Energica

kevinblade

motorverslaafde/deskundige
1 okt 2003
11.195
758
Apeldoorn
Graag ervaringen over de Energica Eva en Ego.
Wij hebben een Eva in de verhuur staan.
Mij valt het erg op dat veel niet weten dat het elektrisch is, ze missen de uitlaat nog niet eens en vinden hem erg mooi.
Op het moment dat ik ze vertel dat dit een elektrische motor is haken ze af en vinden hem direct spuug lelijk :-).
De huurders komen na 1 of meerdere dagen er vrolijk en blij van af en eigenlijk alleen maar positieve reacties.
Net als de Ego, dat is gewoon een erg mooie sportmotor.
 
Persoonlijk vind ik het mooie modellen. Tikkeltje zwaar voor m'n gevoel, maar wen je snel zat aan. Zijn tevens volwaardige modellen, d.w.z. in vergelijking met Zero (vrij smal, oogt als brommer) vind ik de Energica's goed om te zien.

Mocht iemand er in de basis enthousiast over zijn, laat ze inderdaad een ritje rijden. Hier zelf ook de ervaring dat degene die er nog nooit op gereden hebben - dit geldt overigens voor elektrisch sowieso - het afhouden, maar zodra men de ervaring wel heeft, zijn ze enthousiast. Het is eerst schreeuwen, daarna pas nadenken. Beetje stug vasthouden aan wat de menigte roept hé. Kuddegedrag :-).
 
Ik vind de ego echt wel mooi om te zien (ziet er nog uit als een traditionele sportmotor). Ik zou daar best wel een paar dagen mee willen rijden. Ervaren hoe het gaat met laden en dergelijke.
Jammer dat ze voor mij niet betaalbaar zijn.
De Eva, tsja over smaak valt niet te twisten.

Ik heb nog nooit een elektrische motor gereden, wel (semi-)electrische auto's.
 
Ik vind de ego echt wel mooi om te zien (ziet er nog uit als een traditionele sportmotor). Ik zou daar best wel een paar dagen mee willen rijden. Ervaren hoe het gaat met laden en dergelijke.
Jammer dat ze voor mij niet betaalbaar zijn.
De Eva, tsja over smaak valt niet te twisten.

Ik heb nog nooit een elektrische motor gereden, wel (semi-)electrische auto's.

Echt een keer gaan proefrijden op een Energica =) Magnifieke beleving, is mijn mening. Of vraag het na vrijdag aan @Artemecion, dan lever ik zijn nieuwe Energica EsseEsse9 bij 'm af :-) Prachtig paasweekend voor de boeg, dus ik gok dat hij flink wat kilometers gaat zoeven!
 
Dat is niet zo slim. Afspraken onderweg plannen is wel handig, en dan tussendoor lekker de accu opladen ;-)
 
Ik heb een lang weekend een Energica gehuurd en vond het een geweldig apparaat om mee te rijden. Zwaar als je hem moet verplaatsen, maar tijdens rijden nergens last van. Alleen begon na een dag of 2 het 'turbinegeluid' toch te irriteren, daarom vond ik de Zero fijner. (ook een lang weekend gehuurd)
Het heeft erg weinig gescheeld of ik had een zero gekocht, maar omdat de elektrische motoren markt nog erg wispelturig lijkt durfde ik het uiteindelijk niet aan.Over en paar jaar volgt een heroverweging :)
 
Ik vind de ego echt wel mooi om te zien (ziet er nog uit als een traditionele sportmotor). Ik zou daar best wel een paar dagen mee willen rijden. Ervaren hoe het gaat met laden en dergelijke.
Jammer dat ze voor mij niet betaalbaar zijn.
De Eva, tsja over smaak valt niet te twisten.

Ik heb nog nooit een elektrische motor gereden, wel (semi-)electrische auto's.

Ook de Ego kan je bij mij huren, echt een aanrader, zeker ook het laden uitproberen, zal je merken dat het even wennen is maar ook wel heel handig is.
 
Kevin niet zo verbaast doen dat Italianen mooi esthetisch verantwoordde apparaten kunnen maken. Ik heb alles Italiaans thuis, auto, motor, koffiemachine, pastamachine.
 
Maar zelfs die kent iedereen en zijn spraakmakend. Ik heb de mooiste Italiaanse tractor.
 
Een jaar of twee geleden mocht ik de Eva proefrijden en ik vond het geweldig. Ik wilde er direct wel een hebben maar de prijs weerhoudt me nog steeds van een aankoop, en dat terwijl ik destijds op een full options BMW GSA zat, dus ik ben niet vies van geld uitgeven, zal ik maar zeggen...

Het geluid vind ik juist fantastisch, en natuurlijk is het geen 1,2,3,4 of 6 cylinder .... het is iets anders en ik vinnut prachtig!

Het enige waar ik echt even aan moest wennen was het ontbreken van een koppeling. Korte bochtjes, straatje keren etc. doe je dus alleen op gas ... maar omdat het allemaal zo vlekkeloos werkt ben je daar best rap an gewend.

Ik wil er nog steeds een ... en ik wacht gewoon af tot de prijzen voor mij acceptabel zijn. Of totdat er iemand is die begrijpt dat hij mij met zo'n ding rond moet laten rondrijden, gewoon hele dagen, weken, maanden, omdat ik ze dan zeker ga verkopen ... want mijn enthousiasme is erg aanstekelijk. *D
 
Zo, de eerste woon-werk week met de esseesse9 zit erop, wat een genot was dat! *D*D
Daarnaast ook alvast langs geweest voor de 1k check-up, uiteraard zonder problemen.
1389432


En omdat het ook leuk is om te laten zien wat er nu onder de "tank" zit:
1389434
 
Staan al een tijdje te koop.
Die witte givi-koffers op de witte Eva staan wel chique!!

Als je klikt op de groene balk "factory deals" vind je demo's van Energica zelf, beginnend bij 16.000 Euro incl BTW (er staat: intended VAT included) voor 2017/2018 demo Eva's. Ik vind 17.200 Euro voor een 2019 EsseEsse9 met <2000 km een goeie deal.
 
Als je klikt op de groene balk "factory deals" vind je demo's van Energica zelf, beginnend bij 16.000 Euro incl BTW (er staat: intended VAT included) voor 2017/2018 demo Eva's. Ik vind 17.200 Euro voor een 2019 EsseEsse9 met <2000 km een goeie deal.

Dat is inderdaad een behoorlijk stuk lager dan wat ie nieuw kost.
Toegegeven...dan is hij niet in de mooiste kleurstelling :+
 
niet?
MyElectricDeal(er)



The image is for illustrative purposes only

Eva EsseEsse9. Shocking Blue
EUR 19.200 17.200
1953 km
DEMO 2019
PRICE REQUESTED
KILOMETERS
CONDITION
 
Ik hoorde dat je er 85 miles mee kon rijden bij sportief gebruik. De laatste mijlen in limp mod. Amerikaanse test in California waar ze op bochtige wegen aan het "gassen"waren. Het gierde ervan zo te horen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan