Ervaringen PBS bike leathers / motorkleding?

Die pakken worden zeker niet deels gemaakt bij Dainese! Kosten in europa liggen veel te hoog om die pakken voor die prijs aan te bieden. Productie is gewoon in Azie net als de meeste merken zoals Revít, Alpinestars etc

Zoals ik al zei... in dezelfde fabriek.
Zoals ik ook al zei een Lada die in dezelfde fabriek als
 
Zoals ik al zei... in dezelfde fabriek.
Zoals ik ook al zei een Lada die in dezelfde fabriek als
dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, als ik kijk naar de gebruikte materialen en afwerking komt dit niet uit dezelfde fabriek. Maar dat zegt ook niks over de kwaliteit van het product, zal ongetwijfeld goed zijn
 
Ik heb een PBS pak, en de tweede en wellicht zelfs derde zijn al in design :).

Het unieke aan PBS is dat de prijs all inclusive is, en je niet hoeft bij te betalen voor bijvoorbeeld perforatie, logo’s of een hydrobag.

Ik ben niet gecrasht met het pak, maar ik heb inmiddels op en rond het circuit élk merk wel eens kapot zien gaan.

Op de bijgevoegde foto, drie PBS rijders, en alledrie helemaal tevreden.

1392039
 
Laatst bewerkt:
ik krijg volgende maand mijn nieuwe dainesse pak , heb ook een damen pak en deze was nog geen 750 inclu vermaak werk.
de winteraanbiedingen zijn altijd goed bij damen , maar als je een specifiek 1 off design wil ja dan gaat het veel geld kosten

ik wil dat pbs pak weleens van dichtbij zien
 
ik krijg volgende maand mijn nieuwe dainesse pak , heb ook een damen pak en deze was nog geen 750 inclu vermaak werk.
de winteraanbiedingen zijn altijd goed bij damen , maar als je een specifiek 1 off design wil ja dan gaat het veel geld kosten

ik wil dat pbs pak weleens van dichtbij zien

Wat verwacht je eraan te gaan zien?
 
Hoe de stiksels zijn, hoe het pak is opgebouwd of hoe de kwaliteit leer is. Bij goedkoper leer varieert b.v. de dikte van het leer regelmatig. Kwaliteit ritssluiting is ook zo'n punt.

Ik geloof best dat de bekende merken een "premium-fee" hanteren maar ze kunnen een pak ook goedkoper produceren door schaalvoordeel en outsourcing naar lage lonen landen. Op het moment dat een product zoveel goedkoper is dan de concurrentie is dat opvallend. Als ze melden "uit de fabriek van Dainese" is dat opvallend omdat het enerzijds niet heel veel vertrouwen uitspreekt in de eigen producten (meeliften bekende merk) en apart omdat Dainese behoorlijk haar producten beschermd getuige de recente situatie met Alpinestars. Kan me haast niet voorstellen dat ze een deel van hun fabriek open stellen voor de productie van derden vanwege marketingredenen. Overigens heb ik zojuist kort gekeken op de pbs website en daar spreken ze over een "Italiaanse partner" wat geloofwaardiger klinkt.

Maar het lijkt erop dat het meeste wel gezegd is en dat er nog weinig concrete ervaring mee is. Dus Roy, misschien tijd dat je er eentje besteld en ons vertelt hoe het zit ;). Eventueel kan je de zilveren naald ook nog benaderen, die zijn schijnbaar service punt en wellicht hebben die er al wat binnen gehad. Ze hebben iig genoeg ervaring met motorkleding om iets gefundeerds te kunnen roepen.
 
Ik snap de kwaliteitspunten maar wij als leken gaan dat niet kunnen zien. Dus naar een pak kijken doet in ons (mijn) geval iig niet zoveel.

En nogmaals, dat "uit de fabriek" zegt 0,0 dat roep ik al vanaf post 1 volgens mij. Uit China komt een hoop bagger, maar ze maken er ook volgens de specificaties van grote merken dus het kan wel degelijk.

Hoe dan ook, ik moet nog ff het racepotje weer vullen. Want ik wil er dus een airbagvest bij in en dan ben ik sowieso 1200 meer kwijt.
 
Hoe de stiksels zijn, hoe het pak is opgebouwd of hoe de kwaliteit leer is. Bij goedkoper leer varieert b.v. de dikte van het leer regelmatig. Kwaliteit ritssluiting is ook zo'n punt.

Ik geloof best dat de bekende merken een "premium-fee" hanteren maar ze kunnen een pak ook goedkoper produceren door schaalvoordeel en outsourcing naar lage lonen landen. Op het moment dat een product zoveel goedkoper is dan de concurrentie is dat opvallend. Als ze melden "uit de fabriek van Dainese" is dat opvallend omdat het enerzijds niet heel veel vertrouwen uitspreekt in de eigen producten (meeliften bekende merk) en apart omdat Dainese behoorlijk haar producten beschermd getuige de recente situatie met Alpinestars. Kan me haast niet voorstellen dat ze een deel van hun fabriek open stellen voor de productie van derden vanwege marketingredenen. Overigens heb ik zojuist kort gekeken op de pbs website en daar spreken ze over een "Italiaanse partner" wat geloofwaardiger klinkt.

Maar het lijkt erop dat het meeste wel gezegd is en dat er nog weinig concrete ervaring mee is. Dus Roy, misschien tijd dat je er eentje besteld en ons vertelt hoe het zit ;). Eventueel kan je de zilveren naald ook nog benaderen, die zijn schijnbaar service punt en wellicht hebben die er al wat binnen gehad. Ze hebben iig genoeg ervaring met motorkleding om iets gefundeerds te kunnen roepen.
Ik ben zelf ook op zoek naar een maatwerk pak en custom design. Komen diverse merken naar boven die dit aanbieden, van heel goedkoop tot heel duur!
Ik ben nu eens aan het oriënteren naar het merk NFmoto. Nog redelijk onbekend maar maken blijkbaar al zo’n 8 jaar maatwerk pakken.
Ik zie ook mooie producten en recensies voorbij komen op hun Facebook pagina

Maar blijft lastig kiezen!
 
Ik ben zelf ook op zoek naar een maatwerk pak en custom design. Komen diverse merken naar boven die dit aanbieden, van heel goedkoop tot heel duur!
Ik ben nu eens aan het oriënteren naar het merk NFmoto. Nog redelijk onbekend maar maken blijkbaar al zo’n 8 jaar maatwerk pakken.
Ik zie ook mooie producten en recensies voorbij komen op hun Facebook pagina

Maar blijft lastig kiezen!

Punt is ook “wij van wc eend adviseren wc eend”
 
Dat elke fabrikant hun product het beste vind en de rest is allemaal niet goed.
Tuurlijk vind elke fabrikant hun product het beste. Maar is wel naïef om te denken dat anderen producten niet goed zouden zijn!
Ik heb geïnformeerd bij Dainese. Maar een standaard pak begint bij €800 en wil je maatwerk en een eigen kleurstelling dan komt daar €1100 euro bij. Mij wat te gortig.
Daarom is verder kijken nooit verkeerd!
 
Wat is je dan te gortig ? De prijs voor eigen kleurstelling ?
Want door sommigen word geopperd dat de kwaliteit van leer, stikels, ritsen, klitteband etc allemaal zoveel beter is van de "bekende" merken... dan is 800 voor zo n veel beter pak toch geen geld?! Alleen die 1100 voor eigen kleurstelling is dan weer zwaar uit proportie.

Denk trouwens dat 9/10 heel raar op kijkt wat een Dainese pak inkoop kost voor een dealer, die hem weer koopt van een verdeler, via de importeur etc etc.

De pakken die momenteel erg in opkomst zijn, bijv PBS en NFmoto, zijn ook gewoon goedkoper omdat de lijntjes korter zijn en de marge uiteindelijk dus veel kleiner..
 
Wat is je dan te gortig ? De prijs voor eigen kleurstelling ?
Want door sommigen word geopperd dat de kwaliteit van leer, stikels, ritsen, klitteband etc allemaal zoveel beter is van de "bekende" merken... dan is 800 voor zo n veel beter pak toch geen geld?! Alleen die 1100 voor eigen kleurstelling is dan weer zwaar uit proportie.

Denk trouwens dat 9/10 heel raar op kijkt wat een Dainese pak inkoop kost voor een dealer, die hem weer koopt van een verdeler, via de importeur etc etc.

De pakken die momenteel erg in opkomst zijn, bijv PBS en NFmoto, zijn ook gewoon goedkoper omdat de lijntjes korter zijn en de marge uiteindelijk dus veel kleiner..
Wat ik te gortig vind is een meerprijs van €1100 voor maatwerk en een andere kleurstelling
 
Oke, bedankt voor je uitleg.
Eigenlijk pak je dus meerdere verschillen he , tov van standaard pak kies je alsnog voor maatwerk en dus eigen kleuren..

Persoonlijk vond ik het ook veel te duur bij de bekende merken en heb daarom in Pakistan een pak laten maken, prijs zal ik hier niet vermelden want als ik dat doe heeft 9/10 zn oordeel al klaar adhv de prijs ;) Laten die mensen vooral gewoon de dure merken blijven kopen maar hou aub op met zeggen dat die dure pakken veel beter zijn etc.. er zitten gewoon meerdere partijen tussen die allemaal wat marge pakken
 
Oke, bedankt voor je uitleg.
Eigenlijk pak je dus meerdere verschillen he , tov van standaard pak kies je alsnog voor maatwerk en dus eigen kleuren..

Persoonlijk vond ik het ook veel te duur bij de bekende merken en heb daarom in Pakistan een pak laten maken, prijs zal ik hier niet vermelden want als ik dat doe heeft 9/10 zn oordeel al klaar adhv de prijs ;) Laten die mensen vooral gewoon de dure merken blijven kopen maar hou aub op met zeggen dat die dure pakken veel beter zijn etc.. er zitten gewoon meerdere partijen tussen die allemaal wat marge pakken
De meeste pakken komen uit Azië. Zelfs die van Dainese en Alpinestars. Alleen voor de motogp en WSBK worden ze in Italië gemaakt
 
In mijn Dainese pak zit een label, made in Italy samen met een aantal andere labels met Italiaans geneuzel. Ik gok (kan geen Italiaans) dat daarop staat waar het leer vandaan is gekomen. Dat zou dan Mexico, Ukraine en Spanje betekenen. Label vermeld het adres, naam bedrijf en vermoedelijk iets van een contactpersoon. Buiten deze landen zit er geen enkele label met een referentie naar een ander land in. Dus ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat mijn pak in Azie gemaakt zou zijn. Maar misschien rij ik binnenkort wel in motogp en wsbk alleen heb ik het aanbod nog niet binnen :+.

Zolang er geen trackrecord met pakken van nieuwe leveranciers is, is het gewoon een centenkwestie. Ik hoop dat de kwaliteit goed is, een paar goede Nederlandse partijen op dit vlak zijn welkom.

1100 euro voor meerwerk is imho ook exorbitant. Bij een partij als de zilveren naald kan je voor minder al behoorlijk wat aanpassen, waarschijnlijk voor veel mensen een goedkopere optie.
 
In mijn Dainese pak zit een label, made in Italy samen met een aantal andere labels met Italiaans geneuzel. Ik gok (kan geen Italiaans) dat daarop staat waar het leer vandaan is gekomen. Dat zou dan Mexico, Ukraine en Spanje betekenen. Label vermeld het adres, naam bedrijf en vermoedelijk iets van een contactpersoon. Buiten deze landen zit er geen enkele label met een referentie naar een ander land in. Dus ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat mijn pak in Azie gemaakt zou zijn. Maar misschien rij ik binnenkort wel in motogp en wsbk alleen heb ik het aanbod nog niet binnen :+.

Zolang er geen trackrecord met pakken van nieuwe leveranciers is, is het gewoon een centenkwestie. Ik hoop dat de kwaliteit goed is, een paar goede Nederlandse partijen op dit vlak zijn welkom.

1100 euro voor meerwerk is imho ook exorbitant. Bij een partij als de zilveren naald kan je voor minder al behoorlijk wat aanpassen, waarschijnlijk voor veel mensen een goedkopere optie.
Dainese is een goed merk met veel ervaring, ongetwijfeld is de kwaliteit goed! Maar mag ik alvast je handtekening voor het geval je in de Motogp gaat rijden? Kan dan tegen die tijd wel wat geld opleveren 😂 Kan ik mijn Dainese maatpak wel van betalen
 
Super dat je tevreden bent! Maar misschien enigszins gekleurd omdat je vriend eigenaar is van PBS. Daarnaast is er nog weinig bekend over de veiligheid van dit merk omdat het pas net op de markt is.

Ik rijd al met pbs lang voordat ik een relatie kreeg met Luuk, dus nee gekleurd is mijn mening zeker niet.

Daarbij een algemene sidenote: de eigenaar van PBS rijdt in zijn eigen pakken, zou je dat doen als je zelf de veiligheid niet vertrouwd?
 
Laatst bewerkt:
ik krijg volgende maand mijn nieuwe dainesse pak , heb ook een damen pak en deze was nog geen 750 inclu vermaak werk.
de winteraanbiedingen zijn altijd goed bij damen , maar als je een specifiek 1 off design wil ja dan gaat het veel geld kosten

ik wil dat pbs pak weleens van dichtbij zien

Altijd welkom als je eens in de buurt bent, pbs zelf zit rond arnhem, in venlo mag je mijn pak bekijken, en ze staan ook vaak op events zoals het motortreffen volgend weekend :)
 
Daarbij een algemene sidenote: de eigenaar van PBS rijdt in zijn eigen pakken, zou je dat doen als je zelf de veiligheid niet vertrouwd?

Sorry hoor maar dit vind ik wel een beetje een raar argument.. Zou hij ooit een PBS pak verkopen als hij zelf met Dainese reed ?

Heb persoonlijk geen zaken met Luuk gedaan voor een pak maar wel voor andere dingen, waar hij er in uitspringt vind ik zn service en het "open" contact.
Kom hem nog een keer opzoeken op Assen of staphorst en zal jou dan ook wel zien, ga ik vanuit
 
Jaa! Pakistan pak! Goed idee......:N
Die van mij scheurde al dwars door het leer uit elkaar toen ik alleen maar ging verzitten op de motor
Waar het geproduceerd wordt zegt niet zo veel! Veel van deze producten komen uit die landen. Zo lang de eindcontrole maar goed is!
 
Terug
Bovenaan Onderaan