ervaringen Oschersleben

supervet

2 of 4 cilinders.... allebei dan maar??
15 sep 2003
5.506
3.860
Heerlen
Goedenavond,

Ik ga in mei een weekendje hobbelen op Oschersleben via ART-motor. Op het circuit mag je brommer 100dB produceren, dus dat is ontspannen. Maar hoe gaan ze daar met die limiet om?, en hoe strak is daar de technische controle? Ik ben Zolder gewend en daar gaat het allemaal best ontspannen, gezellig Vlaams zullen we maar zeggen. Zijn de Duitse vrienden heel "grundlich" of valt dat wel mee.

Heeft er iemand ervaring uit het recente verleden?

En verder natuurlijk of het een leuk circuit is? Ik ga er eens proef rijden om te bekijken of het de moeite is om er eind september een 4-uurs race te doen met de ouwe brommer en of we het tempo daar een beetje kunnen volgen :t

Later,

Loek
 
In 1e instantie lastig circuit maar daarna erg gaaf, wij zijn vorig jaar met Triple M geweest.

Oei :P goed voorbereiden dus. filmpjes kijken. Wel leuk om een nieuw circuit te gaan leren, 10 sessies verdeeld over 2 dagen. kan je een hoop in leren hoop ik....

Later,

Loek
 
Mijn ervaring is dat het wat harder werken daar is dan op bijvoorbeeld Assen of Dijon wat in de OW Cup wordt gereden. Vind het zelf wel een hele toffe baan.

Problemen met het geluid heb ik er nooit gehad. Reed wel met een lange uitlaat met db-killer erin, maar dat was volgens de technische keuring toen niet eens nodig.

Heb toevallig in September al wat staan hoor, maar via welke organisatie rijden ze daar een 4-uursrace?
 
Mijn ervaring is dat het wat harder werken daar is dan op bijvoorbeeld Assen of Dijon wat in de OW Cup wordt gereden. Vind het zelf wel een hele toffe baan.

Problemen met het geluid heb ik er nooit gehad. Reed wel met een lange uitlaat met db-killer erin, maar dat was volgens de technische keuring toen niet eens nodig.

Heb toevallig in September al wat staan hoor, maar via welke organisatie rijden ze daar een 4-uursrace?

Goed om te horen!

Harder werken is wel vet. Moest toch al op mijn brommer... wordt een zwaar potje dan :t

Ik wil eventueel via Art Motor - racing with friends een 4-uurs race rijden, maar als je kijkt op Art Motor - Racing with friends zie je alles wat er gereden wordt. Ook voor modernere motoren is er een 100 minutenrace geloof ik. En bij de classicendurance mogen ook al motoren meedoen tot ergens in de jaren 90 dacht ik. Anders zijn die startvelden niet zo vol....

In die 4-uurs moeten er 7 pitstops gemaakt worden en je mag met één of twee motoren rijden. Best een leuk format als je het mij vraagt en het is "betaalbaar" en nog een klein beetje amateuristisch. Niet zo als de klasieke 4-uurs race op SPA bijvoorbeeld.

Later,

Loek
 
Technisch uitdagende baan, echt een stuur circuit. Maar pas op, als je bij sommige curbstones er over heen gaat en je komt op het groene gedeelte, pas dan op met de baan weer opsturen, de curbs kan vanaf die kant kunnen hoog zijn. Werd de eerste keer uit het zitje gewipt 😅. Verder is het totaal geen bandenvreet circuit. Banden slijten heel langzaam 💪 Dus dat scheelt weer!
 
Ik heb er eens gereden met een motor die stabiel rond de 103db zit, toen ik er aan kwam bleek in die dagen 95db de limiet te zijn.. Ik heb ze er gelukkig niet over gehoord.
De baan zelf vond ik niet geweldig, maar het weer was veel te wisselvallig om echt objectief te kunnen zijn. Het ene moment volle stortregen en daarna weer 25 graden met zon.
 
Zo,

Terug uit Oschersleben. Ik vond het een heel vet circuit!! Ondanks de kou heel fijn gereden, en voor mijn doen veel progressie gemaakt in de beschikbare sessies. Verder een hele goede indruk overgehouden aan ART motor. Heel professioneel georganiseerd daar, rondetijden netjes in de MyLaps app met je naam erbij. Paddock heel netjes met schone en voldoende WC's en douches. Prima stroomvoorziening, ook gewoon 230V. Kortom, alles prima als je het mij vraagt.

In vergelijking met Zolder zit er wel wat meer in, mooie bochtencombinaties waar echt wel wat te leren/verbeteren valt. Mijn circuit-motor heeft niet veel vermogen, en dan zijn juist die bochtencombinaties leuk. Kun je toch een beetje meekomen met het moderne geweld van 4-cilinders.

Ik zou het iedereen aanraden, al is het een teringeind rijden om er te komen....

Later,

Loek
 
heb niet veel curbs geraakt. maar de enkele keer dat het gebeurde niet zoveel gemerkt. In de avond nog over het circuit gelopen en inderdaad gezien dat er wel een drempeltje zit van het groene naar de curbs.... kan ik me iets bij voortstellen dat het daar mis gaat.

Maar dat is niet echt aan de orde in mijn geval ;) eerst maar eens die curbs leren / durven gebruiken, dan komt dat groene later wel, of juist beter van niet :W
 
heb niet veel curbs geraakt. maar de enkele keer dat het gebeurde niet zoveel gemerkt. In de avond nog over het circuit gelopen en inderdaad gezien dat er wel een drempeltje zit van het groene naar de curbs.... kan ik me iets bij voortstellen dat het daar mis gaat.

Maar dat is niet echt aan de orde in mijn geval ;) eerst maar eens die curbs leren / durven gebruiken, dan komt dat groene later wel, of juist beter van niet :W
Jaa al die OW supercuppers snijden overal maar de boel af he :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan