Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Sinds gisteren ook eigenaar van een Fazer 1000 uit 2001. 24dkm op de teller, net een grote beurt gehad en nieuwe banden. Voor 3000 gekocht. Ik had het vermoeden dat hij lang heeft stilgestaan, ik ben de tweede eigenaar. Overal goed naar gekeken, behalve de inlaatrubbers. Dus kom er net achter dat die gaar zijn. Iemand een idee waar ik deze kan bestellen? Ik kom ze overal voor rond de 150 euro tegen, hoop dat ik het ergens iets betaalbaarder kan vinden. (tweehands misschien een optie? Iemand? )

Verder lijkt de motor helemaal goed, wat een fijne motor. Lekker veel vermogen, goede zithouding, stuurt goed, schakelt en remt fantastisch, helemaal blij mee! Hiervoor een zx9r gehad, maar die zithouding was ik zat.

Dit is haar:
rbdy08.jpg


En het inlaatrubber:
2nqs5s3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sinds gisteren ook eigenaar van een Fazer 1000 uit 2001. 24dkm op de teller, net een grote beurt gehad en nieuwe banden. Voor 3000 gekocht. Ik had het vermoeden dat hij lang heeft stilgestaan, ik ben de tweede eigenaar. Overal goed naar gekeken, behalve de inlaatrubbers. Dus kom er net achter dat die gaar zijn. Iemand een idee waar ik deze kan bestellen? Ik kom ze overal voor rond de 150 euro tegen, hoop dat ik het ergens iets betaalbaarder kan vinden. (tweehands misschien een optie? Iemand? )

Verder lijkt de motor helemaal goed, wat een fijne motor. Lekker veel vermogen, goede zithouding, stuurt goed, schakelt en remt fantastisch, helemaal blij mee! Hiervoor een zx9r gehad, maar die zithouding was ik zat.

Dit is haar:
[afbeelding]

:9~ mooi ding.
Inlaatrubbers zijn inderdaad dure dingen en die prijzen kloppen wel. Tweedehands ga je natuurlijk sneller weer moeten vervangen dan nieuwe. En iedereen zoekt ze wel geloof ik dus ik zou er niet op rekenen. Maar als ie goed rijdt, niet i houdt dan hoeven de rubbers misschien niet vervangen te worden. Ik heb ook behoorlijke scheuren op mn inlaatrubbers zitten maar ze lekken niet. Heb je getest of ze lekken? Zo niet, zou ik ze lekker laten zitten. Misschien een beetje invetten. Maar als je carburateurs er niet per se af hoeven zou ik ze er zeker op laten zitten. Is best wel een gekloot.
 
Even deze weer onder de aandacht brengen

Deze post kopiëren en aanvullen

Motorgek!: Delft
Kalekat: Bleiswijk
Jasper van Iwaarden: Meppel
PatrickSoler: Leiden
Vriend: Assen
Plexat: Huizen


Twee behoorlijke uitersten. Van groningen tot zuidholland.
Omgeving utrecht lijkt me dan de beste middenweg. Mazzeltje voor Plexat.
 
Welkom Gyss
Mooi exemplaar! :)
Heb even gezocht maar kan tweedehands niks vinden. Ik zou even via cmsnl of via de yamaha catalogus (allebei in de OP te vinden) zoeken naar het artikelnummer. Dan vervolgens het product zoeken op internet via het artikelnummer, dat levert soms betere resultaten omdat meerdere motoren soms gebruikmaken van dezelfde onderdelen. Zo kan je op eBay nog weleens goedkoper uitkomen. Succes!
 
:9~ mooi ding.
Inlaatrubbers zijn inderdaad dure dingen en die prijzen kloppen wel. Tweedehands ga je natuurlijk sneller weer moeten vervangen dan nieuwe. En iedereen zoekt ze wel geloof ik dus ik zou er niet op rekenen. Maar als ie goed rijdt, niet i houdt dan hoeven de rubbers misschien niet vervangen te worden. Ik heb ook behoorlijke scheuren op mn inlaatrubbers zitten maar ze lekken niet. Heb je getest of ze lekken? Zo niet, zou ik ze lekker laten zitten. Misschien een beetje invetten. Maar als je carburateurs er niet per se af hoeven zou ik ze er zeker op laten zitten. Is best wel een gekloot.


Welkom Gyss
Mooi exemplaar! :)
Heb even gezocht maar kan tweedehands niks vinden. Ik zou even via cmsnl of via de yamaha catalogus (allebei in de OP te vinden) zoeken naar het artikelnummer. Dan vervolgens het product zoeken op internet via het artikelnummer, dat levert soms betere resultaten omdat meerdere motoren soms gebruikmaken van dezelfde onderdelen. Zo kan je op eBay nog weleens goedkoper uitkomen. Succes!



Hartelijk dank voor de reacties! Ik hoor nu inderdaad van iemand anders die al 25dkm met scheuren in zijn inlaatrubbers rijdt zonder dat ze lekken. Mijn rubbers lekken ook nog niet, dus ik denk dat ik het er op waag naar Duitsland. :]
 
Hartelijk dank voor de reacties! Ik hoor nu inderdaad van iemand anders die al 25dkm met scheuren in zijn inlaatrubbers rijdt zonder dat ze lekken. Mijn rubbers lekken ook nog niet, dus ik denk dat ik het er op waag naar Duitsland. :]

Hoppa. 150 euro bespaard. Die uitlaat, die overigens heel mooi is, heeft die wel e-keur en dbkiller? Duitsland is niet de makkelijkste in aftermarket pijpen
 
Hoppa. 150 euro bespaard. Die uitlaat, die overigens heel mooi is, heeft die wel e-keur en dbkiller? Duitsland is niet de makkelijkste in aftermarket pijpen

Wel een DB-killer, E keurt moet ik nog even zoeken. Het nummer dat ik googlede leverde alleen een soort UK-keuring op: The Motor Cycle Silencer and Exhaust Systems Regulations 1995

Geen idee wat voor merk deze demper is. Hij klinkt zonder db-killer zelfs redelijk bescheiden, met db-killer helemaal.
 
Zorg ook dat je nog je CE-label in je handschoenen hebt in Duitsland, controleren ze ook op hoorde ik. Ideaal als ze gestempeld zijn, kan je het labeltje wel eruit knippen
 
Zorg ook dat je nog je CE-label in je handschoenen hebt in Duitsland, controleren ze ook op hoorde ik. Ideaal als ze gestempeld zijn, kan je het labeltje wel eruit knippen

Ik zal ze even checken, dat soort dingen zijn wel handig om te weten inderdaad. Maar wat een heerlijke motor is dit zeg. Net weer even een mooi stuk gereden, hij stuurt zo ontzettend strak en veel vermogen. Ben zo blij als een kind met sinterklaas. Dit is mijn derde motor in de 6 maanden dat ik mijn rijbewijs heb, maar volgens mij is dit em echt.. ;)

Ik heb ook een TDM geprobeerd, maar ik mistte daarbij toch het vermogen.
 
Ik zal ze even checken, dat soort dingen zijn wel handig om te weten inderdaad. Maar wat een heerlijke motor is dit zeg. Net weer even een mooi stuk gereden, hij stuurt zo ontzettend strak en veel vermogen. Ben zo blij als een kind met sinterklaas. Dit is mijn derde motor in de 6 maanden dat ik mijn rijbewijs heb, maar volgens mij is dit em echt.. ;)

Ik heb ook een TDM geprobeerd, maar ik mistte daarbij toch het vermogen.

Derde motor in 6 maanden, dat gaat hard zeg _O-

Zorg ook dat je nog je CE-label in je handschoenen hebt in Duitsland, controleren ze ook op hoorde ik. Ideaal als ze gestempeld zijn, kan je het labeltje wel eruit knippen

Onzin. Vooralsnog in België verplicht om beschermde motorkleding te dragen.

In dat geval heb ik niks gezegd. Kan er ook niks over vinden :+
 
Vandaag even bij Hans van Wijk geweest in verband met de Nacht van Zoetermeer, voor een tientje op de testbank. 89pk (95pk fabrieksaf) en mooie lijnen :) Het pk-verlies was logisch volgens de man door ouderdom. 70k op de teller sinds deze week en 16 jaar oud, maar doet het nog prima :]

Rg7L5ip.jpg


Pw1Wic2.jpg


wCyFhmx.jpg
 
Vandaag even bij Hans van Wijk geweest in verband met de Nacht van Zoetermeer, voor een tientje op de testbank. 89pk (95pk fabrieksaf) en mooie lijnen :) Het pk-verlies was logisch volgens de man door ouderdom. 70k op de teller sinds deze week en 16 jaar oud, maar doet het nog prima :]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Daar was ik graag ook heen geweest!
Net de begrenzing er uit dus ben benieuwd hoe ie t nu doet. Is dat vaker?
 
Eens per jaar is dat, altijd in juni geloof ik. Súper druk, bbq, kortingen, testrijden op een aantal motoren, heel event eigenlijk. Was echter in m’n eentje dus ben alleen ff gegaan voor de testbank. Weet niet hoe duur het normaal is, maar een tientje was het wel waard :)
 
Eens per jaar is dat, altijd in juni geloof ik. Súper druk, bbq, kortingen, testrijden op een aantal motoren, heel event eigenlijk. Was echter in m’n eentje dus ben alleen ff gegaan voor de testbank. Weet niet hoe duur het normaal is, maar een tientje was het wel waard :)
Heb je ook nog proefgereden op iets leuks dat ze hadden staan?
Helaas was ik vandaag niet thuis anders had ik ook wel even die kant op gegaan!
 
Nee ik moest gelijk weer door helaas, maar ze hadden genoeg volgens de website:

Proefrijden zonder afspraak
Tientallen motorfietsen staan voor je klaar om een proefrit op te maken ZONDER afspraak. Waaronder bijvoorbeeld de nieuwe Honda Goldwing, Honda CBR1000RR, Yamaha MT-10 Tourer, Kawasaki Z900RS Cafe, Honda Africa Twin en heel veel meer modellen!
 
Mooie fiets hoor, wat wil je er allemaal nog aan doen?
Zadel kan ik je niet aan helpen maar zal niet zo heel moeilijk te vinden zijn online gok ik zo.

De voorvork poten zijn verweerd en er is een keering lek. Die ga ik komende week vervangen en de poten zwart spuiten. Wanneer de voorvork toch uit elkaar moet gooi ik er direct Hyperpro voorvork veren in. Verder zijn de banden 14 jaar oud dus daar moeten ook nieuwe op uit voorzorg. Ik zat te denken aan AngelGT's?

Leuke fiets inderdaad, met een lekker uitlaatje ook zo te zien. Zadel is zo gevonden, maar je bent makkelijk 75 euro kwijt.

Uitlaatje is wel leuk maar is geen pijp waar je doorheen kan kijken, in het midden zit toch een reflectie schot met 3 dunnere pijpjes, er kan ook geen db-killer in en is wel E gekeurd, zal wel een duitse uitvoering zijn ;)
 
Laatst bewerkt:
De voorvork poten zijn verweerd en er is een keering lek. Die ga ik komende week vervangen en de poten zwart spuiten. Wanneer de voorvork toch uit elkaar moet gooi ik er direct Hyperpro voorvork veren in. Verder zijn de banden 14 jaar oud dus daar moeten ook nieuwe op uit voorzorg. Ik zat te denken aan AngelGT's?Uitlaatje is wel leuk maar is geen pijp waar je doorheen kan kijken, in het midden zit toch een reflectie schot met 3 dunnere pijpjes, er kan ook geen db-killer in en is wel E gekeurd, zal wel een duitse uitvoering zijn ;)
Bekende mod aan de voorpoten! Heb ik ook gedaan en het knapt er erg van op moet ik zeggen :t
 
Mijn toerenteller heeft wel wat kuren trouwens, schiet dan naar 7k rpm en en dan weer naar 0 af en toe. Bekend probleem? Alsof die soms niet goed opneemt.
 
De voorpoten zwart is inderdaad erg netjes geworden, zal bij jou ook wel goed staan :)

Op deze website zijn allerlei instructies voor de FZS1000 te vinden, wellicht staan er nuttige dingen voor je:

Pat's Motorcycle Page
 
Vandaag even bij Hans van Wijk geweest in verband met de Nacht van Zoetermeer, voor een tientje op de testbank. 89pk (95pk fabrieksaf) en mooie lijnen :) Het pk-verlies was logisch volgens de man door ouderdom. 70k op de teller sinds deze week en 16 jaar oud, maar doet het nog prima :]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben 's avonds ff langs geweest met m'n broertje... Ik was er snel klaar mee. Allemaal van die posers en patser.. Wheelies trekken in de straat waar alle mensen lopen en de motoren aan beide kanten geparkeerd staan.

Wat een hoop idioten zijn er dan zeg.
 
Mijn toerenteller heeft wel wat kuren trouwens, schiet dan naar 7k rpm en en dan weer naar 0 af en toe. Bekend probleem? Alsof die soms niet goed opneemt.

Storingscode van de EXUP.
Heb ik ook wel is na een paar dagen stilstand. Bij mij gaat het tot nu toe steeds vanzelf weg. Schoonmaken en kabels afstellen zou de remedie moeten zijn.
 
Ik zit er stiekem aan te denken om mijn fzs weer in de verkoop te doen, ondanks dat ik hem nog maar pas heb en hij heerlijk rijdt, omdat ik stiekem zwaarder wil rijden.

Kan iemand met een fzs1000 mij vertellen op hoeveel toeren hij bij 120 km/u hij in z'n 6 draait?
 
Terug
Bovenaan Onderaan