Ervaringen PBS bike leathers / motorkleding?

Sorry hoor maar dit vind ik wel een beetje een raar argument.. Zou hij ooit een PBS pak verkopen als hij zelf met Dainese reed ?

Heb persoonlijk geen zaken met Luuk gedaan voor een pak maar wel voor andere dingen, waar hij er in uitspringt vind ik zn service en het "open" contact.
Kom hem nog een keer opzoeken op Assen of staphorst en zal jou dan ook wel zien, ga ik vanuit

Waarom is dit een raar argument? Luuk rijdt aardig wat circuit, op een aardig niveau. Zou je dat doen in een pak dat je niet vertrouwt?

Los van of het je eigen merk is, of een compleet ander merk. Ik stap niet op de motor als ik mijn uitrusting niet vertrouw, en als consument kun je nooit zeker weten hoe het met de veiligheid van je spullen is. Maar als eigenaar van een merk, weet je wél precies hoe het met de veiligheid van je spullen is.
 
Waarom is dit een raar argument? Luuk rijdt aardig wat circuit, op een aardig niveau. Zou je dat doen in een pak dat je niet vertrouwt?

Los van of het je eigen merk is, of een compleet ander merk. Ik stap niet op de motor als ik mijn uitrusting niet vertrouw, en als consument kun je nooit zeker weten hoe het met de veiligheid van je spullen is. Maar als eigenaar van een merk, weet je wél precies hoe het met de veiligheid van je spullen is.

Ik vind het dus een raar argument omdat ik het logisch vind dat je met je "eigen" spul rijd ;) vandaar ook mijn opmerking ; zou hij ooit een pbs pak verkopen als hij met dainese rijd?!

Om ff terug te komen op het 2de deel, niet negatief bedoeld maar juist heel geïnteresseerd; hoe weet luuk dat dit spul goed is ? Word het op een bepaalde manier getest ? Of word er gewoon uitgegaan van een bepaalde materiaal dikte en stiksels?

Denk dat je er veel mensen mee zou kunnen overtuigen door iets "tastbaars" te laten zien ipv alleen een verhaal
 
Waarom is dit een raar argument? Luuk rijdt aardig wat circuit, op een aardig niveau. Zou je dat doen in een pak dat je niet vertrouwt?

Heb jij geen idee wat "Belangen" zijn in de zakenwereld?
De Directeur van Opel gaat echt niet in een Mercedes rijden, hoe veel beter en luxer zo'n Mercedes ook mag zijn
3x raden waarom

(Hiermee zeg ik niet dat PBS -of Opel, per definitie slechte producten zijn)
 
Het gaat hier om een veiligheidsproduct, een Opel is ook veilig verklaard door meerdere externe factoren dus daarmee gaat die vergelijking niet helemaal op.

Misschien dat PBS hier een lijstje met locatie en datums kan posten waar je hun product zelf kan zien.
 
Het gaat hier om een veiligheidsproduct, een Opel is ook veilig verklaard door meerdere externe factoren dus daarmee gaat die vergelijking niet helemaal op.

Gecorrigeerd, want het gaat er niet om WAT er verkocht word, of onder welke redenen
Jij zal JOUW product altijd promoten als beter, als zou het niet zo zijn
Consumentenvertrouwen beperkt zich niet in de kwaliteit van het product, maar ook hoe een verkoper de hoop stront verpakt
Koop jij een Fiat als alle monteurs in een ander merk rijden?
(dit heb ik daadwerkelijk meegemaakt toen ik bij een Fiat dealer werkte, de manager was er alles behalve blij mee, de monteurs hadden daar geen boodschap aan daar ze liever in een auto reden die betrouwbaarder was of op z'n minst goedkoper om te repareren)
 
> Jij zal JOUW product altijd promoten als beter, als zou het niet zo zijn

Als een verkoper mij zou proberen te overtuigen dat zijn product altijd beter is is hij zijn geloofwaardigheid direct kwijt. De meeste verkopers weten ook dondersgoed dat ze geen absolute A kwaliteit verkopen of dat een concurent merk op sommige punten beter is, daar is vaak de prijs dan ook naar. Een fiatverkoper die mij gaat vertellen dat een specifiek model fiat de beste auto is in het segment ben ik heel snel klaar mee.

De vraag is of het pak kwalitatief voldoende en veilig genoeg is voor de toepassing, daarom is het ook een valide van de topic starter om naar ervaringen te vragen. Er bestaat een CE keurmerk. Daar kan je heel veel over discussieren maar feit is dat een onafhankelijke partij heeft nagedacht waaraan motorkleding moet voldoen om het veiligheidsniveau op een zeker niveau te krijgen. Kan er op de site van PBS niks over vinden dus doe de aanname dat ze dat keurmerk niet hebben. Dat betekent niet automatisch dat ze niet voldoen aan de betreffende norm maar het valt wel op. Er zijn overigens talloze redenen waarom ze het niet hebben. Kan zelfs zo simpel zijn dat ze het vergeten zijn om te melden op de website. Maar dat lijkt mij een vraag voor PBS om te beantwoorden.

En jouw fiat verhaal is ook een aparte redenatie. Hoeveel Porsche monteurs zullen in een Porsche rijden? Moet ik mij dan zorgen maken over de kwaliteit van mijn auto omdat de monteurs in andere merken rijden? Er zijn talloze redenen waarom een monteur er niet in rijdt. Als ik monteurs bij een fiat garage met een fiat zie rijden is mijn gedachte dat ze er eentje met dikke korting rijden, uit voorraad/demo of er een van het bedrijf te leen krijgen dan dat ze zelf zo'n ding prive zouden aanschaffen. Mijn eerste gedachte is echt niet, zo dan zit het met de kwaliteit wel in orde. Die manager kan er niet blij mee zijn maar die denkt dat zijn klanten blijkbaar achterlijk zijn.
 
> Jij zal JOUW product altijd promoten als beter, als zou het niet zo zijn

Als een verkoper mij zou proberen te overtuigen dat zijn product altijd beter is is hij zijn geloofwaardigheid direct kwijt.

Dus als ik jou een Dainese pak probeer te verkopen terwijl ik in een Alpine Stars pak als Dainese verkoper sta, niet?
IK zal dan in ieder geval geen Dainese pak kopen, de reden lijkt me duidelijk als de verkoper er zelf niet in durft te rijden

Een verkoper die de concurrentie beter profileert als z'n eigen product, verkoopt een product waar hij zelf niet in gelooft
...jij snapt geloof ik niet helemaal wat de baan "Verkopen" inhoud

De vraag is of het pak kwalitatief voldoende en veilig genoeg is voor de toepassing

Jij hebt niet gelezen waar ik in eerste instantie op reageerde, ik had het over belangen m.b.t. verkoop van een product

En jouw fiat verhaal is ook een aparte redenatie. Hoeveel Porsche monteurs zullen in een Porsche rijden? Moet ik mij dan zorgen maken over de kwaliteit van mijn auto omdat de monteurs in andere merken rijden?

Nee, want we weten dat een automonteur niet genoeg verdient om een (moderne) Porsche te rijden

Er zijn talloze redenen waarom een monteur er niet in rijdt. Als ik monteurs bij een fiat garage met een fiat zie rijden is mijn gedachte dat ze er eentje met dikke korting rijden, uit voorraad/demo of er een van het bedrijf te leen krijgen dan dat ze zelf zo'n ding prive zouden aanschaffen. Mijn eerste gedachte is echt niet, zo dan zit het met de kwaliteit wel in orde. Die manager kan er niet blij mee zijn maar die denkt dat zijn klanten blijkbaar achterlijk zijn.

Het ging er om dat monteurs NIET in Fiats reden, ondanks alle personeelskortingen die jij kunt bedenken
dan nog indenkend dat Fiats WEL met een monteurssalaris te betalen zijn. Dat lijkt mij juist wat te bewijzen over het merk
En dat was ook de redenatie van de Manager, dat als klanten dit zagen, dit ten koste van het vertrouwen zou gaan
 
Het enige wat ik zeg is; je rijdt niet een pak waar van je weet dat het onveilig/niet goed is. Als ik een auto op de markt ga brengen waarvan ik weet dat hij levensgevaarlijk is, zal ik er zelf niet in gaan rijden.
 
Er bestaat een CE keurmerk. Daar kan je heel veel over discussieren maar feit is dat een onafhankelijke partij heeft nagedacht waaraan motorkleding moet voldoen

Onafhankelijk? Niet echt. Die CE eisen worden opgesteld door instituten die een zakelijk belang hebben dat zoveel mogelijk fabrikanten die kleding bij hen komen laten keuren. Die instituten stellen dus alleen eisen voor waarvoor zij de apparatuur hebben om te meten of aan die eisen wordt voldaan. Vandaar dat de SHARP eisen vanuit de UK in Europa nog steeds niet geaccepteerd worden omdat de overige keuringsinstituten die pas willen accepteren als hun meetapparatuur is afgeschreven. Terwijl iedereen weet dat die SHARP eisen tot veiligere helmen leiden dan de bestaande Europese normen.
 
Oud topic, sorry, maar toch even aanhalen.

Heb -helaas- een maat pak besteld bij Luuk Pruijn van PBS leathers, ontwerp gekozen, logo's gekozen, 2paar handschoenen gekozen met bijpassend ontwerp tijdvak voor levering afgesproken en bij het verschijnen van de factuur betaald.

Daarna is het helaas bergafwaarts gegaan. Geen contact te leggen de eigenaar, afleverdatum compleet overschreden zonder passende communicatie hier over, verdere loze beloften over levering van, beloofde crediteringen blijven weken lang open staan. Telefonisch en via de mail krijg je hem niet te pakken, tenzij je je geld terug wil, dan kan hij opeens heel snel reageren dat dat niet kan want zus en zo..

Ergens in de wintermaanden krijg ik het spulletje eindelijk binnen, logo's schots en scheef en een aantal ontbraken. Gecorrigeerd bij de Zilveren Naald in Veenendaal (Michel, als je dit leest, je bent een ultraheld !!). Daarna het pak van alle ellende in het traject in de kast gehangen, want ja, het is koud, het pak geperforeerd en ik ga pas rijden als het weer acceptabel is om het pak in te rijden (Pak gewoon helemaal zeiknat maken en dan droogrijden, woorden van Luuk Pruijn).

Het motorrij seizoen begint dit jaar redelijk laat pas voor mij, maakt niet uit, pakkie aan en gaan, denk je. Pak zit wat strak, maar dat was voorspeld, gewoon gaan rijden en dan rekt het waar nodig wel. Handschoenen meerdere malen zeiknat gemaakt enzo, blijven beetje vreemd aanvoelen, maar misschien is dat wel omdat het maatwerk is, ik ben tot op heden alleen maar confectie maten gewend die net niet lekker zitten.

Mooi niet dus. Ik ben na een opmerking van een maatje dit keer zelf met pak naar de Zilveren Naald gereden voor wat input. Blijkt; pak is bij de kuiten veels te krap, zodoende moet ik het 'broek' deel veel te ver om laag trekken om de kuit ritsen dicht te krijgen. Broekspijpen stoppen pas bij mn enkels.

Handschoenen zijn verkeerd gemaakt, is ook niks aan te vermaken.

Contact met Luuk: Ja, is niet binnen 30 dagen na in ontvangstname gemeld dus er valt niks te reclameren.

:')


Even nog een korte opsomming van het tijdvak waar dit zich ongeveer in afspeelt.

  • 5 juni 2019 op locatie geweest voor aanmeten pak en handschoenen, uiterlijke levering van vòòr 20 juli 2019 besproken ivm geplande circuitdagen
  • 27 juni 2019 bestelling geplaatst, en direct betaald, onder voorwaarde dat het vòòr 20 juli 2019 geleverd is
  • 19 juli 2019 passeert, geen pak, geen handschoenen, geen correspondentie wat er scheelt, onderweg naar Mettet, Belgie ben ik nog steeds aan het bellen, als het pak er opeens is rij ik wel om en rij ik het pak wel in tijdens de geplande circuitdag
  • 20 juli 2019 is er opeens contact via Whatsapp, waarna een telefonisch gesprek volgt, een hele hoop excuses, een aantal smoezen. Een creditering van 1 paar handschoenen en een spoedige levering van het pak is er beloofd
  • Eind juli 2019, nog steeds geen pak, geen handschoenen
  • 6 augustus 2019 is er beloofd einde van die week te crediteren
  • 16 augustus 2019 krijg ik een whatsapp foto van een pak en 1 paar handschoenen, 2e paar handschoenen is manco, aangegeven dat ik de bestelde spullen enkel compleet wil ontvangen
  • 17 augustus 2019 heb ik weer verzocht om creditering
  • 22 augustus 2019 status update gevraagd mbt missende handschoenen en creditering
  • 24 augustus 2019 krijg ik een bericht dat de creditering aankomende maandag(26augustus) op de rekening zou moeten staan
  • 27 augustus 2019 vraagt hij zelf of ik het geld al ontvangen heb. Er is niks bijgeschreven
  • 29 augustus 2019 stuur ik 'm maar een betaalverzoek, misschien gaat het dan sneller.
  • 5 september 2019 krijg ik het pak en handschoenen(1 paar) thuisgestuurd, er missen diverse logo's en een aantal zijn verkeerd geplaatst, creditering nog steeds niet voldaan
  • 10 september 2019 is de creditering eindelijk voldaan
  • 5 oktober 2019 ligt het pak bij de Zilveren Naald in Veenendaal voor correcties van de logo's. In het die dag telefoongesprek is er beloofd een mail met bevestiging van de besproken zaken gestuurd te krijgen van Luuk
  • 11 oktober 2019 vraag ik of de mail er ooit nog gaat komen
  • 22 oktober 2019 stuur ik een hele rits vraagtekens via whatsapp, geen idee wat ik precies verwachte van deze actie
  • 23 oktober 2019 krijg ik een reactie van Luuk Pruijn dat het pak "1 deze dagen aangepast wordt zoals gepland" en wat excuses dat ik niet op de hoogte was gehouden :') Op mijn vraag of ik het dit jaar nog terug mag verwachten is het antwoord: Jazeker, maar wanneer was niet duidelijk. Dezelfde dag nogmaals gevraagd wanneer hij wel zou weten wanneer het pak klaar is.
  • 25 oktober 2019 nog een verzameling vraagtekens gestuurd.
  • 26 oktober 2019 krijg ik een reply dat het pak woensdag of donderdag klaar moet zijn.
  • 6 november 2019 vraag ik wanneer ik het pak retour krijg. Het antwoord is dat het pak klaar is en afgehaald of verstuurd kan worden, ik opteer voor het afhalen op 9 november, hij zal de Zilveren Naald hier over informeren.
  • 9 november 2019 sta ik in de zaak in Veenendaal om het pak af te halen, de winkeleigenaar weet van niks. (Pak was wel klaar)
  • 25 mei 2020 neem ik contact op met Luuk via de mail, omdat de handschoenen helemaal niet op maat blijken
  • 27 mei 2020 is het eerste keer dat ik het pak draag op de motor. Kom er al snel achter dat het pak niet zit zoals het hoort.
  • 5 juni 2020 bij de zilveren naald geweest voor diagnose; kuiten te smal, handschoenen verkeerd geproduceerd.

1604614853598.png


Tot zover kwamen de broekspijpen dus, ik vond het maar vreemd dat mn laarzen zo slecht pasten... geen wonder als je scheenbescherming zo laag zit :)

  • 13 juni 2020 pak weer opgehaald bij de Zilveren Naald, zie hier wat er aangezet moest worden om het pak te laten passen zoals het hoort.
1604615005725.png


Het leer dat matter is van kleur midden op de foto is wat er bij moest, 8cm breed :):):):):):):)

  • 11 juni 2020 is er mail reply, omdat de handschoenen 8 maanden geleden al verstuurd zijn, er niet binnen 30dagen na ontvangst gereclameerd is, is er geen restitutie mogelijk
  • 11 juni 2020 mail reply gestuurd dat hij zelf niet voldaan heeft aan de voorwaarden die gesteld waren aan de bestelling en dat het 'inrijden/dragen' van de kleding op de door hem voorgeschreven manier in oktober niet echt van toepassing was voor mij. Daarnaast ook geschreven dat hij een sportieve oplossing mocht verzinnen na de intense hoofdpijn die hij mij bezorgd heeft in het hele traject van 'effe een pakkie kopen' en de 'binnen 30 dagen na ontvangst reclameren' niet fair play was in de situatie.

Hierna geen reactie van Luuk Pruijn meer mogen ontvangen :)



Mijn ervaring: Nooit meer.
 
Laatst bewerkt:
Nou lekker dan...

Ik was redelijk van plan (een ruim jaar geleden) bij hem te bestellen maar toen gaf hij zelf aan PBS op een laag pitje te zetten. Waarschijnlijk was jij 1 van de laatste die hij nog "geholpen" heeft.
Zuur en kut allemaal :(
 
Laat je even informeren door Michel van de Zilveren Naald, die zal vast wel een alternatief weten waar je geen hoofdpijn en grijze haren van krijgt.
 
Oja, de waterzak die ik er bij "kreeg" voor in de hump, is zelfs zonder het schuim van de hump, te groot voor het vak van de hump. _O-

Echt een heel heel heel raar figuur die Luuk Pruijn. Ik heb echt zo veel mensen blij zitten vertellen dat ik een maatpak had laten aanmeten, en ik zou iedereen die ik er over sprak laten weten als ik 'm binnen had, maarja, na een half jaar vroegen de mensen er zelf al naar... en dat was ook wel genoeg reden voor iedereen die ik er over sprak om eventuele aankoop niet door te zetten _O-
 
Och ja als ge perse een goedkoop maatpak wilt hebben,dan zul gij op de blaren moeten leren zitten !
 
Och ja als ge perse een goedkoop maatpak wilt hebben,dan zul gij op de blaren moeten leren zitten !
simpele redenering.
Heb zelf een maatpak gekocht ver onder de prijs van PBS, is van beter kwaliteit dan het Berik pak dat ik er voor had.
Maar het is heel simpel ; heb jij een goed gevoel bij een prijs dan moet je het gewoon op de prijs kopen, ik ga er dus vanuit dat jij met het duurste pak rijd wat er te vinden is ?

Luuk besteld zn spullen gewoon in china/pakistan oid maar is daar niet helemaal eerlijk over, heb ooit milieu matten via hem besteld en duurde ook allemaal onnozel lang, zat kleur verschil onderling in en kleine foutjes.
Hij was toen wel snel en correct met reageren.

Ben trouwens wel benieuwd of Biker-annika nog steeds zon fan is van zijn producten ;)
 
Ja het “in de fabriek van Dainese” verhaal 😂 Zoals ik volgens mij in de OP al zei, een Lada die in dezelfde fabriek als Ferrari word gemaakt is daarom niet net zo goed.
 
Misschien ook wel net zo slim van hem ;)
Volgens mij racet hij tegenwoordig nog met supermotards? Of is dat ook al gebeurd ?!

Tijdje geleden kwam ik hem nog wel eens tegen op fb omdat hij bepaalde auto delen zocht, al enige tijd niets meer gezien.. zal zo eens kijken of zn fb nog bestaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan