eigenbouw Markus 01

Er zijn geen vorderingen meer. Het project staat tijdelijk in de ijskast.
We hebben pas een ander huis gekocht waar nu veel tijd in gaat zitten. Ook moet er nog een schuur gebouwd worden. Dus voorlopig geen updates.

Wel heb ik de tank veranderd. Deze was toch niet naar mijn zin. Deze is nu een stuk smaller geworden.
IMG_20180719_204924.jpg
IMG_20180719_204924.jpg
 
Word er inmiddels al weer geknutseld aan de motor?😇

Nee nog niet, op dit moment word er geknutseld aan een ruimte om aan de motor te knutselen. *D
Begin januari begonnen met vergunningen aanvragen bij de gemeente, vorige week kunnen starten met de bouw.
 
In mijn vakantie is er weer wat gebeurt aan de motor.
Ik heb een complete achterbrug van een speed triple op de kop getikt. En deze in het eigebouwframe gemonteerd.
Verder ben ik bezig om het model van de tank en kont uit een stuk PIR plaat te halen. Begint al wel weer ergens op te lijken.
IMG_20200903_200814.jpg

Hier en daar nog wat schaven en schuren.
 
Nee niet helemaal geworden hoe ik het in gedachten had. Het is erg lastig om een tank te maken uit aluminium zonder voorbeeld. Daarom dat ik het nu zo aan gepakt heb.
Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.
 
Misschien een stomme vraag, maar koop jij de PIR plaat? De meeste verkopen met aluminium boven en onderzijde, en ik neem aan dat jij dat ook niet op jouw platen heb zitten, toch?
 
Misschien een stomme vraag, maar koop jij de PIR plaat? De meeste verkopen met aluminium boven en onderzijde, en ik neem aan dat jij dat ook niet op jouw platen heb zitten, toch?

Een kennis van me werkt in een fabriek waar ze isolatie platen maken. 😁
 
Mag ik vragen welke diameter en dikte aluminium buis jij heb gebruikt. Ik ga ook aan mijn sub frame beginnen en twijfel een beetje over de diameter (20, 22 of toch 25mm in diameter) qua aanzicht en sterkte. Wordt trouwens een single seater.

En die PIR platen zijn niet makkelijk te vinden....;-)
 
Mag ik vragen welke diameter en dikte aluminium buis jij heb gebruikt. Ik ga ook aan mijn sub frame beginnen en twijfel een beetje over de diameter (20, 22 of toch 25mm in diameter) qua aanzicht en sterkte. Wordt trouwens een single seater.

En die PIR platen zijn niet makkelijk te vinden....;-)

Ikzelf gebruik PUR uit de spuitbuis (wel in de profi uitvoering) als mal, maar dan heb je meer werk om strak te krijgen door de "luchtgaten".
Voor alleen een kontje werkt PIR veel makkelijker.
 
Laatst bewerkt:

Ikzelf gebruik PUR uit de spuitbuis (wel in de profi uitvoering) als mal, maar dan heb je meer werk om strak te krijgen door de "luchtgaten".
Voor alleen een kontje werkt PIR veel makkelijker.
En daar zit ik dus mee, die luchtgaatjes. Ik wil namelijk met polyester en carbon gaan werken, dus de mal moet zo strak mogelijk worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan