Ervaringen PBS bike leathers / motorkleding?

Precies.
Naar mijn mening word er dus niet in een fabriek van een bepaald merk geproduceerd maar worden er gewoon meerdere merken binnen dezelfde fabriek geproduceerd

BTW. ik wil niet zeggen dat MJK en Damen etc in het buitenland geproduceerd word oid
 
Precies.
Naar mijn mening word er dus niet in een fabriek van een bepaald merk geproduceerd maar worden er gewoon meerdere merken binnen dezelfde fabriek geproduceerd

BTW. ik wil niet zeggen dat MJK en Damen etc in het buitenland geproduceerd word oid

Nee idd. Enige “maar”... je kan meerdere pakken/meeken in 1 fabriek produceren maar ook verschillende kwaliteit.

Blijft als leek lastig te beoordelen.
 
Nee idd. Enige “maar”... je kan meerdere pakken/meeken in 1 fabriek produceren maar ook verschillende kwaliteit.

Blijft als leek lastig te beoordelen.
Zeker weten !
Foto s en filmpjes van de fabriek wil "friend" niet sturen 😂
Heb hem gevraagd of zn eigen kids ook helpen ofzo :P
 
Is m wel, heeft zelf ook geraced.

Damen e.d. koop ik zelf ook niet, je betaald mooi richting de 2k en hebt niet meer zekerheid of veiligheid dan bij een pak van 750..

Richting de 2k is toch echt wat overdreven.
Heb net een maatpak in order staan en als je gebruik hebt gemaakt van de raceactie (t-m eind februari) en je hangt je pak niet vol met sponsorlogo`s etc etc dan valt het toch echt wel mee, is zelf niet veel duurder dan de standaard pakken van bekende merken.
En dan wordt je opgemeten, en kun je de kleuren ook zelf kiezen.

Daarnaast is 750,- echt niet veel geld voor een maatpak, ken zelf PBS leathers zelf niet en wordt ook mijn eerste Damen pak dus kan daar ook weinig over zeggen verder.
 
Richting de 2k is toch echt wat overdreven.
Heb net een maatpak in order staan en als je gebruik hebt gemaakt van de raceactie (t-m eind februari) en je hangt je pak niet vol met sponsorlogo`s etc etc dan valt het toch echt wel mee, is zelf niet veel duurder dan de standaard pakken van bekende merken.
En dan wordt je opgemeten, en kun je de kleuren ook zelf kiezen.

Daarnaast is 750,- echt niet veel geld voor een maatpak, ken zelf PBS leathers zelf niet en wordt ook mijn eerste Damen pak dus kan daar ook weinig over zeggen verder.

Maar wat dan wel?
En wat voor pak, veligheid, extra’s heb je dan?

Niet negatief bedoelt, maar dan kan je ook een beeld maken.
 
Rundleer pak, standaard design van hun die je kwa kleur zelf kunt invullen.
Geen airbag mogelijkheid, want dan ga je gelijk een stuk omhoog omdat het tech air vest dan moet kopen.

Opties die ik heb genomen zijn perforatie borst, armen en benen.
2 binnenzakken en vervangbare elleboogsliders.

Vond de pakken er op de beurs erg netjes uitzien en ik heb een wat afwijkende maat, heb nu een IXS lengtemaat pak maar die is 9 jaar oud en begint minder te worden, en gezien mijn lengte maar toch smal postuur heb ik voor maatwerk gekozen.

Nogmaals heb geen relatie met Damen en wordt mijn eerste pak van hun, heb ook geen ervaring met PBS maar de prijs daar is wel erg netjes en pak op de foto ziet er ook goed uit.
Reageerde meer omdat ZXR meer de vergelijking maakte tussen een pak wat volgens hem bijna 2k kost en een pak van 750,-
Maar het standaard pak met maatwerk hoeft helemaal geen 2k te kosten, ook bij Damen niet.
 
Richting de 2k is toch echt wat overdreven.
Heb net een maatpak in order staan en als je gebruik hebt gemaakt van de raceactie (t-m eind februari) en je hangt je pak niet vol met sponsorlogo`s etc etc dan valt het toch echt wel mee, is zelf niet veel duurder dan de standaard pakken van bekende merken.
En dan wordt je opgemeten, en kun je de kleuren ook zelf kiezen.

Daarnaast is 750,- echt niet veel geld voor een maatpak, ken zelf PBS leathers zelf niet en wordt ook mijn eerste Damen pak dus kan daar ook weinig over zeggen verder.

Sorry ik was even vergeten te vermelden dat het naar eigen smaak is/was
Dus eigen kleuren , logo's , naam etc
prijsindicatie liep aardig naar de 2k toe, mee dat het 1850 was oid.
Is inmiddels een jaar of 2/3 geleden denk ik, bij MJK was het toen 1350 voor een basiskleur maatpak.
 
Zonder prijs blijft het gissen maar ik gok even 1500 neer, kan ik 2 pbs pakken voor kopen met alles erop en eraan.


En eigenlijk ook zo off topic als de nete want wil eigenlijk vooral pbs ervaringen ;)
 
Sorry ik was even vergeten te vermelden dat het naar eigen smaak is/was
Dus eigen kleuren , logo's , naam etc
prijsindicatie liep aardig naar de 2k toe, mee dat het 1850 was oid.
Is inmiddels een jaar of 2/3 geleden denk ik, bij MJK was het toen 1350 voor een basiskleur maatpak.

Is geen probleem, bedoelde er verder ook niks mee wilde alleen mijn recente ervaring mbt de prijs van een maatpak laten weten omdat er anders al snel wordt gedacht dat het 2k kost.

Maar hang je een Damen/MJK pak vol met logo's sponsorstickers etc dan loopt het inderdaad hard op.
Basis maatpak waar je de kleuren zelf van kunt kiezen staat op hun site voor 1150, met de actie ging er 150,- vanaf.
Vond dat niet verkeerd.

Zonder prijs blijft het gissen maar ik gok even 1500 neer, kan ik 2 pbs pakken voor kopen met alles erop en eraan.


En eigenlijk ook zo off topic als de nete want wil eigenlijk vooral pbs ervaringen ;)

Klopt je hebt gelijk,
Was nu met de genoemde extra's 1145,- kwijt.
Prijzen staan op hun website en heb gebruik gemaakt van de actie die nu voorbij is.

Terug on topic inderdaad daar heb je het topic voor geopend :t
 
I
En dat zou ik me dus m,aar eens gaan afvragen...

Mijn volgende pak komt gewoon weer uit Pakistan, en als ik wil staat er ook Dainese incl logo's e.d. op ;)

Jaa! Pakistan pak! Goed idee......:N
Die van mij scheurde al dwars door het leer uit elkaar toen ik alleen maar ging verzitten op de motor
 
Jaa! Pakistan pak! Goed idee......:N
Die van mij scheurde al dwars door het leer uit elkaar toen ik alleen maar ging verzitten op de motor

Misschien volgende keer een passend pak kopen ?? :P
Koop jij maar dure "italiaanse"merken als je vind dat het beter is ;)
 
Misschien volgende keer een passend pak kopen ?? :P
Koop jij maar dure "italiaanse"merken als je vind dat het beter is ;)
Pak paste zeker, uitgebreid overleg gehad met de maker over kwaliteit, type leer en dergelijke. Helaas pindakaas.
Er zaten een paar hele zwakke plekken in het leer. 95% van het pak was prima, 5% was bagger.
Je moet een beetje geluk hebben kennelijk....
Heb het pak laten maken en gebruik het nog steeds. Maar niet op het circuit waar het valrisico een enorm stuk hoger ligt, evenals de snelheid. Daar gebruik ik mijn Alpinestars (cheaper dan de hier genoemde PBS) die al 3 flinke crashes heeft overleefd.

Het is net als bij producten uit China, als ze de juiste specificaties gebruiken is er niets aan de hand.
Hmm, juiste specificaties....interessant concept voor Chinezen. :9
 
Pak paste zeker, uitgebreid overleg gehad met de maker over kwaliteit, type leer en dergelijke. Helaas pindakaas.
Er zaten een paar hele zwakke plekken in het leer. 95% van het pak was prima, 5% was bagger.
Je moet een beetje geluk hebben kennelijk....
Heb het pak laten maken en gebruik het nog steeds. Maar niet op het circuit waar het valrisico een enorm stuk hoger ligt, evenals de snelheid. Daar gebruik ik mijn Alpinestars (cheaper dan de hier genoemde PBS) die al 3 flinke crashes heeft overleefd.

Dat komt al heel anders over, je hebt er dan geen geluk mee gehad of zelfs dikke pech.
Ik zelf vind het wel grappig dat mensen er zo makkelijk over oordelen terwijl ze niet eens weten waar hun eigen pak gemaakt is of niet weten wat er belangrijk is aan een pak..
Basis pak uit de kinderarbeid landen is voor straat gebruik prima, maar je kunt tegen meerprijs ook kiezen voor extra stiksels, protectie etc etc.

Die alpinestars die je op de baan gebruikt is geen maat pak verwacht ik ? anders snap ik niet hoe je die onder de prijs van een PBS pak hebt kunnen krijgen
 
Zit ook te kijken naar een motorpak van PBS, super gaaf dat je het precies kan maken zoals jij wilt.
alleen weet ik wel zeker dat ik nog een keer onderuit ga als beginnend rookie ZAC'er,
beetje zonde van je net nieuwe maatpak als je deze direct al beschadigd.
Daarnaast is het ook moeilijk zoals eerder genoemd de kwaliteit te peilen.

Dan zou je beter een in goede staat gebruikte overal van de grote merken zoals; Dainese, Alpinestars of Rev'it kunnen kopen toch? Al vind ik zo'n pak van PBS wel echt vet.
 
Zit ook te kijken naar een motorpak van PBS, super gaaf dat je het precies kan maken zoals jij wilt.
alleen weet ik wel zeker dat ik nog een keer onderuit ga als beginnend rookie ZAC'er,
beetje zonde van je net nieuwe maatpak als je deze direct al beschadigd.
Daarnaast is het ook moeilijk zoals eerder genoemd de kwaliteit te peilen.

Dan zou je beter een in goede staat gebruikte overal van de grote merken zoals; Dainese, Alpinestars of Rev'it kunnen kopen toch? Al vind ik zo'n pak van PBS wel echt vet.

Gebruikt pak ben ik sowieso niet zo van, heeft een ander al vol zitten zweten.
En voor het geld, ben je niet veel duurder uit.
 
Zit ook te kijken naar een motorpak van PBS, super gaaf dat je het precies kan maken zoals jij wilt.
alleen weet ik wel zeker dat ik nog een keer onderuit ga als beginnend rookie ZAC'er,
beetje zonde van je net nieuwe maatpak als je deze direct al beschadigd.
Daarnaast is het ook moeilijk zoals eerder genoemd de kwaliteit te peilen.

Dan zou je beter een in goede staat gebruikte overal van de grote merken zoals; Dainese, Alpinestars of Rev'it kunnen kopen toch? Al vind ik zo'n pak van PBS wel echt vet.

Maatpak zou ik als beginnende racer alleen doen als je niet lekker in een standaard pak past.
Gebruikte pakken e.d. begin ik niet aan.. volgens de verkoper is het altijd nog zgan en prima onderhouden etc.
Als je zelf iets nieuw kopt weet je precies wat er mee gebeurd en hoe je het onderhoud
 
Zolang je je af vraagt of een pak goed is, zou ik er niet aan beginnen als je gaat racen. Investeer dan in een pak waarvan je weet dat het goed is. Ik rij zelf al jaren in een MJK. Bevalt goed en heel een val prima doorstaan.
 
Een op maat gemaakt pak. Deels bij Dainese gemaakt. Voor 750€. Ik zou nog eens achter mijn oor krabben. Hoewel prijs niet alles zegt natuurlijk. Maat van mij had een op maat gemaakt pak van Damen. 1750€. Ging onderuit bij aanremmen Haarbocht. Hij stond nog net niet in zijn blote reet. Maar van t pak was geen flikker meer over. Sommige plekken ook dwars door t leer . Ik hou t liever bij Dainese 2 crashes mee gehad. En nog steeds door de keuring
Die pakken worden zeker niet deels gemaakt bij Dainese! Kosten in europa liggen veel te hoog om die pakken voor die prijs aan te bieden. Productie is gewoon in Azie net als de meeste merken zoals Revít, Alpinestars etc
 
Met PBS heb ik geen ervaring. Ik weet ook niet wat een pak bij hun moet kosten.

Ik zelf heb een Gimoto pak en daar ben ik zeer tevreden over. Zowel over de prijs als over de kwaliteit.
Wellicht is dit iets voor jou?
Ik heb zelf sinds kort een pak van NFmoto, zit prima en goede recensies wbt veiligheidsaspecten
 
Terug
Bovenaan Onderaan