Er is weer een Guzzi in huize Halflive

Misschien heeft hij er al 1 gebruikt?
Bij partij opkoop weet je het toch nooit. Altijd leuke verrassingen. Ik doe het altijd graag.
 
Ken genoeg mensen met een Lario en V75 en nog meer modellen die de Motoplattttttt ontsteking vervangen hebben voor de oude Contactpunten daar die meer betrouwbaar waren de de Spaanse Motoplatttttt
Al is het vervangen voor een modernere electronische ontsteking slimmer maardatiseenanderverhaal
 
Ik heb een antipathie tegen contactpunten. Dat is met deze motor ook al weer terecht gebleken. Eerst wilde hij niet starten omdat de puntjes na het meten vet waren gebleven. Nu weer gekloot met de vervroeger. Ik ben al aan het kijken voor een vervanger maar een plug en play ontsteking kost snel 250 euro. De goedkopere Dyna dingen handhaven de mechanische vervroeger. Dan koop ik wel via Ali twee van die Dyna pick ups voor 25 euro per stuk en maak ik zelf wat.
Ik ben ook aan het onderzoeken of ik een BMW K75 ontsteking kan aanpassen. Twee pickups op 45 graden zetten.
 
Ik heb een galama ontsteking gekocht , bij deze kan je zelf een curve instellen, en er zit ook een instelbare toerenbegrenzer op.
Top ding , en niet duur.
 
Ik heb een galama ontsteking gekocht , bij deze kan je zelf een curve instellen, en er zit ook een instelbare toerenbegrenzer op.
Top ding , en niet duur.
Heb je daar een linkje van? Ik heb er wel over gelezen op het MGCN forum maar nog niet kunnen vinden.
 
Ik heb een antipathie tegen contactpunten. Dat is met deze motor ook al weer terecht gebleken. Eerst wilde hij niet starten omdat de puntjes na het meten vet waren gebleven. Nu weer gekloot met de vervroeger. Ik ben al aan het kijken voor een vervanger maar een plug en play ontsteking kost snel 250 euro. De goedkopere Dyna dingen handhaven de mechanische vervroeger. Dan koop ik wel via Ali twee van die Dyna pick ups voor 25 euro per stuk en maak ik zelf wat.
Ik ben ook aan het onderzoeken of ik een BMW K75 ontsteking kan aanpassen. Twee pickups op 45 graden zetten.
Gisteren de nieuwe veertjes van de vervroeger geplaatst. Het valt op dat de veertjes verschillend van draaddikte zijn. Ik vind nog steeds dat ze statisch erg los hangen. Daarna twee uur bezig geweest om de ontsteking op tijd te krijgen. Dat is niet gelukt. Ik kan het moment van openen niet in een normaal bereik van BDP-10 krijgen.
Van het weekend maar weer de vervroeger er uit. Het lijkt wel of ik heb niet goed op het nokje gezet heb. Maar misschien zit het vliegwiel er wel verkeerd in (Volgens BDP niet). De nokkenas een tand verkeerd?

Puntjes |(
 
Dat niet op tijd krijgen zal niets met puntjes te maken hebben
Meer dat de merktekens niet kloppen
Nokkenas een tand verkeerd merk je gelijk veel ruimte is er niet tussen de kleppen en zuiger dat het goed gaat met een tand mis hebben van de nokkenas
 
Hij reed vorig weekend ook vrolijk over de 120 heen met mijn goddeliijke lichaam er op. De nokkenas zal wel goed zijn. Toen had ik de ontsteking op het oog terug gezet. De merktekens zijn inderdaad een drama. Ik heb net al een gradenschijf afgedrukt, ik ga het wel met de schijf en stroboscoop doen.
De 10 graden statisch geef ik wel een dotje tipp ex op het vliegwiel.
 
Bij de vervroeger van de dnepr waren beide veertjes ook van verschillende dikte.. komt kennelijk vaker voor..Misschien voor een progressiever verloop?
 
De ontsteking en de vervroeger werkt. Ik moest alleen de grondplaat veel verder draaien als mij natuurlijk leek.
Hij loopt nu prima...................................................totdat...................................... Hij warm is. En dan terug door de stad gaat hij steeds beroerder lopen. eerst niet willen oppakken, daarna op 1 cilinder lopen en tenslotte niets meer.
1e verdachtte zijn de bobine's. Ik heb al gezien dat er kit op zit, dat lijkt me niet origineel. Hopelijk passen de BMW bobines ook die ik nog heb liggen. Dan kan ik in ieder geval experimenteren.
Lullig dat telkens als je denkt dat je er bent dat er weer iets anders de kop op steekt.
Het goede nieuws is dat ik vandaag wel een houdertje voor de gaskabels gescoord heb, Ik kan dus verder met het gashendel.
 
Ik heb geen vertrouwen in Japanse motoren en duitse motoren
Ze zegen dat ze betrouwbaar zijn maar gaan stuk als je het niet kan hebben
Neegeef mij dan maar Italianen die zijn betrouwbaar …………………… in stuk gaan en verassen je door dat niet te doen of is dat wat ze bedoelen met onbetrouwbaar
 
  • Leuk
Waarderingen: OMB
Och, als dat ding zo lang stil heeft gestaan is het niet zo gek dat er allerlei kleine dingen stuk gaan, een guzzi moet gewoon gebruikt worden.. als je wilt heb ik nog wel wat donordelen die je kunt gebruiken om de fouten op te zoeken... bobines, half electronische ontsteking, dat soort geneuzel. Heb het zelf toch pas over een jaar of 4 nodig als die druif van mij de Monza mag gaan rijden.
 
Ik heb geen vertrouwen in Japanse motoren en duitse motoren
Ze zegen dat ze betrouwbaar zijn maar gaan stuk als je het niet kan hebben
Neegeef mij dan maar Italianen die zijn betrouwbaar …………………… in stuk gaan en verassen je door dat niet te doen of is dat wat ze bedoelen met onbetrouwbaar
Ik koop sinds 1985 elke paar jaar een nieuwe motor, waaronder een Aprilia en 3 keer een Ducati. Ik vind niet dat Italiaanse motoren er qua defecten slecht vanaf komen, in tegendeel.
 
Ik heb voorlopig nieuwe condensatoren en bougiekappen besteld. Het is in ieder geval iets dat last van warmte heeft. Condensatoren zijn dan vrij makkelijk te doen. Ik heb met afstellen wel vonken gezien maar warm heb ik nog niet gekeken. Van de week maar even vervangen en dan de motor weer warm rijden.
In mijn ervaring zijn Italianen niet onbetrouwbaarder als Duitsers of Janpanners. Ik heb met Honda's ook de meest rare dingen meegemaakt. Altijd lekken en rottende elektra. Mijn BMW R1100 heeft ook rotte nokvolgers en een kapotte hall sensor gehad.
Het zijn nu eenmaal gebruiksvoorwerpen/machines.
 
Kan wel zijn, maar zou je ter verdediging ook zoiets schrijven voor een andere motor dan een. Italiaan? Niet dus. En dat, mijn vriend, noemen ze nou karakter.
 
Het is een kwestie van Imago. BMW's zijn minstens zo onbetrouwbaar maar daar mag je niet over praten. Italianen hebben nu eenmaal een naam op te houden.
 
Dit heeft dus niets te maken met waar dit topic mee gestart is .
Maar om nog een duit in het zakje te doen
Als de Italianen zo onbetrouwbaar zijn verklaar dan eens dat 95 % van de topics over problemen met japanners gaan en niet over Italiaanse motoren
Ben benieuwd waar dit op uit gaat komen ;)
 
Niet zoveel dat het een verschil maakt van 95% van de topics het zou eerder 50/50% zijn
Voorbeeld ik rij met een Mille GT uit 1988 naast de V7 850 GT uit 1972 met de Mille heb ik meer dan 200.000km gereden met niet meer dan de gewone onderhoud en slijtdelen zoals banden remblokken en olie
Even voorbij de 100.000km zijn er nieuwe koppelingsplaten ingegaan en tevens een nieuwe kruiskoppeling en zijn de roestende remschijven vervangen voor RVS exemplaren
Verder geen extra reperaties ooooo vergeet dat ik in USA een koppelings kabel heb moeten vervangen door dat deze brak
Gezien de kilometers kan ik het niet echt onbetrouwbaar noemen
Heb jij ook zoveel kilometers gereden met de zelfde motor met minder reparaties ????
 
Sssssst! Straks krijgen ze door dat sommige Italianen volstrekt ten onrechte heel goedkoop zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan