Ervaring met Gerbing L-12 verwarmde binnenhandschoen: iemand

dylanpilot

MF veteraan
30 jan 2011
2.518
773
Holland
Hallo beste Forumleden.
Ik ben op zoek naar motorrijders die ervaring hebben met de Gerbing elektrisch verwarmde binnenhandschoen, type L-12.
Ik zit eraan te denken om deze aan te schaffen.
Ook al rondgekeken op internet en You Tube, maar zit met wat vragen waarop ik geen antwoord heb kunnen vinden.
Deze handschoenen zijn niet waterdicht en dienen voor onder normale handschoenen.
Maar.......ik wil ze graag gaan gebruiken voor onder mijn stuurmoffen, dus niet voor onder mijn handschoenen.
De vraag is: zou dat kunnen in de zin van: werkt en voldoet het dan nog wel?
Mede omdat mijn stuurmoffen nog wel wat kieren waarbij er koude lucht binnenstroomt en ik vraag me af of die Gerbing L-12 verwarmde binnenhandschoenen het wel redden op die manier.
Ik hoop op advies van mensen met de nodige gebruikerservaring.
Vr gr
 
Even 1 klein puntje, dit zijn toch handschoenen zonder protectie?

Als ik het goed heb, hoe doe je dat dan bij een valpartij?
 
Ja, je hebt gelijk.
Was ik helemaal vergeten.
Ik ga dus maar voor de Gerbing handschoenen die verwarmd zijn en waarmee je ook kunt vallen en dan wel bescherming hebt.
Morgen maar eens langs een motorzaak.
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
Ja, je hebt gelijk.
Was ik helemaal vergeten.
Ik ga dus maar voor de Gerbing handschoenen die verwarmd zijn en waarmee je ook kunt vallen en dan wel bescherming hebt.
Morgen maar eens langs een motorzaak.
Vr gr


Daar heb ik dan weer wel ervaring mee......helemaal top 😉

Ik heb ook verwarmde handschoenen van klan, die zijn kut.

Ik heb gerbing x12, maar alleen ervaring met bedraad aansluiten ( ze kunnen ook op accu, maar die heb ik niet)
 
Als je handmoffen wil gebruiken, waarom monteer je dan niet gewoon handvat-verwarming.
In de hoge stand wordt dat bij mij zo warm, dat je na paar minuten al niet meer met blote handen kan vastpakken.

Nadeel van elek. handschoenen is dat je altijd op 1 of andere manier elektrisch gekoppeld moet zijn met de motor. Bij op- en afstappen zit je steeds te klooien met een paar stekkertjes. Kan natuurlijk ook met accu, maar dan moet je steeds weer opladen.
 
Laatst bewerkt:
Handvatverwarming zou inderdaad ook een optie kunnen zijn.
Maar het verschil tussen die 2 is dat bij de ene alleen maar de binnenzijde van de handen worden verwarmd en bij de handschoenen met name de buitenzijde.
Tevens kan ik bij de handschoenen keuze die ook voor de hobbymatige doeleinden gebruik van maken.
Ik ga dus voor de handschoenen.
Gerbing gaat het zekers worden, maar wil me morgen alleen even laten adviseren door een motorzaak om te kijken welke het beste bij mij zouden passen.
Ik zou namnelijk graag de handschoenen wensen die op een losse accu kunnen.
Vr gr
 
Ik heb zelf de Gerbing T-12 Hybride, Die kun je direct op de motor aansluiten of met een accu.
Je kan 1 accu in elke handschoen doen.. dus geen gedoe met kabels.
Zelf heb ik ze nog nooit met accu geprobeerd.

En @ Motor-Timothy, Die Macna atoms kosten +- 200 euro, even duur als Gerbing.
Voordeel bij Gerbing is dat je levenslang garantie hebt op de verwarmingselementen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de Gerbing T-12 Hybride, Die kun je direct op de motor aansluiten of met een accu.
Je kan 1 accu in elke handschoen doen.. dus geen gedoe met kabels.
Zelf heb ik ze nog nooit met accu geprobeerd.

En @ Motor-Timothy, Die Macna atoms kosten +- 200 euro, even duur als Gerbing.
Voordeel bij Gerbing is dat je levenslang garantie hebt op de verwarmingselementen.

Dat is zonder de accu's. Er komt nog 100€ bij voor een accuset bij Gerbing, die zitten er bij de Macna Atoms standaard bij.
Levenslange garantie is wel fijn natuurlijk, zolang er geen addertjes onder het gras zitten waarbij de levensduur van een handschoen op 5 jaar ofzo gezet wordt voor die garantie.

Maar gezien dit:

Gerbing gaat het zekers worden

Doet dit verder niet meer ter zake.
 
Laatst bewerkt:
Levenslange garantie is wel fijn natuurlijk, zolang er geen addertjes onder het gras zitten waarbij de levensduur van een handschoen op 5 jaar ofzo gezet wordt voor die garantie.

Met garantie zijn ze echt heel soepel. Collega van me had ze al jaren (zeker meer dan 5), had geen bonnetje meer en aan de buitenkant vertoonden ze al de nodige slijtage. Toen bij een van de handschoenen de verwarming het niet meer deed is hij terug gegaan naar de importeur in Apeldoorn, en hij kreeg zonder problemen een compleet nieuwe set handschoenen mee :}

Ik heb ze nu een jaar of 4, ook de T-12 hybride. Bevallen me echt perfect, had ik jaren eerder moeten hebben. Mijn hvv op de motor ging kapot, en ik stond voor de keuze om een nieuwe set hvv te monteren, of iets meer te betalen en voor de handschoenen te gaan. Dat laatste heb ik toen gedaan, en geen seconde spijt van gehad. Ik had voorheen met de hvv bij temperaturen onder 0 snel koude handen, sinds ik die handschoenen heb nooit meer koud gehad.

Klooien met kabeltjes valt erg mee trouwens, is even wennen maar het zijn maar 3 stekkertjes. Die 10 seconden extra werk heb ik er wel voor over als ik daardoor de volgende uren heerlijk warme handen heb.

Ik gebruik ze altijd op de accu van de motor, geen ervaring met de losse accu's. Ik vraag me sowieso af hoeveel mensen daar in de praktijk gebruik van maken. Het is duur (100 euro voor de normale set), ze gaan maximaal 3 uur mee (laagste stand dus), accu's slijten natuurlijk en dat valt buiten de garantie, besluit je later eventueel een verwarmde jas of andere artikelen aan te schaffen dan voldoen de lichte accu's niet meer en moet je voor een zwaardere set.

Ik rij enkele reis w-w al één uur, dus twee uur op een dag. Dat betekend dus dat ik elke dag zou moeten opladen. Dan heb je dus nog meer geklooi met stekkers dan wanneer je ze rechtstreeks op de accu zet. Vergeet je ze een keer op te laden, dan heb je er de volgende dag niks aan. Naarmate de capaciteit afneemt redt je de 3 uur waarschijnlijk niet eens meer, is het echt koud en wil je de hogere stand gebruiken dan gaan ze natuurlijk nog veel sneller leeg. Tijdens mooie dagen in de winter rij ik regelmatig langer dan 3 uur, en dan heb je na een tijdje dus ook niks meer.

Lijkt handig die accu's, maar volgens mij valt dat in de praktijk behoorlijk tegen. Misschien handig als je ze ook voor andere dingen wilt gebruiken waarbij je geen accu hebt, skiën ofzo, maar voor op de motor zou ik ze gewoon rechtstreeks op de accu van de motor aansluiten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar van Klan, die moeten dus op de motor aangesloten.
Heerlijk warm, dat wel, maar wat een gemodder met die kabels; ik heb ze misschien 3 x gebruikt. Laat maar...
(Iemand nog belangstelling? Maatje 8, je mag ze voor 25 euro hebben)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar van Klan, die moeten dus op de motor aangesloten.
Heerlijk warm, dat wel, maar wat een gemodder met die kabels; ik heb ze misschien 3 x gebruikt. Laat maar...
(Iemand nog belangstelling? Maatje 8, je mag ze voor 25 euro hebben)


Die heb ik Ook, als reserve, maar wat een klote dingen, worden amper warm vergleken met gerbing.
Maar daar is de prijs ook naar.
 
Die heb ik Ook, als reserve, maar wat een klote dingen, worden amper warm vergleken met gerbing.
Maar daar is de prijs ook naar.

O, warm worden ze zeker wel! Heb mijn eerste set zelfs teruggebracht omdat ik een brandblaar op mijn hand kreeg... De nieuwe set is prima; wel warm maar geen blaren.
 
O, warm worden ze zeker wel! Heb mijn eerste set zelfs teruggebracht omdat ik een brandblaar op mijn hand kreeg... De nieuwe set is prima; wel warm maar geen blaren.


Dan zullen wij echt een ander type hebben.....

Maar ondanks dat ik het klote vind moet ik niet piepen, wat verwacht je van zo'n prijs.

Ik heb ze liggen voor als mn gerbings kapot zouden Zijn, of te nat om te gebruiken.
 
Mijn 1e setje 12V binnenhandschoenen van Powerlet uit de USA gaf mij ook een brandblaar (op stand 3 van 5). Kreeg een nieuwe set opgestuurd en het aankoopbedrag teruggestort...
Het is wat meer werk/draden/inschakelen, maar het comfort is top EN je kunt je favoriete handschoenen blijven dragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan