eind juni kamperen in de Dolemieten...waar en is het brrr ?

Mr.P.Honda

Die hard MF'er
14 jan 2007
748
7
Overijssel
Rond 20 juni zitten we waarschijnlijk ergens op een camping in de Dolemieten.
Zal vast wel brrrr zijn daar denk ik, iemand ervaring?
En heeft iemand ervaring met leuke campings, ergens tussen de GroBKlockner en de Stelvio Pas.
Misschien een stomme vraag, maar strooien ze daar tegen die tijd nog met zout? Willen we namelijk vermijden me onze bikes.
 
Die regio heeft overdag in juni gemiddeld een graad of 20 en 's nachts een graad of 8. Het kan er fantastisch mooi weer zijn met dikke 25 graden, maar als je pech hebt is het veel regen en een graad of 15. Normaal gesproken zijn de passen open, maar ja, als het beneden regent kan het boven spoken. Ik ben al eens beneden weggereden voor een leuke toertocht met mooi weer en onderweg begon het te regenen, bovengekomen begon het te sneeuwen. Da's niet leuk naar beneden rijden. :N
Hier het actuele weer daar. Klik.
 
Laatst bewerkt:
Eind juni is er op veel passen nog sneeuw en vorst. ('s nachts)

Wij zijn ook een keer naar de Dolomieten geweest. Vooraf zitten dubben of we zouden kamperen, of dat we een zimmer zouden nemen. Dat werd dus het laatste.
Eigenlijk vind ik kamperen veel leuker, maar niet in die genoemde week. Eerste dag heel veel regen en verder in de week nachtvorst en zelfs een sneeuwlaagje. (1100m)
Wat waren we blij 's nachts binnen te zijn. Overdag was OK en de temp was prima.

Op heel veel plaatsten in de Dolomieten zijn Zimmer te huren voor een prijs nauwelijks meer dan de camping. Hoef je ook al die spullen niet mee te nemen. Als je verder Italë in gaat en meer op zeenivo blijft zou ik toch voor een tent kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Het scheelt al een hoop om te kijken hoe hoog de camping ligt. Ik zat afgelopen augustus op een camping op 1600meter, en daar vroor het 's nachts gewoon. Nou was het helaas ook niet zo best weer met veel regen, maar overdag was het meestal wel gewoon een graad of 20.

Ik vind de campings in de Dolomieten sowieso erg tegenvallen trouwens. De meeste campings die ik daar heb gezien zijn eigenlijk gewoon caravanparken die nauwelijks zijn ingericht voor tentkampeerders. Kan zijn dat ik steeds de verkeerde heb getroffen, maar het viel mij nogal op.
 
Niet druk maken om temperatuur, een goede slaapzak met een goede mat slaapt altijd goed, ook bij frisse temperaturen. En zout? Ik zou er niet meer van uitgaan in die tijd van het jaar, en als je je er wel druk om maakt zou ik zeggen dat je het beste je motor in een museum kunt zetten en er een bij koopt om op te rijden. Het blijft een gebruiksvoorwerp hè en iedere beschadiging heeft z'n verhaal.
 
Dank voor de reacties.
Een motor is inderdaad een gebruiksvoorwerp David, maar een bike met veel chrome is gevoelig voor zout. Wil niet dat de looks ervan worden aangetast door een paar dagen zoute Dolemieten al las ik dat het tegen die tijd zoutloos is.
Verder, wij tuffen gewoon die kant op en bekijken daar de temperatuur wel, te koud....dan een hotelletje of wat dan ook, is maar voor 2 a3 overnachtingen. Daarna trekken we toch verder.
Wel ga ik nog zoeken naar een camping in de Dolemieten en ga zo ff de bovenstaande Linkjes bekijken.
 
Als je in de Dolomieten wilt verblijven in een hotel ga dan naar Brixen. Leuk stadje waar 's avonds ook nog watte doen is! Wij verblijven daar altijd bij Hotel Goldenes Kreuz (midden in het centrum) waar de motoren netjes onder het hotel in de parkeergarage kunnen staan. Zat leuke restaurantjes, barretjes en terrasjes om wat te eten 's avonds en je bent ook zo de stad uit en midden in de bergen.

Ik vind dit zelf altijd leuker dan de skioorden met hotels die in de zomer ineens motorvriendelijk zijn en daar mee adverteren waar verder niets te beleven valt. Ieder hotel is motorvriendelijk alleen veel motorrijders zijn erg gevoelig voor de term bikers welcome etc...
 
Vorig jaar zaten wij de laatste twee weken van juni in de Dolemieten met 36 gr.C.

Erg vervelend om dan je lerenpak aan te trekken.
Boven op de passen lag nog sneeuw.
 
Als je in de Dolomieten wilt verblijven in een hotel ga dan naar Brixen. Leuk stadje waar 's avonds ook nog watte doen is! Wij verblijven daar altijd bij Hotel Goldenes Kreuz (midden in het centrum) waar de motoren netjes onder het hotel in de parkeergarage kunnen staan. Zat leuke restaurantjes, barretjes en terrasjes om wat te eten 's avonds en je bent ook zo de stad uit en midden in de bergen.

Ik vind dit zelf altijd leuker dan de skioorden met hotels die in de zomer ineens motorvriendelijk zijn en daar mee adverteren waar verder niets te beleven valt. Ieder hotel is motorvriendelijk alleen veel motorrijders zijn erg gevoelig voor de term bikers welcome etc...
Lang geleden geplaatst dit bericht, maar ook ik was op zoek naar heen hotel in Brixen omdat ik op zoek was naar een gezellige stad, waar ook in de avond wat te doen is, om vanuit hier routes te rijden. ik heb op basis van dit bericht de goldenes kreuz geboekt voor 3 dagen, welke echter slecht via digitale media te vinden is(niet online te boeken) je moet dus gewoon bellen of mailen
van te voren. Maar voor de prijs wat je betaald echt een fijn hotel, geen luxe maar gewoon alles wat je nodig hebt. bedankt David_zzr anders had ik het nooit gevonden:)
 
Als je in de Dolomieten wilt verblijven in een hotel ga dan naar Brixen. Leuk stadje waar 's avonds ook nog watte doen is! Wij verblijven daar altijd bij Hotel Goldenes Kreuz (midden in het centrum) waar de motoren netjes onder het hotel in de parkeergarage kunnen staan. Zat leuke restaurantjes, barretjes en terrasjes om wat te eten 's avonds en je bent ook zo de stad uit en midden in de bergen.

Ik vind dit zelf altijd leuker dan de skioorden met hotels die in de zomer ineens motorvriendelijk zijn en daar mee adverteren waar verder niets te beleven valt. Ieder hotel is motorvriendelijk alleen veel motorrijders zijn erg gevoelig voor de term bikers welcome etc...
heb je een link van dit hotel? ik heb hem via google maps nog niet kunnen vinden. Bvd
 
heb je een link van dit hotel? ik heb hem via google maps nog niet kunnen vinden. Bvd
Er zijn toch zoveel hotels je zit niet in afrika.
Is het niet jou ding, daarom zijn er ook zoveel.
Dan ga je ergens anders naar toe .

Het zal aan mij liggen begrijpet niet.
Ik heb al eens zelf ontbijt gemaakt en broodjes gebakken wij inde keuken omdat de eigenaar er nog steeds niet was.
Samen met een paar duitse gasten heb we ontzetten lol gehad .
We hebben er nu nog over dat zijn juist je herineringen niet de 5 sterren verblijf
 
Terug
Bovenaan Onderaan