Zou een belletje doen naar een dealer.Weet iemand eigenlijk wat momenteel de levertijd is van de Experia?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zou een belletje doen naar een dealer.Weet iemand eigenlijk wat momenteel de levertijd is van de Experia?
Leuk om te zien, heb idd delen van het bouwproces mee gekregen, maar hier dus het eindresultaat. Heel netjes gedaan, mooie fiets.Uit de groep, met de Energica off-road en wat off road mods. (In Portugal)
Uit de groep, met de Energica off-road en wat off road mods. (In Portugal)
Ik zou het graag luider maken, maar de Energica's liggen helaas buiten mijn budget. Lijkt me super om er een naast (of in plaats van) mijn Zero te hebben, CCS snelladen lijkt me geweldig! Het zou mijn motor ook een stuk bruikbaarder makenBeetje stil hier. Van de week met de Ribelle door de 40.000 km gegaan. Geen bijzonderheden. Road 6GT zit er vanaf 24.000 op en ben nog niet aan de nokjes.
Vooral met nieuwe verbrandingsmotoren, kijk maar naar BMW - bij alles rekt zowat de ketting op, die zit slim tussen bak en motor in dus alles mag eruit.Je kan ook onverwacht hoge kosten krijgen met een ICE: Collega van mij had 18000 euro kosten aan een audi Q5: Versnellingsbak kapot gegaan en veel gevolgschade in de rest van de aandrijving.
Daarnaast heb ik iemand ontmoet die een kapote batterij in zijn Tesla model S heeft laten vervangen: 10000 euro inclusief werkuren. Dat valt eigenlijk wel mee. Die auto kan daarna terug 200000km doen.
Voorbeelden bewijzen natuurlijk niks. Maar het geeft wel aan dat je met een ICE net zo goed veel pech kan hebben. En overwacht zeer grote kosten kan tegen komen.
geeft ie dat aan?Bij ons in de groep is er nu een Energica die last lijkt te hebben van een kapotte cel in de accu.
Bij ons in de groep is er nu een Energica die last lijkt te hebben van een kapotte cel in de accu.
Energica, importeur en dealer doen onderzoek, ik ben benieuwd wat er uitkomt.
Het betreft één van de eerste Energica's met 130.000 km op de teller.
Dat geeft hij niet aan, maar de accu heeft een bescherming: Limp mode.geeft ie dat aan?
ben wel nieuwsgierig hoe zich dat uit...
Oh dat is wel cool he!De Energica heeft wel een "geheim" menu (moet je een zooitje handelingen doen mode llll rrrrr enz) daar lees je wel wat af:
Bekijk bijlage 1997053
Hier heb ik het zelf eens gedaan.
Het cell voltage wil je ze dicht mogelijk bij elkaar hebben: hier 3,733V minmaal en 3,760V maximaal, dat is netjes.
Zeker bij de SOC van 62, ik had net gereden.
De SOH (State of health staat) nog op 100% in zoverre je Italiaanse software mag vertrouwen
Zero maakt met de huidige Zero S nog steeds hetzelfde platform eigenlijk. (excuseer: even een aanpassing. Dit is dus onjuist, sinds 2024 is het hetzelfde platform als de SR/F. Dus het oude platform is met pensioen)Ach, er wordt momenteel uiteraard nog een beetje vreemd tegenaan gekeken, maar als ik bijvoorbeeld een Zero SR/S neem van zo’n 24.000 euro, en er moet na jaren een nieuwe accu in van 8000, dat is nog wel enigszins in verhouding. Vooral als een fabriek er voor zorgt dat een eventuele nieuwe ontwikkeling (bijvoorbeeld een revolutionaire accu met dubbele actieradius) “backwards compatible” is, dus dat je die indien gewenst in je eigen motor kunt plaatsen. Als de fabrikanten van (met name) elektrische motoren die tegenwoordigheid van geest niet hebben (dus, dat wil zeggen dat iedere keer als er een relatief grote verbetering wordt geïntroduceert de voorgaande modellen op slag bijna waardeloos worden) dan vrees ik dat ze geen vaste plaats kunnen veroveren in de markt, er zullen dan relatief weinig mensen zo gek zijn om in te stappen. Ik heb begrepen dat tweedehands elektrische motoren nu al niet bepaald niet als zoete broodjes over de toonbank gaan (voor een normaal bedrag dan).
Trouwens, waar ik me meer zorgen over maak is dat, bij de elektrische voertuigen in het algemeen, de garages (en merken) zich niet zo maar neerleggen bij het verlies van inkomsten door het vervallen van oliewissel, en vervangen van oliefilters, distributieriemen, enz. ze allerlei electronische geintjes in gaan bouwen waardoor je noodgedwongen toch weer bij de dealer terecht komt.