Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Even voorstellen

erik73

MF'er
Lid geworden
28 okt 2003
Berichten
51
Waarderingsscore
0
Locatie
Amsterdam
Hoi,

Net twee-en-een-halve week geleden mijn rijbewijs gehaald en meteen een motor aangeschaft, een Honda NTV 650 uit '92 met al bijna 97000 km op de teller:


Heb er ondertussen al 1300 km op gereden dus dat gaat lekker. Jammer genoeg is mijn werk maar 14 km rijden, ik zou best wat langer willen rijden elke dag

Laten we hopen dat het weer nog wat langer droog blijft zo dat ik nog wat meer kan oefenen.

'Erik
 
Je hebt de pauzes om te rijden en een groot blok op de terugweg

Welkom.
 
Welkom, en net gepoetst zeker voordat je de foto nam
 
hoi hoi welkom

gewoon niet gaan werken .............en lekker gaan rijden


trasos
 
Welkom, en net gepoetst zeker voordat je de foto nam

Dat hoort toch zo bij een nieuw speeltje?

Maar ondertussen is ie inderdaad een stuk smeriger. Al die opspattende troep na een regenbuitje. "Binnenkort" maar eens gaan poetsen
 
Welkom en veel plezier op het MF. Zo, toe maar, een Honda NTV 650 met 97000 km op de teller. Da's niet niks zo'n kilometerstand. Merk je daar nou nog iets van, van die hoge km-stand? Ik bedoel daarmee het olieverbruik, speling op de cardanvertanding, speling op de diverse lagers etc...? De NTV ziet er trouwens nog keurig uit op de foto! Strakke fiets!
 
Welkom op MF.

Die motor ziet er nog zeer strak uit voor zijn leeftijd en kilometerstand.
 

Net nog even de olie gecontroleerd. Zit nog helemaal vol na zo'n 2000 kilometer (ik 1300, mijn vader 700 voor ik mijn rijbewijs had). Dus het olie verbruik lijkt wel goed te zitten.

Ook het benzine verbruik is volgens mij best goed: 1:19.5 (mix van snelweg, 80 km wegen en stad).

Maar als ik alle notities van de vorige (en eerste) eigenaar mag geloven in de handleiding is de motor ook keurig onderhouden.

Het enige echte slijtagepunt wat ik kan vinden is de versnellingsbak: als je stilstaat met draaiende motor dan gaat ie niet in zijn neutraal. Je schiet door van z'n 1 naar z'n 2 of anders om. Dus goed oefenen om de laatste meters voor het stoplicht de versnelling even in zijn neutraal te krijgen

Verder zit hier en daar wel wat (pekel?) aanslag. Er zal dus wel door weer en wind mee gereden zijn.

Band voor is een BT45, achter een nieuwe Continental (met nogal een raar profiel design... in het midden is de band glad). Maar ik heb er nog niet mee gereden in een echte regenbui dus kan nog weinig zeggen over grip in de regen.