Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Ik droeg otoplastieken van Alpine. Die heb ik al jaren, uiteraard wel steeds nieuwe setjes laten maken als ze oud werden en gingen lekken.

Op mijn werk zat ik vaak ook met in-ear oordopjes in voor de muziek. Dus misschien is dat allemaal wat teveel geweest. Waardoor ik nu ff met wat gedoe zit.

Qua wind geluid heb ik vandaag wel een goede stap in de juiste richting gemaakt. Dit in de vorm van een ander ruitje die ook nog eens verstelbaar is. En het resultaat is een stuk minder herrie!

Enige aparte aan dit nieuwe ruitje is dat er een compleet andere motorfiets aan vast zit.. 🤣
Mijn woon-werk fiets is een CBF1000FA uit 2014 geworden.. 😋
 
Hallo allemaal,

Nieuw MF lid en sindskort trotse eigenaar van een 2000 fazer 600.

Even kort voorstellen. Ik ben Jos, 31 en woon met mijn vriendin en 2 katten in het mooie Lisse. Sinds juli 2017 heb ik mijn motorrijbewijs. Ben begonnen op een 1995 honda cbr 600 f, die me zeer trouw is geweest. Ik rij dagelijks, ook in de winter, en heb 0 problemen gehad.
Bekijk bijlage 1332566

Toch heb ik besloten om de cbr weg te doen toen ik de kans kreeg om een Fazer te kopen. Ik hoop dat het geen verkeerde beslissing is geweest, hier zal ik vanzelf achter gaan komen.
De vorige eigenaar heeft de fazer omgebouwd naar een naked. Mijn toevoegingen hierop zijn tot nu toe: andere spiegels, andere koplamp, windscherm en een hugger.
Bekijk bijlage 1332567
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn Fazer vinden!

Leuk om te zien dat je je hier ook meld! Die hugger staat em zeker goed! Ik ben blij dat die goed terecht is gekomen

Groet,

Thijs
 
Hoi even jullie ideeen, mijn fazer 600 heeft een aantal maanden aan de druppel lader gestaan en vandaag wou ik een ritje maken, maar na het starten zag ik direct benzine onder de motor liggen. Dit kwam uit het slangetje van de carburateur ontluchting seipelen, liep aardig door dus.

De motor verzoop ook tijdens stationair lopen, het stationair toerental wat normaal rond de 1200 is was nu 900-1000. Ik heb de benzine kraan onder de tank dichtgedraaid en de motor zo een aantal minuten laten draaien, na een poosje ging het stationair toerental terug naar normaal en lekte er geen benzine meer. Maar toen ik de kraan weer open deed zat de carburateur direct weer vol en liep die weer over.

De brandstof pomp hoor ik wel primen zodra de motor op contact gaat dus die werkt.
 
Hoi even jullie ideeen, mijn fazer 600 heeft een aantal maanden aan de druppel lader gestaan en vandaag wou ik een ritje maken, maar na het starten zag ik direct benzine onder de motor liggen. Dit kwam uit het slangetje van de carburateur ontluchting seipelen, liep aardig door dus.

De motor verzoop ook tijdens stationair lopen, het stationair toerental wat normaal rond de 1200 is was nu 900-1000. Ik heb de benzine kraan onder de tank dichtgedraaid en de motor zo een aantal minuten laten draaien, na een poosje ging het stationair toerental terug naar normaal en lekte er geen benzine meer. Maar toen ik de kraan weer open deed zat de carburateur direct weer vol en liep die weer over.

De brandstof pomp hoor ik wel primen zodra de motor op contact gaat dus die werkt.

Mij geen bekend probleem. Ook al geprobeerd in de technieksectie op motorforum? Volgende keer de Fazer niet zo lang laten staan wellicht ;p
 
Hoi even jullie ideeen, mijn fazer 600 heeft een aantal maanden aan de druppel lader gestaan en vandaag wou ik een ritje maken, maar na het starten zag ik direct benzine onder de motor liggen. Dit kwam uit het slangetje van de carburateur ontluchting seipelen, liep aardig door dus.

De motor verzoop ook tijdens stationair lopen, het stationair toerental wat normaal rond de 1200 is was nu 900-1000. Ik heb de benzine kraan onder de tank dichtgedraaid en de motor zo een aantal minuten laten draaien, na een poosje ging het stationair toerental terug naar normaal en lekte er geen benzine meer. Maar toen ik de kraan weer open deed zat de carburateur direct weer vol en liep die weer over.

De brandstof pomp hoor ik wel primen zodra de motor op contact gaat dus die werkt.

Klinkt als een lekke vlotternaald. Even carbs loshalen en de vlotterbak eraf. Besteld gelijk een 'revisie'-setje en vervang de heleboel. Vergeet niet ff te checken of er niet van die smurrie (gel-achtig) onderin je vlotterbak zit.
 
Hoi even jullie ideeen, mijn fazer 600 heeft een aantal maanden aan de druppel lader gestaan en vandaag wou ik een ritje maken, maar na het starten zag ik direct benzine onder de motor liggen. Dit kwam uit het slangetje van de carburateur ontluchting seipelen, liep aardig door dus.

De motor verzoop ook tijdens stationair lopen, het stationair toerental wat normaal rond de 1200 is was nu 900-1000. Ik heb de benzine kraan onder de tank dichtgedraaid en de motor zo een aantal minuten laten draaien, na een poosje ging het stationair toerental terug naar normaal en lekte er geen benzine meer. Maar toen ik de kraan weer open deed zat de carburateur direct weer vol en liep die weer over.

De brandstof pomp hoor ik wel primen zodra de motor op contact gaat dus die werkt.

Ff op de vlotterbakken tikken met achterkant van schroevendraaier, vaak blijft de vlotter hangen..
 
AHHHH Oké!!!
Daar ben ik paar jaar geleden wel eens geweest :)
Wanneer ik de motor heb (en ik hoop dat het dan niet te koud is) ga ik wel een keer naar Gildehausss
 
Wordt er nog wel eens ritjes georganiseerd?
Vanuit het Fazertopic zelf is in ieder geval al lang geen rit meer georganiseerd. Plan is er wel maar laat nog op zich wachten vooralsnog.
Ik hoop dat ik mijn motor dit weekend kan ophalen, zit al vijf weken zonder in het mooie einde van dit seizoen.. Wellicht nog een ritje om het seizoen af te sluiten als het weer het toelaat.
 
Laatste keer stond ze er zo bij, maar de tank en voorkuip zouden deze week bij de garage binnenkomen hopelijk
2DFAFDCD-781B-4463-800C-F7B4491CE472.jpeg
 
Ja triest dingetje om te zien zo haha. Voorkuip wordt vervangen door een nieuwe, maar de oude tank komt er weer op. Tank repareren was iets goedkoper dan een nieuwe, ondanks meerdere nare deuken.
 
Ja triest dingetje om te zien zo haha. Voorkuip wordt vervangen door een nieuwe, maar de oude tank komt er weer op. Tank repareren was iets goedkoper dan een nieuwe, ondanks meerdere nare deuken.

Ja originele delen zijn belachelijk duur. De tank wordt denk vanuit de binnenzijde uitgedeukt? Zet er ook lakschade op de tank?
 
Zo, ik ben officieel sinds gisteren eigenaresse van een zeer mooie Yamaha FZ6!
Nu nog even duimen op een beetje droog weer dit weekend :)
 
Veeel Plezier ermee! hou de glimmende zijde boven!


:]
Haha dankjewel!
En ja, ga ik zeker doen :)
Jammer, dat het weer minder is geworden. Ach, er komen vast nog wel mooie dagen voordat het jaar afgelopen is ;)
Moet nog wel even laten bezinken, dat hij zomaar in mijn schuur staat te glimmen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan