enduro banden???

Status
Niet open voor verdere reacties.

slideracer

Rookie
19 jul 2005
24
0
Zuid-Beijerland
Ik zit me suf te zoeken naar een geschikte noppenband.......
Kan iemand mij vertellen waar ik goed aan doe?
Ik rij best veel over het asvalt en wil graag een hoge nop
bandenmaat 140/80 18 inch
Ik doe niet aan endurowedstrijden, alleen aan offroad ritten in de beurt.
Ik heb wat vernomen van een teraflex II band (wat is het merk en hoe eventuel te bestellen)

jullie worden bedankt

:Y :Y :Y
 
Ik zit me suf te zoeken naar een geschikte noppenband.......
Kan iemand mij vertellen waar ik goed aan doe?
Ik rij best veel over het asvalt en wil graag een hoge nop
bandenmaat 140/80 18 inch
Ik doe niet aan endurowedstrijden, alleen aan offroad ritten in de beurt.
Ik heb wat vernomen van een teraflex II band (wat is het merk en hoe eventuel te bestellen)

jullie worden bedankt

:Y :Y :Y
Teraflexen (= merk, type = 2) worden verkocht door Noppy die op noppenforum.com zit. Bevalt mij goed. Aan de voorkant heb ik een Michelin Enduro Competition IV en die bevalt mij ook erg goed. De Competition III voor aan de achterkant is ook erg goed.
 
Ikzelf ben absoluut niet gecharmeerd van de Teraflex. Ten eerste omdat ik eigfenlijk een bloedhekel aan Amerikanen en Amerikaans spul heb, ten tweede omdat ik het (in mijn optiek toch) geen goede band vind. Ik heb er nooit mee gereden, maar bij mij komt ie niet onder de brommer.

Veel endurobanden heb ik nog niet geprobeerd, maar ik ga proberen wat crossbandjes te versieren ofzo (ff bij de crossbaan langs). Als je toch geen officiele enduro's rijdt maakt dat niet zo veel uit en kost het minste.
 
Ik had zelf IRC vulcanduro op de achterwiel zitten. zijn fijne harde bandjes die niet extreem slijten en nog op de weg het ook tamelijk goed doen.

voor had ik maxxis goldspeed zitten.
 
Teraflexen (= merk, type = 2) worden verkocht door Noppy die op noppenforum.com zit. Bevalt mij goed. Aan de voorkant heb ik een Michelin Enduro Competition IV en die bevalt mij ook erg goed. De Competition III voor aan de achterkant is ook erg goed.
:^
TeraFlex type 2 is een erg brute band!! :}
"it impresses women and scares little children.."
ERG grote/hoge noppen (25mm ipv 13mm FIM). en toch DOT-approved
goede grip op meeste ondergronden.
Heel goed in mul zand. verassend goed rijdbaar op asfalt.
Echter de rubbercompound is niet meer die van vroeger en hij slijt wel hard.
en de band is erg ZWAAR, en ook dat voel je behoorlijk in het rijgedrag.
Eigenlijk zou iedereen deze band tenminste één keer geprobeert moeten hebben.
http://www.intercotire.com/site53.php
http://www.motorace.com/miva/merchant.mv?Screen=CTGY&Store_Code=M&Category_Code=Teraflex

:^
Michelin EnduroComp 3/4
Ik ben ZEER te spreken over de 4 (voorband) :}
deze heeft mij nooit het gevoel gegeven grip te kort te komen in de bochten ongeacht het terein! (zand, gras, stenen, hard, mul)
Ik durf platter te gaan in de bochten met deze band.
Ik wil volgende keer de EnduroStar (achter) uitproberen. In de hoop dat deze een iets hogere levensduur geniet aangezien die bedoeld is voor hard terrein, en ik eigenlijk veel te veel asfalt rijd om endurobanden te permiteren :X .
De EnduroComp's zijn verschrikkelijk goede banden om off-road te rijden, maar slijten behoorlijk als je "te veel" asfalt rijdt.
Dit zijn echte aanraders!!
http://two-wheels.michelin.com/2w/front/affich.jsp?codeRubrique=2092004112603&lang=EN

Bridgestone TrailWing TW301/TW302
mijn favoriete wegband :}
Dit is een heuse wegband met een rond profiel, met erg goede bochteneigenschappen. ook goed in nat weer.
Speciale rubbercompound ge-ent op stads-verkeer (witte vlakken op de weg, putdeksels, asfalt, etc..) ontworpen voor off-road motoren die voornamelijk gebruikt worden voor woon-werk verkeer.

Toch heeft deze band nog verrassend "grote" noppen (vergeleken met een scorpion of anakee) waardoor zandpaadjes etc. geen probleem zijn.
Niet competatief voor zware ritten, maar genoeg om mee te komen.
En wel een lange levensduur als je "veel" asfalt rijd! (vergeleken bij "echte" noppenbanden)
http://www.bridgestone-eu.com/bfe/v/index.jsp?vgnextoid=d5cef5ee10355010VgnVCM1000005101a10aRCRD&vgnextchannel=000000000000000000000000000000000396RCRD
wat mag zo'n bandje nog kosten dan?
ik had ze met verzenden etc. (door kennis in USA) voor ongeveer €100,- aan huis.

volgens mij verkoopt Noppy ze voor €109,- (af te halen in Nieuwegein)
Prima prijs voor een geweldige band!!
Niet duurder dan een willekeurige andere enduroband die hier te krijgen is.
Ikzelf ben absoluut niet gecharmeerd van de Teraflex. Ten eerste omdat ik eigfenlijk een bloedhekel aan Amerikanen en Amerikaans spul heb, ten tweede omdat ik het (in mijn optiek toch) geen goede band vind. Ik heb er nooit mee gereden, maar bij mij komt ie niet onder de brommer.
Hoezo "vind" jij het geen goede band, als je er nog nooit mee gereden hebt.
Deze uitspraak vind ik een beetje tegen vallen van je :N

Ik zit me suf te zoeken naar een geschikte noppenband.......
Kan iemand mij vertellen waar ik goed aan doe?
Ik rij best veel over het asvalt en wil graag een hoge nop
bandenmaat 140/80 18 inch
Ik doe niet aan endurowedstrijden, alleen aan offroad ritten in de beurt.
Ik heb wat vernomen van een teraflex II band (wat is het merk en hoe eventuel te bestellen)

jullie worden bedankt

:Y :Y :Y
Als je je off-road motorfiets niet gebruikt voor woon-werk, maar enkel voor hobby
zou ik je de Michelin EnduroComp 3/4 combi aanraden
 
Laatst bewerkt:
Omdat je veel asfalt ook rijdt zou ik voor een wat stugge band gaan, Continental TKC 80 of Metzeler Enduro 3 (sahara)
 
Ik zeg het op dit forum ook maar weer eens: Een hoop mensen hebben wat te zeuren over de Teraflex en dat zijn dan vooral de mensen die er nog nooit mee gereden hebben.
 
Hoezo "vind" jij het geen goede band, als je er nog nooit mee gereden hebt.
Deze uitspraak vind ik een beetje tegen vallen van je :N


Ik vind de theorie van de band niet kloppen. Als je de band ZONDER lucht kunt rijden, is ie stug, erg stug. En dat geeft minder/weinig grip. Het heeft dus bijna geen zin om minder druk in die band te zetten omdat het karkkas al zo stug is. Uit eigen ervaring eweet ik dat luchtdruk héél veel doet met grip. Mijn eerste Ketelaarsrit heb ik gereden op een kale Trailwing achter en een redelijke Trailwing voor (301 en 302) Dat reed kut! Ze stonden op 2 bar, dus gauw lucht eruit. Ik meen dat er nog 0.8-0.7 inzat, maar toen had ik wel grip, op een kale band notabene.... Dat hele druk-verhaal pluk ik niet uit de lucht, heb veel te maken met grip en slip (trekkertrek, landbouw) en trek daar lering uit. Grote noppen zijn in mijn ogen niet alles.
Ik rij ook weleens met een Mefo Stonemaster, ook behoorlijke noppen, maar in zand valt die me zwaar tegen. Een hoop slip, een hoop gegraaf maar weinig gang. In de blub is ie wel oke en blijkt een goeie allrounder. Als ie een eind versleten is rijdt ie in zand stukken beter!

De dikke noppen zijn te dik om onder een lichte motor in de grond te kunnen drukken, en hebben alleen zin in echte bagger.

Zo, das mijn mening.
 
ik leg er willekeurige crossbanden op, kost zo goed als niets
maar is na 2-3keren rijden versleten

druk voor en achter 0.8bar ofzo
 
Echt tof van je dat je de moeite neemt om je ervaringen op te tikken.
Hier heb ik echt wat aan!
Ik heb zelf ook de combinatie Michelin EnduroComp 3/4...........ik denk dat ik het hier maar bij gaat houden. Toch lijkt het mij wel leuk om er een keer zo'n teraflex onder te gooien.

bedankt

:^
TeraFlex type 2 is een erg brute band!! :}
"it impresses women and scares little children.."
ERG grote/hoge noppen (25mm ipv 13mm FIM). en toch DOT-approved
goede grip op meeste ondergronden.
Heel goed in mul zand. verassend goed rijdbaar op asfalt.
Echter de rubbercompound is niet meer die van vroeger en hij slijt wel hard.
en de band is erg ZWAAR, en ook dat voel je behoorlijk in het rijgedrag.
Eigenlijk zou iedereen deze band tenminste één keer geprobeert moeten hebben.
http://www.intercotire.com/site53.php
http://www.motorace.com/miva/merchant.mv?Screen=CTGY&Store_Code=M&Category_Code=Teraflex

:^
Michelin EnduroComp 3/4
Ik ben ZEER te spreken over de 4 (voorband) :}
deze heeft mij nooit het gevoel gegeven grip te kort te komen in de bochten ongeacht het terein! (zand, gras, stenen, hard, mul)
Ik durf platter te gaan in de bochten met deze band.
Ik wil volgende keer de EnduroStar (achter) uitproberen. In de hoop dat deze een iets hogere levensduur geniet aangezien die bedoeld is voor hard terrein, en ik eigenlijk veel te veel asfalt rijd om endurobanden te permiteren :X .
De EnduroComp's zijn verschrikkelijk goede banden om off-road te rijden, maar slijten behoorlijk als je "te veel" asfalt rijdt.
Dit zijn echte aanraders!!
http://two-wheels.michelin.com/2w/front/affich.jsp?codeRubrique=2092004112603&lang=EN

Bridgestone TrailWing TW301/TW302
mijn favoriete wegband :}
Dit is een heuse wegband met een rond profiel, met erg goede bochteneigenschappen. ook goed in nat weer.
Speciale rubbercompound ge-ent op stads-verkeer (witte vlakken op de weg, putdeksels, asfalt, etc..) ontworpen voor off-road motoren die voornamelijk gebruikt worden voor woon-werk verkeer.

Toch heeft deze band nog verrassend "grote" noppen (vergeleken met een scorpion of anakee) waardoor zandpaadjes etc. geen probleem zijn.
Niet competatief voor zware ritten, maar genoeg om mee te komen.
En wel een lange levensduur als je "veel" asfalt rijd! (vergeleken bij "echte" noppenbanden)
http://www.bridgestone-eu.com/bfe/v/index.jsp?vgnextoid=d5cef5ee10355010VgnVCM1000005101a10aRCRD&vgnextchannel=000000000000000000000000000000000396RCRDik had ze met verzenden etc. (door kennis in USA) voor ongeveer €100,- aan huis.

volgens mij verkoopt Noppy ze voor €109,- (af te halen in Nieuwegein)
Prima prijs voor een geweldige band!!
Niet duurder dan een willekeurige andere enduroband die hier te krijgen is.Hoezo "vind" jij het geen goede band, als je er nog nooit mee gereden hebt.
Deze uitspraak vind ik een beetje tegen vallen van je :NAls je je off-road motorfiets niet gebruikt voor woon-werk, maar enkel voor hobby
zou ik je de Michelin EnduroComp 3/4 combi aanraden
:} :} :}
 
Wat is zo'n beetje de minimum bandenspanning als je geen bandenklemmen hebt? Is het nog veilig om onder de 1,3 bar te gaan?
 
ik zit te denken aan de bridgestone M202 100/100-18 medium € 62,-

hoe denken jullie over deze band. ik heb er geen ervaring in. (ik moet de band zo smal mogelijk hebben, maar wel flinke noppen)

p922356_1_19.jpg

gaat om de achterband. ik heb hem zo smal omdat ik hem zo smal mogelijk moet hebben en dit toch het dichtste in de buurt kwam en mij het profiel wel aardig aan staat :)
 
ik zit te denken aan de bridgestone M202 100/100-18 medium € 62,-

hoe denken jullie over deze band. ik heb er geen ervaring in. (ik moet de band zo smal mogelijk hebben, maar wel flinke noppen)

(Afbeelding)
gaat om de achterband. ik heb hem zo smal omdat ik hem zo smal mogelijk moet hebben en dit toch het dichtste in de buurt kwam en mij het profiel wel aardig aan staat :)

is dat voor in de bsm?
daar past 110/100 ook wel in
 
110, dus breder... ik moet hem zo smal mogelijk houden.
is idd voor de bsm

en is trouwens gewoon 80cc frame. dus denk dat er nog wel breder in kan? maar das dus geen optie.

ik denk wel dat ik hem probeer/neem. het profiel van de band vind ik er wel leuk uit zien :)
 
Laatst bewerkt:
110, dus breder... ik moet hem zo smal mogelijk houden.
is idd voor de bsm

en is trouwens gewoon 80cc frame. dus denk dat er nog wel breder in kan? maar das dus geen optie.

ik denk wel dat ik hem probeer/neem. het profiel van de band vind ik er wel leuk uit zien :)

op mijn mtx-r (zelfde als sh ) had ik ook een 110/100....
 
op mijn mtx-r (zelfde als sh ) had ik ook een 110/100....


foto? :P

eigenlijk zoek ik een band die in de bochten op zowel gras als modder veeeeel grip heeft. op rechte stukken maakt het niet zoveel uit. want er komt toch niet meer dan 10pk op die achterband te staan
 
Ik heb net voor en achter een pirelli T21 laten monteren e.e.a. op advies van deskundige Duursma .... de praktijk moet nog uitwijzen hie fijn die band is maar ik heb er alle vertrouwen in..... voor en achter inclusief erom leggen 190 euro
 
Ik heb net voor en achter een pirelli T21 laten monteren e.e.a. op advies van deskundige Duursma .... de praktijk moet nog uitwijzen hie fijn die band is maar ik heb er alle vertrouwen in..... voor en achter inclusief erom leggen 190 euro


De MT 21 dan waarschijnlijk (de "Rallycross")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan