Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Heeft iemand een idee of de uitlaat die spykes tekoop aanbied ook op mijn fzs600 past? Hij heeft een nieuwer model geloof ik?
 
Dat moet volgens mij probleemloos passen, volgens mij is het verschil tussen de "01 en '02 namelijk alleen cosmetisch..
De eerste modellen ("98-"99) hadden andere passagiers voetsteunen (iets hoger/korter) en dan zou een vervangende demper of de std. demper van het andere model (dus uitlaten voor '98-'99 tov >'00) eventueel redelijk onder spanning komen te staan (past wel)
Aangezien de pijp van Spykes "high-mount" is word hij sowieso bovenaan het achterframe gemonteerd ipv onder de passagiers voetsteun en dat is naar mijn weten verder altijd identiek gebleven !?
 
Na ruim 2,5 jaar Suzuki SV650 te hebben gereden, ben ik nu weer de trotse eigenaar van een FZ6 uit 2005. De vorige Fazer had iemand aan "gort gereden". Gelukkig zat ik er niet op maar stond die stil. Ik kon toen voor een goede prijs een SV650 kopen en had snel een nieuwe motor nodig dus dat werd hem.
De Fazer is mij altijd goed bevallen en met name mijn vriendin kon er prettig achterop op zitten. Ik ken de Fazer van binnen en van buiten dus mocht er wat stuk gaan heb ik ervaring. Scheelt weer centen ;)

Pluspunten Suzuki
- Motorblok (koppel!) en gasafgifte. Praktisch perfect!
- Schakelgevoel. Denken is schakelen.
- Windbescherming (minder gedonder in mijn helm vooral)
Minpunten Suzuki
- Je zit met je benen in je nek met mijn 1,84m
- Hij heeft wel koppel, maar het is allemaal erg lineair qua afgifte. Spannend wordt het nooit
- Hij is klein en redelijk windgevoelig
- Bouwkwaliteit Yamaha fz6 is vele malen beter
- De Fazer stuurt veel makkelijker en preciezer. Ook met de standaard vering.
- De Fazer is veel minder windgevoelig en de 4-cilinder is hondsbetrouwbaar en start altijd direct.
- Verbruik van de Fazer is veel beter. Ik red ruim 1 op 19 en met de Suzuki haal ik dat niet. Misschien als ik een rustigere rijder was wel. Bij de Fazer maakt het weinig uit of ik rustig rijdt of aan het knallen ben.

TO-DO
Vandaag al wat gepoetst maar niet echt grondig nog.
Ook moet ik de bar-ends vervangen want die zien er echt niet uit.
Er zit een Puig kuipruitje op maar helaas is er schade aan de onderkant. Vrees niet dat ik het kan repareren. De vorige eigenaar heeft dat geprobeerd maar gelijk de onderzijde gesmolten. Daardoor kan ik vrij lastig zien welke bocht de onderkant normaal maakte en dus is lijmen geen optie.
Verder heb ik ooit vroegah in al mijn wijsheid een topkofferrek op de kop getikt voor 10 euro en die gaat er dus morgen mooi op.
HyperPro? Vroeger had ik ook HyperPro in de Fazer en dat was echt geweldig. Eerst even sparen maar weer.
 
Schreef ik een maandje geleden dat ik af en toe met een schuin oog naar een FZ1s kijk, ga ik 4 januari van het nieuwe jaar op eentje proefrijden. Ben benieuwd naar het verschil en of hij (nog) lekkerder rijdt dan de FZS.
 
Ouch, vandaag getanked. Een verbruik van 1 op 14 gemeten. Das niet al te best voor met name snelweg ritjes van rond de 30km per keer. Ook niet al te fanatiek aan het gas gehangen. Tijd voor nieuwe bougies en een nieuw luchtfilter gok ik.
 
Ik heb inmiddels proefgereden met de FZ1 S. Het is een totaal andere motor. Helaas kwam ik er met de verkoper niet uit vandaar dat hij in de verkoop gaat. Mocht je interesse hebben dan hoor ik het graag via een PB.

Yamaha FZS 1000 Fazer 2001

P1000113.JPG
 
Aangezien het weer niet echt lekker is om te rijden maar aan de slag gegaan met wat dingen bestellen voor de motor.

Ik wilde risers om net wat meer rechtop te zitten dus die zijn inmiddels binnen. Heb gekozen voor 15 mm omdat dan de remleidingen waarschijnlijk net lang genoeg waren maar helaas, toch te kort. Verlengde stalen remleidingen zijn nu dus ook besteld. Meteen 25 mm langer zodat ik nog iets hogere risers kan monteren.

Daarnaast ook een nieuwe hugger via marktplaats gevonden, meteen in kleur! En als laatste een nieuwe topkoffer besteld, degene die ik had zag er niet meer uit.

De komende weken alles maar eens monteren.
 
FZS 1000 BJ 2002 Gemiddeld 1-19 Langere stukken Bv door Franse binnenland 1-23! Bij ong 110-130 p/u

Heb heeel lang CB500 gehad als pech en pekelfiets, deze gebruikte nagenoeg hetzelfde als de FZS..

Dus is deze CB500 2.0 mooie upgrade ;)

:]
 
1:21 binnendoor, mooie lange stukken en constante snelheid (80km/h ong)

1:18 op de snelweg met 140 ong
 
:? ik zou het niet weten met mijn fz1n
tank altijd als ze er om vraagt:P
heb nu al weer zin in het voorjaar:]
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
1:21 binnendoor, mooie lange stukken en constante snelheid (80km/h ong)

1:18 op de snelweg met 140 ong

Dat had ik vroeger met mijn 2004 FZ6 dus ook. Er moet haast iets mis zijn met mijn motor. Luchtfilter ziet er goed uit, throttle position sensor is ook in orde. Morgen bougies controleren. Pakkingen e.d. lijken ook goed verder en een flesje injectiecleaner van het tankstation heeft ie ook al gehad.
 
Ff een vraagje voor de kenners, een achterwiel hugger van een RJ025, past dat ook op een RJ021?

Lijkt me wel, want zo te zien is het enige verschil de voorkuip?
 
Ff een vraagje voor de kenners, een achterwiel hugger van een RJ025, past dat ook op een RJ021?

Lijkt me wel, want zo te zien is het enige verschil de voorkuip?

Om welke bouwjaren gaat het? Want ik heb ooit gelezen dat de hugger van 2002-2003 niet op de eerdere modellen zou passen omdat de achtervelg net iets breder zou zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan