Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Yess hahah helaas wel 🥲 ik twijfelde wel om het te doen, had m op 10dkm geïnspecteerd en zag er allemaal goed uit. Maar aangezien ik inmiddels dagelijks w-w verkeer rij met de fz8 leek het me wel verstandig om preventief te doen
 
Een grappig Fazer verhaaltje..
Mijn vrouw zat van het weekend wat foto's te kijken op de laptop, kwam ze deze foto van 20 jaar geleden tegen van mij op de Fazer samen met onze net geboren dochter :
1712060359380.png


Inmiddels is het 20 jaar verder en heeft ze op dezelfde Fazer leren schakelen voor ze een RS-50 schakelbrommer kocht en haar A1-Yamaha ging haar nog niet snel genoeg..
IMG-20221002-WA0011.jpg
Dus ook haar eerste circuitkilometers verdienstelijk op dezelfde Fazer gemaakt, hem ook al vakkundig gecrashed maar eenmaal weer opgelapt (de Fazer, zijzelf mankeerde gelukkig niet veel buiten ego-schade..) mag ze hem gedurende haar A2 periode op straat gebruiken.
Daarna is hij weer van pappa want alhoewel een VFR800 best een okay motor is is het toch geen Fazer en oude liefde roest blijkbaar niet ;)
Haar race-carriere krijgt dit jaar een doorstart op een "good old" CBR600, net als pappa 20jaar geleden *D
 
Hulp vraag:
Heeft iemand misschien een dop liggen voor de fz8, dynamodeksel? Ik reed naar mn werk en zag een beetje gelekte olie toen ik aankwam. Dus ik haalde de dop er af en die bestaat nu uit 2 delen ipv 1. Ik denk dat ik m te hard heb aangedraaid laatst (dom🥲). Kan m wel bestellen maar dan is ie er pas over 4 dagen, dus ik dacht even hier proberen. Het liefst in omgeving Voorst/Apeldoorn als het kan!

Artikelnummer:
5PX-15189-00
 

Bijlagen

  • IMG_20240408_100836.jpg
    IMG_20240408_100836.jpg
    220,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20240408_100842.jpg
    IMG_20240408_100842.jpg
    345,4 KB · Weergaven: 0
Hulp vraag:
Heeft iemand misschien een dop liggen voor de fz8, dynamodeksel? Ik reed naar mn werk en zag een beetje gelekte olie toen ik aankwam. Dus ik haalde de dop er af en die bestaat nu uit 2 delen ipv 1. Ik denk dat ik m te hard heb aangedraaid laatst (dom🥲). Kan m wel bestellen maar dan is ie er pas over 4 dagen, dus ik dacht even hier proberen. Het liefst in omgeving Voorst/Apeldoorn als het kan!

Artikelnummer:
5PX-15189-00
Als je wil rijden, dan met wat secondelijm de delen aan elkaar lijmen, en eentje bestellen.
Trouwens, wellicht dat van andere ( Yamaha) types ook past, en wss zelfs van andere merken.
 
Aan secondelijm heb ik ook gedacht inderdaad. Maar mijn enkele rit naar werk is 100km. Dus daar twijfel ik dan toch over.
Maar inderdaad geloof dat andere typen ook passen, de R1/R6 bijvoorbeeld. Misschien ook anderen maar dat weet ik niet
 
Mijn fz1 laadt niet meer bij, waar kan ik als eerste gaan kijken. Laadspanning checken neem ik aan. Zie dat de oudere types ook wel een last hadden van slechte dynamo’s (is dat bij het 2006 model nog steeds?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan