Fazerrijders - Hangplek - deel 15

1:21 binnendoor, mooie lange stukken en constante snelheid (80km/h ong)

1:18 op de snelweg met 140 ong

Laatste tankbeurt 1:16 gereden. Het wordt al iets beter. Morgen Motip System Cleaner Plus met PEA erin donderen en kijken of dat meer oplevert. Die Wynns meuk van het tankstation is gewoon petroleum en dat gaat echt het verschil niet maken als het aan vervuiling ligt. Mocht het verbruik dan hetzelfde blijven ga ik bougies vervangen. Die zijn volgens de dealer gedaan maar ik twijfel daar altijd aan.
 
Om welke bouwjaren gaat het? Want ik heb ooit gelezen dat de hugger van 2002-2003 niet op de eerdere modellen zou passen omdat de achtervelg net iets breder zou zijn
Waar heb jij dat gelezen? Voor zover ik weet hebben beide een bandenmaart van 160/60/17 dus zou er geen verschil mogen zijn.?
 
Er staat dat bij de nieuwere de bevestigingsgaten hoger zitten waardoor hij niet past..

Ik ga hem gewoon bestellen en passen, past hij niet, dan zet ik hem weer snel tekoop.
 
Er staat dat bij de nieuwere de bevestigingsgaten hoger zitten waardoor hij niet past..

Ik ga hem gewoon bestellen en passen, past hij niet, dan zet ik hem weer snel tekoop.
Heb zowel een 98-99 als een 02-03 in de schuur staan en de bevestiging van kettingkast/hugger is idd niet hetzelfde tussen deze modellen !
 
FZS600 FAZER DIFFERENCES by YEAR

Deze link staat in de OP. Hier geven bij het model van 2002 aan dat de hugger van eerder modellen niet past doordar de bevestigingsgaten anders zitten blijkbaar (dacht ff dat het door een bredere velg was maar dat was dus niet)

In dat bestand heb ik ook gekeken maar vond daar geen verschillen over de achterwielen. Vandaar mijn opmerking over de achterwielen. Dat van die hugger heb ik overheen gelezen omdat ik naar velgmaten zocht..
 
In dat bestand heb ik ook gekeken maar vond daar geen verschillen over de achterwielen. Vandaar mijn opmerking over de achterwielen. Dat van die hugger heb ik overheen gelezen omdat ik naar velgmaten zocht..

Ja ik dacht aanvankelijk dat het achterwiel het probleem was maar niet dus, was al ff geleden dat ik dat had gelezen.

Ben wel benieuwd wat er dan precies anders is aan de gaten en of je die anders niet zelf nieuwe kunt boren en toch een oudere hugger erop. Heb zelf laatst een passende hugger gekocht maar moet die er nog op zetten.
 
Ja ik dacht aanvankelijk dat het achterwiel het probleem was maar niet dus, was al ff geleden dat ik dat had gelezen.

Ben wel benieuwd wat er dan precies anders is aan de gaten en of je die anders niet zelf nieuwe kunt boren en toch een oudere hugger erop. Heb zelf laatst een passende hugger gekocht maar moet die er nog op zetten.
Misschien kan Fazerman wat foto’s maken?
 
Vandaag weer 1 op 15,3 getankt met de FZ6. Ik heb er maar een busje reinigingsmiddel in gedonderd. Helpt dat niet, dan toch bougies maar gaan vervangen en luchtfilter.

Ik heb niet heel het topic gevolgd maar is je verbruiksverandering vrij plots gekomen of niet?

Anders zou ik eerder denken aan een kapotte map sensor of iets wat daar mee te maken heeft.
Een kapotte lambdasonde kan ookal.
 
Ik heb niet heel het topic gevolgd maar is je verbruiksverandering vrij plots gekomen of niet?

Anders zou ik eerder denken aan een kapotte map sensor of iets wat daar mee te maken heeft.
Een kapotte lambdasonde kan ookal.

Ik heb de motor een maand terug gekocht. Vroeger reed ik ook FZ6 uit 2004 en daar haalde ik 1 op 18 tot 20 met gemak mee.
 
Ik heb de motor een maand terug gekocht. Vroeger reed ik ook FZ6 uit 2004 en daar haalde ik 1 op 18 tot 20 met gemak mee.

heb even voor je gezocht, je kunt zelf je motor uitlezen dmv foutcodes. hieronder staan 2 linkjes met wat handige info. Als je een werkplaathandboek hebt staat er denk ik wel in hoe je in die modus kunt komen (in de tweede link staat dat op een forum volgens de haynes manual)
1. Fault Codes listed in the FZ6 Service Manual:
2. Showing and clearing error codes (of deze manier klopt het beste wel even controleren in een service manual)

Het lijkt me sterk dat zon verschil in verbruik van alleen bougies komt misschien dat andere mensen hier andere ervaringen mee hebben.
Maar het is zeker een goed idee ze te vervangen of elektrodeafstand te controleren dat kost je vrij weinig en dan kun je dat uitsluiten.

Hoop je hiermee weer iets verder geholpen te hebben.
 
Ja ik dacht aanvankelijk dat het achterwiel het probleem was maar niet dus, was al ff geleden dat ik dat had gelezen.

Ben wel benieuwd wat er dan precies anders is aan de gaten en of je die anders niet zelf nieuwe kunt boren en toch een oudere hugger erop. Heb zelf laatst een passende hugger gekocht maar moet die er nog op zetten.

Hij paste inderdaad niet, maar passend maken was niet heel moeilijk.
Zoals je kan zien zitten de bouten nu op een heel andere plek dan ze horen..

20190130_164718.jpg
 
Ik weet niet of het hier mag of niet maar,

Wie heeft er nog een mooie demper voor mijn fzs 600.
Ik zoek een rond model liefst met e keur ( tripjes naar het buitenland staan op de planning).
een ovaal model mag eventueel ook.

WhatsApp Image 2018-10-17 at 11.11.19.jpeg
 
De originele die er af fabriek in zitten, al 21 jaar/bijna 60.000 km !
Pffff. Ik kom er dus achter dat die kapot is gegaan (geen idee hoe).
Achterlicht lampje moest ook vervangen worden >.> kheb er niet veel mee gedaan.
Zit momenteel gewoon aan de acculader (is daarvoor al kapot gegaan of gaat gewoon niet meer aan)
 
Terug
Bovenaan Onderaan