Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Probeer eens een schuifmaat. De minimale dikte van de schijven staat op de schijven en in de manual
Gister even de schuifmaat erbij gepakt. Ze zijn 4mm en de manual schrijft minimaal 3,5mm voor, dus nieuwe zitten er helaas wel aan te komen..

Voor neem ik aan? Op gegeven moment begon het bij mij te trillen, toen maar eens de schuifmaat er op gezet en bleken ze inderdaad te dun. Remde op de trilling na nog prima overigens.
Waar ik het door heb vervangen weet ik niet uit m’n hoofd was toen in de aanbieding bij louis.de. Let wel even op met de boutjes los halen. Is inbus en ik had de pech dat ze dol draaiden. Dus als je het vlot wil vervangen even van te voren een paar van die boutjes mee bestellen als ze er niet bij geleverd worden.
Thanks voor de tip! Zal Louis in de gaten houden en wat boutjes bijkopen. Heb in de buurt een winkel waar ze enorm assortiment hebben dus moet wel goed komen.
 
Goedenmiddag allemaal! Ik meld mij hierbij dan ook in dit topic. Ik heb mijn Z1000 ingeruild op deze Fazer.
Hij zal dit jaar de buitenlucht niet meer zien maar hoop er volgend jaar veel plezier aan te hebben :]

Foto 10-11-18 14 29 06.jpg
 

Gewoon uit nieuwsgierigheid ; Weg vanwege toch te veel herrie tov standaard ?
Ik vind de looks van sommige aftermarket uitlaten vaak wel veel mooier als de standaard uitlaat maar als ik dan weer eens een kort ritje doe op de Fazer van mijn vrouw (uitgerust met Laser carbon pijp) waardeer ik het (gebrek aan) geluid van de standaard uitlaat bij touren/langzaam rijden weer des te meer...
 
Gewoon uit nieuwsgierigheid ; Weg vanwege toch te veel herrie tov standaard ?
Ik vind de looks van sommige aftermarket uitlaten vaak wel veel mooier als de standaard uitlaat maar als ik dan weer eens een kort ritje doe op de Fazer van mijn vrouw (uitgerust met Laser carbon pijp) waardeer ik het (gebrek aan) geluid van de standaard uitlaat bij touren/langzaam rijden weer des te meer...

Ik vind het stille van de originele uitlaat inderdaad fijner. Ik heb jaren met heel veel verschillende sport uitlaten gereden. Vaak wisselde ik elke paar maanden van uitlaat voor de fun maar ik ben denk ik een beetje klaar met dat sportieve geluid. Geniet nu stiekem veel meer van de rust of het geluid van het motorblok :-s
 
Goede avond mensen,

Vraagje voor een vriend. Hij heeft een Fazer FZS 1000 model 2005 en zoekt de handgrepen voor de duo passagier. Heeft iemand hier deze nog in de aanbieding? Graag reactie via pb. Alvast bedankt!

Groet, Jelle

Ik heb de handgrepen nog liggen. (ik weet niet hoe de pm werkt)
 
Sinds iets meer dan 4 jaar ben ik in het bezit van een zwarte FZS 1000 uit 2001 en ik zie nu pas dat er inmiddels al 15 hangplekken over de Fazer staan op MF staat. Shame on me!:(
Ik heb mijn Fazer een klein beetje aangepast. Zijkappen zijn met carbonfolie gewrapt, stuur is iets verhoogd, een Bagster zadel, iets hoger kuipruitje en er is een kofferrek gemonteerd. Dat laatste is niet de mooiste aanpassing maar wel heel makkelijk. Hij bevalt prima en hoeft niet weg. Hoewel ik wel af en toe al wel met een schuin oog naar de FZ1 kijk.


P1100781.JPG
.
 
Pffff, ik kan niet wachten tot volgend jaar.
Superveel zin om lekker in het zonnetje te genieten van mijn Yamaha!
Heel misschien dat ik morgen nog even tijd vrij maak, maar de kans is klein :(!
 
Vandaag een Fazer 600 gekocht. Ik heb mijn FZX750 niet ingeruild maar weggezet.
En nu maar wachten op het voorjaar.
 

Bijlagen

  • D5EA46BB-E5B0-423D-9057-3713E783DA37.jpeg
    D5EA46BB-E5B0-423D-9057-3713E783DA37.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 37
Ook ik heb een fazer gekocht!

Een FZS600 uit 2001, gaat gebruikt worden voor woonwerk-verkeer.
De uitlaat op de foto heb ik bij de aankoop laten wisselen voor een originele.
(houd wel van een beetje sportief geluid, maar mijn buren denk ik niet zo om 06:30 elke ochtend...)

fazer.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Vandaag weer eens even wat onderhoud gedaan aan mijn FZ6. Kom ik er achter dat ik een bout mis in mijn frame:O
Ik kan ze nergens op internet vinden, heeft iemand toevallig een adresje?


maxrasdasdesdefault.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan