @Paul_K wist ik niet, maar hij leest vast mee, en kan misschien iets toelichten? (taggen werkt bij vele Paulen, maar niet met de K) maar nu wel :)
wat ik me herinner was een soort puzzeltocht- opdrachten uitvoeren (foto's maken en zo), terug naar startpunt, nieuwe opdracht, en ook iets met minst afgelegde kilometers
 
Terug
Bovenaan Onderaan