ervaring Ruud Freriks

ivh

MF'er
7 apr 2003
190
0
s-'Heerenberg
zijn er mensen hier die ervaring hebben met ruud freriks en met name de chip voor de rsv mille?


graag jullie reacties!!
 
Kan niks zeggen over de chip.
Heb via hun K&N filters besteld voor m'n FJ1200. Daar heb ik Keihin Fcr carbs aan hangen (Niet origineel) En daar passen standaard weer geen losse K&N aan ( carbs zijn te smal voor 4 losse filters) Hebben ze helemaal voor me uitgezocht en passend gemaakt. Zonder dat het mij 1 cent meer heeft gekost.

Dus ik vind het profs.
 
Hey Rinus,

Wat kost het bij jou om een fiets welke ik nu aan het opknappen ben (een gsx1100f) optimaal af te stellen?

+ plaatsen K&N filter

Ik heb er nu zon 4-1 laser k1 pro erop zitten met standaard carbs
 
Vorig jaar mijn R1 onder handen laten nemen door Rinus, en kan alleen maar zeggen, TOP!!

Goede service, goede koffie, je mag erbij blijven zodat je kunt zien wat ze doen, en mocht het me niet bevallen dan kon ik altijd terug komen.
Dit was echter niet nodig want mijn motor was met de Carburatiekit en K&N luchtfilter enorm opgeknapt.

Bij freriks zit je wel goed, je ziet en merkt dat ze veel ervaring hebben, kan ook niet anders want ze houden zich ook alleen maar bezig met tunen en zijn dus specialisten op dit gebied.
 
Ik ben van plan om in de loop van volgend jaar een stage 3 kit te monteren op de x4 en frderiks is al een paar keer genoemd als ik info vroeg over dynokitjes.
Dus ik neem aan dat het wel goed zit daar.
 
VOOR EEN GSX1100F KOST EEN TOVAMIKIT 145,- INBOUWEN KOST 125,- INCL METINGEN EN GRAFIEKEN.
VOOR DE PRIJS VAN HET FILTER MOET JE EVEN OP WWW.TOVAMI.COM KIJKEN DAAR STAAN ALLE PRIJZEN VAN TOVAMIKITS EN K&N FILTERS OP VAN ALLE MERKEN.

GROETEN RINUS.

he,wat zeg je :P ;)

ik had de site al een tijdje in m`n favorieten staan,dus dat komt wel goed.
 
Laatst bewerkt:
VOOR EEN GSX1100F KOST EEN TOVAMIKIT 145,- INBOUWEN KOST 125,- INCL METINGEN EN GRAFIEKEN.
VOOR DE PRIJS VAN HET FILTER MOET JE EVEN OP WWW.TOVAMI.COM KIJKEN DAAR STAAN ALLE PRIJZEN VAN TOVAMIKITS EN K&N FILTERS OP VAN ALLE MERKEN.

GROETEN RINUS.

Ok bedankt voor de moeite Rinus. Maar nog even een paar vragen:

Tovamikit? Je bedoelt stage 1 of 3?

Ik wil zoveel mogelijk vermogen uit deze ex schade fiets krijgen zonder absurd brandstofgebruik.

Hoeveel levert zo'n kit nu eigenlijk in pk's extra op?

GSX 1100 FJ,FL,FM 88-93 1 S RF-3123 145,00 SU-7592 96,00 KN-138 13,50
GSX 1100 FJ,FL,FM 88-93 3 S RF-3323 145,00 RC-1824 195,00 KN-138 13,50

Maar ik moet het blok nog checken en carbs synchr.. en kleppen stellen..dus ben nog ff bezig.

BTW: Ik kon het topic niet zo gauw terugvinden..ik heb het nu gemarkeerd.
 
Laatst bewerkt:
Mrhawkeye,het meeste vermogen en koppel haal je uit een stage 3 RF3323 RC1824
maar dan is een open uitlaat eventueel met een db.killer wel een vereiste de KN138 is het oliefilter.
Het verbruik is met st1 en st3 gelijk mits goed afgesteld,het is wel zo als je er b.v.10pk topvermogen bijkrijgt en je gaat dat gebruiken je verbruik iets hoger zal liggen,geen vermogen zonder brandstof zal ik maar zeggen!
De TOVAMI kits zijn kits die door ons zelf worden ontwikkeld en gemaakt.

groetjes Rinus.
 
Bij freriks zit je wel goed, je ziet en merkt dat ze veel ervaring hebben, kan ook niet anders want ze houden zich ook alleen maar bezig met tunen en zijn dus specialisten op dit gebied.
:^
Ik vond het inderdaad ook erg prettig dat ik er bij kon blijven.
Ten eerste; ik kende ze (toen) nog niet
Ten tweede; ik vind het mooi om die techniek van dichtbij te zien
Ten derde; lekker kletsen met iemand die erg veel verstand blijkt te hebben van je motor (was dacht ik Rinus)

Toen bleek dat mijn motor niet helemaal lekker liep werd er zonder problemen erg veel tijd gestopt in het zoeken naar de oorzaak. Dit bleek een gietfout in een van mijn carbs te zijn (opgelost bij kawa NL via dealer) en dat vonden ze niet direct. Ook toen achteraf bleek dat het niet hun schuld was werd hier met geen woord over gerept.

Resumerend; goed adres. :}
 
Rinus bedankt voor je info.

Ik hou hem in mijn achterhoofd en je ziet me t.z.t. wel verschijnen.

Nu lekt die oliekoeler weer bij ...haarscheurtje...Jij nog een tipje?
 
wil mijn ktm ook laten nakijken cq bijstellen bij freriks,hoe werkt dat met een k&n filter,moet of word je bak dan aangepast?.

het is een 640 SuperMoto uit 2006 met standaard carburateur en 2 slip on Akrapovic dempers,vermoed dat de sproeiers dan ook vervangen dienen te worden?

hoop op antwoord Rinuz ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan