Ervaringen: HJC IS-Max 2 systeemhelm

DexterXL

Die hard MF'er
15 sep 2015
554
269
N-W Veluwe
Facebook
Aangezien mijn Airoh C100 achteraf toch te groot is, ben ik al even op zoek
naar een andere helm.
Met dank aan dit forum, ben ik de site van Sharp al tegen gekomen, en die bood
mij al uitkomst dat de helm, die ik echt gaaf vind, op veiligheid toch iets minder
bleek te zijn (verouderd), en niet meer in NL verkrijgbaar, het ging om de
Caberg Duke Legend zwart/geel.
Op een gegeven moment hebben ze mij een Shark Openline Hi-Visibility aangeraden,
maar die is maar 3 sterren, en vooral zwak op de zij-impact....
Had al een ROCC op gehad, maar die pasvorm is voor mensen met hele kleine oren,
en al 50% doof aan beide zijden, maakte best wel veel rijwind lawaai, daarna nog
een SMK Glide, opzich zit die goed, maar het zonnevizier kwam tegen mijn bril
aan met bedienen.
En bij een andere motorzaak een HJC IS-Max 2 gepast, die zat echt lekker, zonnevizier
zou naar mijn smaak iets donkerder mogen, maar dat valt ook op te lossen door een
andere vizier te monteren.

Maar nu de grote vraag:
wat doet deze helm op de langere termijn?
Zwakt de sterkte van de binnenvoering snel af, zodat ik binnen te korte tijd weer
aan een nieuwe toe ben, of verstandig, om nu het nog verkrijgbaar is, een extra
binnenvoering op voorraad thuis te hebben??
Wat doet het sluit mechanisme bij veel gebruik?
en zo ook het vizier?

Kortom, echte gebruikers ervaringen gevraagd....

al vast bedankt.
 
Hallo!

Ik maak zelf ook gebruik van de HJC IS-MAX 2 en ik moet zeggen dat het een enorm fijne helm is!
Hij is niet al te duur, maar daar krijg je een heleboel voor terug. Hij is erg stil van binnen, heeft pinlock daarnaast is het erg gemakkelijk om van vizier te wisselen. Al met al een hele fijne helm, ik heb niets te klagen.

Succes!
 
Heb ook de IS Max 2, en is wel een fijne helm.
Ik heb nog geen problemen ondervonden met het sluitmechanisme, sluit nog steeds soepel en goed.
De helm is ook lekker flexibel zodat je er makkelijker met je hoofd in kan.
De voering is ook wel van goede kwaliteit, al mag ik de mijne nog een keer in de was gooien :')
 
Ik heb deze helm ook en hij bevalt mij prima.. heb er zelfs een Sena Bluetooth setje inzitten... mechanisme werkt prima! Een aanrader... goedkoop gekocht bij Hans van Wijk was de goedkoopste van NL vorig jaar in juni... nu nog te koop.. ik heb de mat zwarte.. hij is wel wat zwaarder dan de wat duurdere helmen in het segment maar vind dat niet erg.

HJC IS-Max II Helm zwart
 
*D dat is een mooie link, is idd 1 van de laagste van NL tot nu toe,
is alleen niet voor mij om de hoek, zal eens bellen ofzo met ze
 
Ik heb ook de IS-Max II in bezit, inderdaad een erg fijne helm. Prijs-kwaliteit verhouding is ontzettend goed. Ik kwam hiervoor van de IS-17 integraalhelm, ook een topper. Deze systeemhelm is daarvan afgeleid.

Let wel op dat je bij Hans van Wijk niet standaard de Pinlock insert erbij krijgt, die kost los nog een eurootje of 20 tot 30. Bij veel winkels of webshops krijg je deze er wel bij, maar is de prijs weer wat hoger. Goed vergelijken dus!

Al met al, een absolute aanrader!
 
Ja vergelijken deed ik al veel, maar bijna nergens krijg je de pinlock
vizier erbij, staat allemaal op pinlock voorbereid, was mij al opgevallen :Y

De aankomende dagen doe ik sowieso even niets....kloten buikgriep :(
 
Ja vergelijken deed ik al veel, maar bijna nergens krijg je de pinlock
vizier erbij, staat allemaal op pinlock voorbereid, was mij al opgevallen :Y

De aankomende dagen doe ik sowieso even niets....kloten buikgriep :(

Ik denk dat je wel wat doet, meer dan normaal zelfs.....


Mooie helm, is denk ik wel een waardige vervanger voor die van mij, misschien even in februari kijken in Utrecht.
 
Ik ben mij ook aan het oriënteren. Valt voor mij 1 maat kleiner uit. Mijn huidige helm en vorige HJC een L, deze IS max II moet ik in XL nemen. Had mijn zinnen eerst gezet op de Caberg Duke. Ook goedgekeurd asls jethelm. zit erg fijn op mijn hoofd, helaas raakt mijn kin net de binnenzijde van het kinstuk. Dat wordt 'm dus niet. Kan nog wel even vooruit met mijn Crivit (lidl) helm. Er komt vast nog wel een aanbieder die de HJC incl pinlock voor minder dan 200 euro aanbiedt.
 
....nou de buikgriep hebben we snel onder controle, pilletje en poedertje erbij en gaan,
nu eerst de caravan nog ophalen, en daarna ga ik me weer met de helmen bezig houden.
Maar zoals het er nu uit ziet, word het de HJC, zonder pinlock tot op heden, heb er nog
geen ervaring mee dat het vizier beslaat, alleen met de ROCC helm dan...
 
Toevallig heb ik laatst bij bovengenoemde webshop de Held CT-1200 (carbon) systeemhelm gekocht, nu in de aanbieding!

+Lichter
+Stiller
+Sterker
+Gaat langer mee (carbon hoef je niet te vervangen, zo'n polycarbonaat helm wel na x-jaar)
-wel iets duurder
-de sluitingen voelen wat minder degelijk aan

Zie eventueel onderstaande test als je een beetje duits spreekt.
http://www.motorradonline.de/motorradhelme/16-motorrad-klapphelme-im-vergleichstest/648694#section4

Kon verder trouwens weinig ervaringen vinden over deze helm, misschien zijn er hier nog mensen die deze helm al wat langer hebben?

Gr.
 
@Hertogjan_666:
Nogmaals bedankt voor de link,
heb hem net besteld, maar was wat onduidelijkheden na bestellen,
heb ze gebeld, en werd uitermate keurig te woord gestaan, en word
nog teruggebeld of alles gelukt is....dat maak je wel eens anders mee :}
 
Ik heb 'm ook in het mat zwart. Prima helm voor het geld. Nog geen problemen mee ondervonden. Inklap mechanisme werkt nog steeds goed. Wel één opmerking: het zonnevizier schuift niet meer goed terug. Deze moet ik met de hand verder drukken. Echter, ik heb een blauw spiegelvizier dus die gebruik ik nooit.

Ik zou 'm aanraden hoor :Y
 
Ik heb ook de IS-Max II in bezit, inderdaad een erg fijne helm. Prijs-kwaliteit verhouding is ontzettend goed. Ik kwam hiervoor van de IS-17 integraalhelm, ook een topper. Deze systeemhelm is daarvan afgeleid.

Let wel op dat je bij Hans van Wijk niet standaard de Pinlock insert erbij krijgt, die kost los nog een eurootje of 20 tot 30. Bij veel winkels of webshops krijg je deze er wel bij, maar is de prijs weer wat hoger. Goed vergelijken dus!

Al met al, een absolute aanrader!

ik heb voor die prijs wel een pinlock erbij. dus verschilt.. kan je er gewoon bij lullen..
 
@Hertogjan_666:
Nogmaals bedankt voor de link,
heb hem net besteld, maar was wat onduidelijkheden na bestellen,
heb ze gebeld, en werd uitermate keurig te woord gestaan, en word
nog teruggebeld of alles gelukt is....dat maak je wel eens anders mee :}


kijk es aan..graag gedaan. ik ben benieuwd hoe die je bevalt...en hoe die is aangekomen...
 
@Hertogjan_666:
Nogmaals bedankt voor de link,
heb hem net besteld, maar was wat onduidelijkheden na bestellen,
heb ze gebeld, en werd uitermate keurig te woord gestaan, en word
nog teruggebeld of alles gelukt is....dat maak je wel eens anders mee :}


En heb je de helm al binnen en hoe bevalt die?
 
Ik heb hem zelf ook! Heerlijke helm, op 1 dingetje na. De voering aan de bovenkant heeft bij mij in ieder geval een dikke stiksel, die een beetje schuin loopt en na ieder ritje een dikke afdruk in m'n voorhoofd achterlaat... Ziet er niet uit, maar je merkt er weinig van tijdens het rijden.

Ziet er alleen wat knullig uit als ik m'n helm af doe :+
 
En heb je de helm al binnen en hoe bevalt die?
Ja, en pas gisteravond getest....had gewoon niet eerder tijd.

Even een kort overzichtje van mijn punten....

Mijn eerste niet-motorcrosshelm was er 1 van de Lidl, gebruikte die op de quad,
die gingen maximaal 100km/h, dus qua luchtgeluiden niet echt een goede richtlijn,
maar na de overstap naar een motor met Airoh C100 helm, kwam ik erachter dat qua geluid,
het toch een mindere helm was, ook het zichtsveld naar beneden was ruk, dus even snel met
alleen je ogen naar beneden kijken was er niet bij...met de Airoh wel veel beter.
Pasvorm van de Airoh was eigenlijks toch 1 maatje te groot, ik zit op het kantelpunt van
58/59cm, en toch best wel een hoge snerpende windgeluid vanaf de 70km/h.....

Nu met de HJC, zelfs nog iets meer zicht naar beneden op de teller enz..
en het geluid is echt een stuk stiller dan de Airoh, het verschil had ik niet zo groot
verwacht, ook de pasvorm is comfortabel te noemen, vooral rond de oren heb je veel ruimte,
ook het vizier op de 1e stand, is voor mij totaal niet hinderlijk qua wind inslag, tuurlijk
komt er iets naar binnen, maar komt zeldzaam in mijn ogen.
Ook met het vizier dicht kreeg ik pas condens op het vizier bij hard uit ademen, wat je eigenlijks
nooit doet....het enige minpuntje wat ik zou kunnen noemen, in de zonnevizier, het naar
beneden doen met de helm open geklapt is onhandig, en naar mijn smaak is de zonnevizier niet
donker genoeg, die van de Airoh is echt beter, ook qua uv-licht.
Maar nu heb ik het dan ook vrij snel te licht, dus ik denk dat ik een iets donkere vizier
ga bestellen, wat volgens mij hebben ze geen donkerdere zonnevizier in hun bestand....

Dus niets dan positief over de helm
 
Mede door dit topic vandaag ook een mat zwarte HJC IS Max 2 aangeschaft en moet zeggen dat hij prima bevalt.
 
je krijgt veel helm voor weinig geld.
minpunten zijn alleen dat de helm relatief zwaar is,en ik vind het zonnevizier lastig te bedienen.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, ik grijp met regelmaat de 1e keer net voor het pinnetje van het zonnevizier,
maar je moet toch wat te zeuren hebben voor dat geld _O-

Afgelopen weekend nog binnendoor naar Assen en weer terug geweest,
niks dan lof over de helm, alleen ga ik echt een iets donkerdere vizier
bestellen, want een zonnebril, met zonnevizier is toch echt te vreemd....
 
Ik heb hem zelf ook! Heerlijke helm, op 1 dingetje na. De voering aan de bovenkant heeft bij mij in ieder geval een dikke stiksel, die een beetje schuin loopt en na ieder ritje een dikke afdruk in m'n voorhoofd achterlaat... Ziet er niet uit, maar je merkt er weinig van tijdens het rijden.

Ziet er alleen wat knullig uit als ik m'n helm af doe :+

Heb deze helm ook en herken dit zelfde probleem. Het is al wat oude post, maar hoe heb je dat opgelost?
 
Ik was ook benieuwd of er een oplossing is voor de dikke stiknaad op het voorhoofd. Verder bevalt de HJC IS-max II erg goed. Ik maak overigens met grote tevredenheid gebruik van een V6 intercomsetje met bluetooth verbinding. Ondanks de uitsparing in de HJC, bleken na enige tijd de ronde luidsprekers (inclusief klittenband en plakker) toch erg te gaan knellen op de oren. Ik heb dat opgelost door met een Dremel slijpbolletje, de uitsparing iets dieper te maken. Nu zit het perfect en zonder te knellen. Ik weet niet of dit eventueel ook een oplossing is voor de dikke naad op het voorhoofd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan