Ervaringen Healtech Quickshifter Easy?

N!els

Die hard MF'er
19 jan 2006
348
0
Jisp N-H
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze quickshifter?
Ik vraag mij af of dit een beetje goed werkt aangezien de sensor niet meer tussen de schakelstang zit maar op de bout van de schakelpook zelf.

HT-QSE-2.jpg


QSE_app_flyer_150dpi_rev.jpg


QSE_mount_001_ok.jpg
 
Bij mij hapert hij in z'n 6 boven de 230kmph. Hij schakelt ongeveer om de 3 seconden even een 'killtime' in... niet heel lekker op die snelheid
Had hem tijdens het afstellen van de PCIII al afgekoppeld omdat het met qs niet lukte in hogere toeren.
Ik heb de shifter alleen al bijna 3 jaar.. dus ik denk dat martijn's webshop niet zo makkelijk zal zijn met retour :9
Ik zou dan sowieso even contact opnemen met Healtech. Tot nu toe hebben ze mij erg netjes (en snel) geholpen bij vragen, service etc.
 
De healtech qc tussen de schakel stang van de sv geknutseld ging allemaal vrij makkelijk.

Iemand een goede instelling om mee te beginnen hoop op een mooie dag om de boel af te stellen.

Eind feb gaat de motor naar tovami wellicht dat ze de qc dan nog iets fijn kunnen afstellen.
 
Even de topic bumpen omdat ik een probleem heb met m'n R6 2004 circuitmoto.

Ik heb de quickshifter zelf geplaatst, maar na het spelen met alle settings krijg ik het niet goed.
Van 2 naar 3 durft hij terug uit vitesse springen.

Hij verlegt mooi, het vermogen komt erop en dan schiet hij er terug uit naar z'n 2.
Vooral bij hoge toeren (>10k) en volgas. Bij lagere toeren of minder gas gaat het steeds perfect.
Heb dan uiteindelijk de rest van de circuitdag zonder QS gereden.

De technische dienst op circuit zei dat het normaal gezien de koppeling is. (blok heeft 35.000km)
Bij schakelvorken zou hij het hebben in andere vitessen ook en vooral van 1 naar 2.
De tandwielen zelf kunnen nog niet afgesleten zijn met die kilometerstand.

Verhaal kan misschien wel kloppen, want de vorige eigenaar zei dat bij heel warm weer in Almeria de koppeling durfde slippen. Ik heb het zelf nog niet echt ondervonden.
Aan de andere kant is het wel aannemelijk, er komt heel wat vermogen héél snel terug op die koppeling natuurlijk.

Wat denken jullie?

Ook ff updaten. Uiteindelijk alles toch goed gekregen hoor.
Had toch te maken met de gevoeligheid en ikzelf die niet hard genoeg doorduwde.
 
Zit er bij mij nu ook een tijdje onder en moest de druk op de schakelaar wat aanpassen maar veder prima QC, schakeld vlot en soepen bij lage toeren en hoge toeren nog wel een beetje spelen met de afstelling, maar voor dat geld niet verkeerd.
 
Even de topic bumpen omdat ik een probleem heb met m'n R6 2004 circuitmoto.

Ik heb de quickshifter zelf geplaatst, maar na het spelen met alle settings krijg ik het niet goed.
Van 2 naar 3 durft hij terug uit vitesse springen.

Hij verlegt mooi, het vermogen komt erop en dan schiet hij er terug uit naar z'n 2.
Vooral bij hoge toeren (>10k) en volgas. Bij lagere toeren of minder gas gaat het steeds perfect.
Heb dan uiteindelijk de rest van de circuitdag zonder QS gereden.

De technische dienst op circuit zei dat het normaal gezien de koppeling is. (blok heeft 35.000km)
Bij schakelvorken zou hij het hebben in andere vitessen ook en vooral van 1 naar 2.
De tandwielen zelf kunnen nog niet afgesleten zijn met die kilometerstand.

Verhaal kan misschien wel kloppen, want de vorige eigenaar zei dat bij heel warm weer in Almeria de koppeling durfde slippen. Ik heb het zelf nog niet echt ondervonden.
Aan de andere kant is het wel aannemelijk, er komt heel wat vermogen héél snel terug op die koppeling natuurlijk.

Wat denken jullie?

Dat kan ik na 2km rijden al voor je bewerkstellingen.. (en eigenlijk ook al binnen 100 meter) :Y :Y :Y :Y
 
Zit er bij mij nu ook een tijdje onder en moest de druk op de schakelaar wat aanpassen maar veder prima QC, schakeld vlot en soepen bij lage toeren en hoge toeren nog wel een beetje spelen met de afstelling, maar voor dat geld niet verkeerd.



Daarom in de Healtech een kut QS.

Plus hij weigert soms dienst en dat is erg leuk tijdens het opschakelen.
 
Vanavond de Healtech quickshifter op mijn motor geinstaleerd.
Suzuki gsxs 750
Werkt prima maar geeft wel een FI code. Iemand een idee waarom en hoe eventueel op te lossen?

Groet Jesse
 
Ik heb de Healtech Quickshifter Easy op mijn gixxer k5 1000 zitten. Makkelijk te installeren en kan zonder problemen icm powercommander. Zelf afstellen van de quickshifter is ideaal. Het kost een paar ritjes om te perfectioneren maar dan heb je wel wat. Zit nu op killtimes van 70 tot 60ms afhankelijk van toeren met een cut-off delay van 10ms. Dit was echt veel vloeiender dan een cut-off delay van 15ms. Voor vragen hierover kan je altijd contact met mij opnemen.

Zit er ook een automatische sensor in voor killtimes?
 
Ik heb sinds kort de QSE op mijn Kawa ZX6R, maar hij werkt niet goed. Het gekkie is dat hij het soms wel een sessie doet en dan doet hij het ook gewoon de hele sessie. Dus hapert niet ofzo. Maar dan de volgende sessie doet ie weer niets. Hij onderbreekt ook gewoon als ik hem via de app test. Gevoeligheid vd sensor staat op maximaal (4 n/s). Iemand die me hier mee kan helpen?
 
Ik heb deze nu gebruikt op een Speed Triple uit 2001 en een Thundercat uit 2002. Beiden werkt het prima met de standaard setup-wizard. Het schakelt behoorlijk soepel. Je vesnellingspookje is wel gevoelig voor het per ongeluk tegen aan schoppen bij verzitten of iets. Daar heeft mijn Tuono uit 2015 geen last van.
 
Ik heb de iQSE van het weekend op mijn r6 gemonteerd, maar bij de setup wizard op de app gaat het mis. Ik krijg bij sensor value hele lage waardes van rond de 10% met upshiften. Downshift krijg ik wel voldoende sensor value... Heb inmiddels al verschillende manieren geprobeerd maar krijg het niet goed helaas.
 
Ik heb de iQSE van het weekend op mijn r6 gemonteerd, maar bij de setup wizard op de app gaat het mis. Ik krijg bij sensor value hele lage waardes van rond de 10% met upshiften. Downshift krijg ik wel voldoende sensor value... Heb inmiddels al verschillende manieren geprobeerd maar krijg het niet goed helaas.
Heb je de manual goed gevolgd?
Bout 20 graden verdraaien en kijken of het omhoog gaat? Indien niet, dan de andere kant op draaien.
Hoe zit hij gemonteerd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan