Even voorstellen :)

Lieszje

Die hard MF'er
12 apr 2018
356
387
Alphen a/d rijn
Hoi allemaal :)

Vond het wel netjes om mezelf even voor te stellen :D
Ik ben Lisette, 28 jaar en kom uit de buurt van Alphen a/d Rijn.

Vorig jaar kon ik door een nieuwe baan eindelijk beginnen met rijles.
Maar helaas door een val met de motor na vier lessen moeten stoppen door rugklachten.
Na een tijd van fysio en sporten is mijn rug eindelijk weer goed genoeg om het lessen weer op te pakken 8-)

Heb er super veel zin in om het weer op te pakken :D
Het leek mij verstandig om lid van dit forum te worden zodat ik nog even wat meer kan leren over motoren en motorrijden :)
 
Hoi Lisette.
Welkom op dit informatieve Forum.
Ik hoop dat jij spoedig je motorrijbewijs gaat halen en wens jou veel succes met lessen en het examen tzt.
Zijn er al plannen om na het behalen van je rijbewijs gelijk een motorfiets aan te schaffen, zodat jij deze zomer van 2018 kunt gaan rijden?
En zoja: weet je al ongeveer welk type motor jij het liefst zou willen gaan rijden?
Vr Gr
 
Wat vind ik het toch jammer dat de categorie motorscooters telkens weer in een verdomde hoekje wordt gedrukt.
Alsof ze niet snelwegwaardig zijn.
Wat een onzin zeg.
Er zijn ook A1 categorie 125cc motorfietsen die eruitzien als een veredelde brommer die rondknorren op de snelweg met gangetje van rond de 100, en daar rept men zelden over.
Laten we nou eens met z'n allen aannemen dat zelfs een motorscooter bestuurder een volwaardig lid is van deze familie motorrijders.
Vr Gr

:Y :t
 
Sorry, was verkeerd geplaatst.
Maar net effe te laat rechtgezet.
We gaan weer ON-Topic.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal :)

@Dylanpilot
Heb eerst eerdaags een motor experience, kwam dit toevallig tegen op groupon.
Leek mij erg leuk om eerst even te doen, denk dat ik in Augustus voor het laatst op een motor heb gezeten.
Moet even kijken of ik zoals eerst gewoon losse lessen ga nemen of toch een pakket.
Vond het altijd supergaaf om te doen, maar ben ook wel snel onzeker.
Dus weet ook niet of ik hem deze zomer al kan halen, eerst maar even rustig oppakken :)
Wil voor een sportmotor gaan, had wel al wat leuke motoren op marktplaats gezien.
Maar wil eerst goed uitzoeken wat goed bij mijn lengte past (1.67) en wat te doen is als beginner.
Hoop in ieder geval rond December wel mijn rijbewijs te hebben.
Dan krijg ik ook mijn vakantiegeld dus dan heb ik een leuk budget voor een motor :)

@maxsnelheid
Haha dat ben ik dit keer wel van plan :')
En dat weet ik wel zeker :D
 
Welkom Lisette, hopelijk haal je snel je rijbewijs!

Ik denk dat je met je 1m67 niet heel erg zorgen hoeft te maken. Zelf ben ik maar 1m71 en ik kon makkelijk met 1 voet plat aan de grond (en anders met de tenen met beide voeten) op een R6. Met een zithoogte van 850mm is dat volgens mij één van de hogere motoren.
Als ik jou was, zou ik een keer naar een motorzaak gaan waar ze verschillende voor jou interessante modellen hebben. Kan je even kijken waar je op past en wat fijn aanvoelt.
 
Hoi Lisette.
Bedankt voor je heldere uitleg en je pakt het in elk geval weloverwogen en doordacht aan.
Je weet ook al wat te willen gaan rijden qua type motor dus dan is het in de toekomst lekker gaan shoppen en rondkijken voor het model waarvan jij gelukkig gaat worden.
Er is ruimschoots keuze dus dat gaat tzt een mooie en prettige motorfiets worden voor jou.
Heel veel plezier met de rijlessen straks en het gevoel en zekerheid van rijden gaat helemaal goed komen.
Prettig weekend en geniet ervan.
Vr gr
 
Bedankt allemaal :)

@Dylanpilot
Heb eerst eerdaags een motor experience, kwam dit toevallig tegen op groupon.
Leek mij erg leuk om eerst even te doen, denk dat ik in Augustus voor het laatst op een motor heb gezeten.
Moet even kijken of ik zoals eerst gewoon losse lessen ga nemen of toch een pakket.
Vond het altijd supergaaf om te doen, maar ben ook wel snel onzeker.
Dus weet ook niet of ik hem deze zomer al kan halen, eerst maar even rustig oppakken :)
Wil voor een sportmotor gaan, had wel al wat leuke motoren op marktplaats gezien.
Maar wil eerst goed uitzoeken wat goed bij mijn lengte past (1.67) en wat te doen is als beginner.
Hoop in ieder geval rond December wel mijn rijbewijs te hebben.
Dan krijg ik ook mijn vakantiegeld dus dan heb ik een leuk budget voor een motor :)

@maxsnelheid
Haha dat ben ik dit keer wel van plan :')
En dat weet ik wel zeker :D
Ik zou je natuurlijk graag een R850R aanbevelen (motor van gemiddelde cilinderinhoud, onverwoestbaar, cardanaandrijving, onderhoudsarm, in hoogte verstelbaar zadel), maar ik vrees dat je op jouw leeftijd daar niet de blits mee gaat maken '(
 
Laatst bewerkt:
@Odin-six-two
Dat is een heel goed idee!
Met lessen had ik er gelukkig geen moeite mee.
Maar dat is weer een heel ander soort type dan dat ik wil.

Bedankt MotoMarz :)

@maxsnelheid
Ik heb even gekeken, maar dat is niet helemaal mijn ding :')
Maar ga het zeker onthouden!

Op marktplaats was ik een Honda CBR 600 1f? Tegengekomen in het roze met zwart.
Daar zie ik mezelf later wel oprijden met een bijpassend motorpak :')
Heel slecht stiekem, maar leuk om over te dromen (a)
 
Klopt, lesmotoren zijn vaak (dubbel) verlaagd. En idd een heel ander type motor. De zithouding op een supersport is dan wel even wennen.

Er is niks slechts aan het rondkijken voor een (eerste) motor, dat is misschien nog wel het leukste gedeelte! :D
 
:W Lisette
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Welkom op MF Lisette. :)

Succes met je rijbewijs en veel plezier hier! Heb je het lessers-topic al gevonden? Daar zitten veel mensen die ook bezig zijn, en je vind er veel hulp en tips!

Groetjes, :] :t
 
Zit er al in inderdaad :)

Ik heb vandaag een motorpak gekocht voor als ik mijn rijbewijs heb :')
Kwam in de outlethoek van een motorzaak zondag een supergaaf pak tegen.
Zwart-wit-felroze echt precies waar ik mezelf later wel mee zag rijden :')
Was zondag aan het werk dus ben vandaag terug geweest. Motorpak pastte echt precies, net alsof het zo had moeten zijn..
Heb ook een helm besteld, degene die ik wilde hadden ze daar niet meer in mijn maat maar wel op internet ergens anders en wat goedkoper :)
Die ga ik wel met lessen dragen, mijn motorpak hou ik nog even nieuw :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan