Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
0,8 milli?
Ik denk dat je 80 ms bedoelt? En in welk toerenbereik geldt deze killtime dan?
Hier rijd ik momenteel mee, al denk ik dat ik de bovenste 3 nog 5 ms langer maak. Hele soms tik ik hem in dat toerenbereik tussen -ik geloof- 4 en 5 in een false neutral.
[afbeelding]
Ik ben bang dat ik ze op mijn motor niet veel verder meer kan verkleinen. Voor een Twin wordt altijd aangeraden om de killtimes hoger te houden dan bij viercilinders. Ik ga er nog wel een keer op m'n gemak mee spelen, maar veel korter zal het niet gaan denk ik..Goed om te horen dat je tevreden bent over healtech!
volgens mij kan je de killtimes nog verkleinen, ik heb nu de hm shifter, en ik rijd met 65 ms. (standaard 60ms) en schakelt boterzacht
Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen trouwens
Ik ben bang dat ik ze op mijn motor niet veel verder meer kan verkleinen. Voor een Twin wordt altijd aangeraden om de killtimes hoger te houden dan bij viercilinders. Ik ga er nog wel een keer op m'n gemak mee spelen, maar veel korter zal het niet gaan denk ik..
Ik ben bang dat ik ze op mijn motor niet veel verder meer kan verkleinen. Voor een Twin wordt altijd aangeraden om de killtimes hoger te houden dan bij viercilinders. Ik ga er nog wel een keer op m'n gemak mee spelen, maar veel korter zal het niet gaan denk ik..
0,8 milli?
Ik denk dat je 80 ms bedoelt? En in welk toerenbereik geldt deze killtime dan?
Hier rijd ik momenteel mee, al denk ik dat ik de bovenste 3 nog 5 ms langer maak. Hele soms tik ik hem in dat toerenbereik tussen -ik geloof- 4 en 5 in een false neutral.
[afbeelding]
Inderdaad bedoelde 80 millisec. En dit is dan voor elk toerenbereik. Alleen de Healltech kan per toerengebied ingesteld worden. De HM en ook de Starlane staan op advies 50 of 60milli.
Bij 80 zit ik denk ik aan de veilige kant. Hij schakelt namelijk boterzacht. Bij 100 houd de motor echt even in. Dus dat werd te gek.
mailtje sturen Ze zijn eigenlijk importeur/verdeler.. geen webshop. Maar een mailtje sturen en je krijgt heel snel antwoord0,8 milli?
Ik denk dat je 80 ms bedoelt? En in welk toerenbereik geldt deze killtime dan?
Hier rijd ik momenteel mee, al denk ik dat ik de bovenste 3 nog 5 ms langer maak. Hele soms tik ik hem in dat toerenbereik tussen -ik geloof- 4 en 5 in een false neutral.
[afbeelding]
Als je hem in een false neutraal tikt kan je hem daarna zonder problemen alsnog in de 4 en of 5 tikken zonder ratels en kraakgeluidjes
Hoe kan ik eigenlijk bestellen via www.motopro.com ? Ik kan niet aanklikken en vervolgens bestellen via de website ?
Bedankt voor de reactie! Ik denk dat dit dingetje dit jaar nog wel eens z'n weg op m'n MT kan vindenEr zijn geen verschillende configuraties vooraf beschikbaar. Je moet vanaf de standaardwaarden alles zelf gaan instellen.
Op zich is het geen hogere wiskunde hoor. Je verhoogt gewoon de standaardwaarden met een flinke factor, en dan zul je merken dat het eigenlijk bij ieder toerental en versnelling wel soepel schakelt. Dan ga je gewoon in kleine stapjes steeds kortere killtimes instellen, net zolang tot je merkt dat het niet goed meer schakelt. Stukkie langer instellen weer en klaar is Rappie
Als je de boel goed instelt en niet door blijft rijden met een slecht schakelende quickshifter, geloof ik niet dat het effect zal hebben op je bak. Ik schakel met alle motors die ik gehad heb zonder koppeling (bij elkaar zo'n 60.000 km inmiddels) en heb nog geen lastige versnellingsbakken gehad. Met de SV rijd ik al 50.000 km zo en die schakelt nog als boter.
Plus: veel fabrikanten monteren op de duurdere modellen tegenwoordig zelf een QS. Dat zouden ze niet doen op een straatmotor als dat betekent dat de klant binnen een paar jaar met een kapotte versnellingsbak bij de dealer staat lijkt me.
Kortom: gewoon je verstand gebruiken en de killtimes liever iets te lang dan te kort zetten (en je merkt vanzelf wat te kort is ) en dan komt het wel goed.
Ik heb deze winter ook deze QS gemonteerd. Was 1 vd eerste die verkocht werd.
Heb nog maar weinig km gereden en bitter weinig zitten spelen met de vele instellingen...
Uitleg van men dealer:
60ms voor op straat is veilig voor de bak
30ms is al voor circuit gebruik en in de hogere rpm.
+100ms zijn vlammen uit de uitllaat...
Van eerste naar tweede is koppeling gebruiken nog altijd aangewezen
Mijn bevinding:
In lage toeren, 3k tot 6k, zit ik met een 'wupje' als ik schakel, niet echt super vlot te noemen.
Heb eigenlijk geen idee of men onderbrekingstijd nu langer of korter moet???
Alles boven de 8k is super vlot zonder hapering.
Wel kan je maar de max rpm tot 16k instellen, terwijl mijn motor 18k draait, moet nog eens uitzoeken hoe de motor juist reageert in deze rpm-regionen maar gezien ik enkel op straat rij is dit minder evident.
Qua installatie is het gewoon plug-and-play. Ik ben wel van beroep mechanieker, maar als je zelf je benzine tank kan demonteren is er weinig aan.
Ik heb zojuist de Healtech Quickshifter aangekocht.
Ben benieuwd vrees dat ik nu nog sneller mijn rijbewijs kwijt ga raken Gister en eergister lekker gereden kreeg wel last van mijn koppeling handje
Wordt vervolgd
Yamaha R6 van '07
Over het schakelen van 1naar2, was op aanraden van de dealer.
+ als ik gewoon schakel, heb ik nog nooit voor gehad dat ik per ongeluk in neutraal zit. (Wat ik op men vorige R6 wel meer voor had, R6 '02) Wat ik in men korte testrit van 50km wel 2 keer heb voorgehad als ik de QS gebruik, vandaar gebruik ik nu terug altijd de koppeling.
Dat is de healtech ook je hebt btw ook een combi meen dat Bazzaz beide doet injectie en elektronisch.Maar die zijn volgens mij het allerbeste in te stellen op een dynobank :Als je toch voor een QS kiest, moet je voor een elektronische onderbrekende kiezen.
Heb ook een healtech Speedohealer goed spul hoorY
Gezien de rest minder goed zou zijn. Ook doordat hier geen bewegende delen inzitten is de kans dat er iets breekt aan de QS zeer klein. Dus zou zeer betrouwbaar zijn, al de andere producten van healtech zouden ook kwaliteit zijn?
De verkooppraat van men dealer...
Het is zeer verslavend om bij ieder open stukje weg te schakelen met gas open telkens de lamp flikkert :p
Ben benieuwd hoe hij jou bevalt Willem. Komt vast goed! Goede aankoop
Kijk.. ideaal Ding is natuurlijk geweldig om snel mee te scheuren, maar als het in de praktijk het rijden ook wat makkelijker/leuker maakt zonder helemaal los te gaan des te beter :DOok met kwart gas gebruik ik de quickshifter in het middengebied, geen probleem hoor