Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Welk relay? De koplamp heeft alleen een zekering.

Kan maar tot één conclusie komen als ik (als niet elektra expert) het schema bekijk en de rest allemaal werkt.
Zou je dim/grootlicht schakelaar en de bedrading daar omheen echt goed nakijken. :Y

Bekijk bijlage 1389327
Dez is dus anders dat die van een 2003 model. Daar zitten er 2 relais, 1 voor dimlicht en 1 voor grootlicht.
 
Dez is dus anders dat die van een 2003 model. Daar zitten er 2 relais, 1 voor dimlicht en 1 voor grootlicht.
Aahja, jouw koplamp dooft zeker tijdens het starten? :)

Dan heb je inderdaad kans dat het je relais is, grootlicht gaat sowieso over het relais. Seinlicht niet (direct).
 
Inmiddels een paar weken en de nodige kilometers verder op de Fazer 600.

- in de stad rijdt je vaak met snelheden met snelheden "te hard" voor in 1 te houden maar de zacht voor 2 met enigszins bokken tot gevolg. Kun je bij een snelheid van ongeveer 20 kilometer terugschakelen naar 1 zonder eerst tot stilstand te komen?
- de motor komt goed vrij wanneer ik de koppeling intrek maar de eerste drive versnellingen gaat wel gepaard met een harde klak. Herkennen anderen dit?

Hoor het graag. Kammetje
 
Inmiddels een paar weken en de nodige kilometers verder op de Fazer 600.

- in de stad rijdt je vaak met snelheden met snelheden "te hard" voor in 1 te houden maar de zacht voor 2 met enigszins bokken tot gevolg. Kun je bij een snelheid van ongeveer 20 kilometer terugschakelen naar 1 zonder eerst tot stilstand te komen?
- de motor komt goed vrij wanneer ik de koppeling intrek maar de eerste drive versnellingen gaat wel gepaard met een harde klak. Herkennen anderen dit?

Hoor het graag. Kammetje
Waarom zou je niet naar de 1 kunnen schakelen met 20km/u? Dat kan nog wel met veel hogere snelheid (met eventueel wat tussengas) :9
Versnellingsbak is standaard Yamaha, niks ergs. Deels te verhelpen door zelf zo soepel mogelijk te schakelen. Van neutraal naar 1 kun je uiteraard niks aan doen.
 
Waarom zou je niet naar de 1 kunnen schakelen met 20km/u? Dat kan nog wel met veel hogere snelheid (met eventueel wat tussengas) :9
Versnellingsbak is standaard Yamaha, niks ergs. Deels te verhelpen door zelf zo soepel mogelijk te schakelen. Van neutraal naar 1 kun je uiteraard niks aan doen.

Denk dat ik teveel aan de handbak in de auto denk. Die krijg je niet in 1 bij een fietssnelheid zonder enorm gekraak. Bak van een motor is natuurlijk anders. Te voorzichtig (om klak te voorkomen) van 1 naar 2 resulteert soms in een valse vrij. Zal blijkbaar wat meer resoluut moeten schakelen en de klak voor lief nemen.
 
Denk dat ik teveel aan de handbak in de auto denk. Die krijg je niet in 1 bij een fietssnelheid zonder enorm gekraak. Bak van een motor is natuurlijk anders. Te voorzichtig (om klak te voorkomen) van 1 naar 2 resulteert soms in een valse vrij. Zal blijkbaar wat meer resoluut moeten schakelen en de klak voor lief nemen.
Jup :Y

Je kan ook zonder koppeling opschakelen op de motor als je zou willen, maar dat moet dan ook soepel en vlot. Wat helpt met soepel schakelen is alvast een licht druk uitoefenen op het schakelpedaal en dan klik je hem er zo in als je daadwaarkelijk gaat schakelen. Daarnaast gewoon kort van het gas en je hoeft ook niet helemaal te ontkoppelen voor het schakelen, gewoon vlot dus. :)
 
Jup :Y

Je kan ook zonder koppeling opschakelen op de motor als je zou willen, maar dat moet dan ook soepel en vlot. Wat helpt met soepel schakelen is alvast een licht druk uitoefenen op het schakelpedaal en dan klik je hem er zo in als je daadwaarkelijk gaat schakelen. Daarnaast gewoon kort van het gas en je hoeft ook niet helemaal te ontkoppelen voor het schakelen, gewoon vlot dus. :)

Bedankt man.
 
Hi, ik moet een nieuwe accu hebben voor mijn FZS600 2003. Er komt een DB9-BS 12V-9AH uit, volgens de manual moet er een GT12B-4 12V-10AH in. Maakt dat nog veel uit?

En waar zou ik de juiste accu het beste online kunnen kopen?

Thanks!
 
Hi, ik moet een nieuwe accu hebben voor mijn FZS600 2003. Er komt een DB9-BS 12V-9AH uit, volgens de manual moet er een GT12B-4 12V-10AH in. Maakt dat nog veel uit?

En waar zou ik de juiste accu het beste online kunnen kopen?

Thanks!
Kijk even bij Louis.nl. Daar heb je een bike database en kun je hem ook bestellen.
 
Hi, ik moet een nieuwe accu hebben voor mijn FZS600 2003. Er komt een DB9-BS 12V-9AH uit, volgens de manual moet er een GT12B-4 12V-10AH in. Maakt dat nog veel uit?

En waar zou ik de juiste accu het beste online kunnen kopen?

Thanks!

Voor zover ik weet is het verschil alleen de capaciteit. Die volgens de manual is zwaarder zo te zien. Check ff of de afmetingen hetzelfde zijn.
 
Weet iemand een goede zaak in het midden van het land waar ik tweedehands wat Fazers kan bekijken? Dit voorjaar mijn rijbewijs gehaald (vol vermogen) en nu aan het kijken naar mijn eerste eigen motor. Ik heb wat gereden op een Suzuki GSF600 S Bandit, een MT-07 (les motor) en een Fazer 1000 uit ~2000. Die laatste vond ik erg fijn, zelf kijk ik meer naar de 600cc variant. Weet iemand een plek waar ik deze zou kunnen bekijken/proefrijden?

Edit: Marktplaats en het Te koop gedeelte van dit forum uiteraard al gebruikt. Maar ik wil graag bij een motorzaak kijken, waar ik bijvoorbeeld ook de modellen uit 98/99 en 03/04 naast elkaar kan zien.
 
N.a.v. mijn vorige vraag in contact gekomen met mede MF-er Spykes en sinds gisteravond mag ik mijzelf eigenaar noemen van een mooie FZS600 uit 2003:)
Bedankt voor de tips!
 
N.a.v. mijn vorige vraag in contact gekomen met mede MF-er Spykes en sinds gisteravond mag ik mijzelf eigenaar noemen van een mooie FZS600 uit 2003:)
Bedankt voor de tips!

Veel plezier ermee! De lakstiften zijn onderweg met de post.

Het is overigens een 2002 model ipv 2003 😉
 
Goedenavond mede Fazerrijders , weet een van jullie welke achterremklauw ik als vervanging van de originele kan gebruiken op mijn net aangeschafte Fazer 400?
De huidige zit redelijk vast en vervang hem dan liever .

1392542
 
Goedenavond mede Fazerrijders , weet een van jullie welke achterremklauw ik als vervanging van de originele kan gebruiken op mijn net aangeschafte Fazer 400?
De huidige zit redelijk vast en vervang hem dan liever .

Bekijk bijlage 1392542
Als ik het zo zie zit er dezelfde klauw als een 600 op. Die heb ik recent vervangen met bluedot klauw van een fazer 1000. Kleine modificatie nodig en dan past het perfect. Als je die voor een mooi prijsje op de kop kan tikken heb je een top klauwtje.
 
Als ik het zo zie zit er dezelfde klauw als een 600 op. Die heb ik recent vervangen met bluedot klauw van een fazer 1000. Kleine modificatie nodig en dan past het perfect. Als je die voor een mooi prijsje op de kop kan tikken heb je een top klauwtje.
Wat moet je daar bij aanpassen ?
 
Wat moet je daar bij aanpassen ?
Van het deel waar de klauw aan bevestigd word dienen op 2 plekken wat weg geveild te worden. Is aluminium dus gaat vrij makkelijk. En 2 ringen er tussen om de schijf in het midden van de klauw te krijgen.

Ziet er dan zo uit:
20190323_142835.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan