Hoi Rob,Hee Ulbe,
Je mag intussen rijles geven, daar was je volgens mij nog mee bezig. Ik herkende jou naam.
In het verleden heb ik bij jou thuis wat spullen op gehaald voor een cb500.
Groetjes Rob
zit n.a.v. je reacties te denken: waarom vraag je het die groep niet?Ik heb wel genoeg reacties denk ik. Ik denk dat het ja misschien met een beetje moeten en dwang wel zou lukken maar of dat verstandig is......
Ik ga nog een motorles inplannen. Toeren komt later wel. Tnx voor alle feedback mede MF-ers.
Dat vind ik zelf onzin, TS moet gewoon niet vallen want dat kan natuurlijk ook veel slechter aflopen.En koop een motor. Goedkoop brik om wat ervaring op te doen.
Ja, moet niet, maar het is een beetje om aan te geven dat het niet per se het nieuwste van het nieuwste hoeft te zijn om lekker mee te rijdenDat vind ik zelf onzin, TS moet gewoon niet vallen want dat kan natuurlijk ook veel slechter aflopen.
Helemaal waar hoor. Zij gaven me gelijk. Nu even ervaring/vertrouwen op doen. Volgend jaar gewoon mee gaan.zit n.a.v. je reacties te denken: waarom vraag je het die groep niet?
nee heb je, ja kun je krijgen (zo was ik ook begonnen, maar had gemerkt dat ik liever solo rij)
wij kunnen niet in hun hoofden kijken, maar ik zou zeggen: bel de organisator(en) van de tour-rit eens en leg de situatie uit.
zeker voor rijders die nog niet helemaal vertrouwd zijn met hun regie is de beste plaats achter de voorrijder.
als de anderen het weten, kunnen ze ook beter rekening houden met je... je gaat toch als groep, nietwaar?
Dat zou idd kunnen, ik stuur je wel even een PB tjeMaar zonder gein: Ik ben regelmatig in jouw omgeving. Steyl. Dus e.e.a. ZOU kunnen.
Wat een k opmerkingSommige mensen kunnen beter niet motorrijden...
Wat een k opmerking
Ergens snap ik deze opmerking wel.Sommige mensen kunnen beter niet motorrijden...
Meteen vallen met een motor in een niet uitdagende situatie is een slecht voorteken.Ergens snap ik deze opmerking wel.
Maar aan de andere kant, als je je rijbewijs kan halen, heb je wel het minimale niveau behaald.
@OgriUK
Hoe bedoelde je dit precies?
Hij knijpt gewoon net ff te hard in zijn voorrem, beetje glijden en te onervaren nog om de juiste correctie te maken.Meteen vallen met een motor in een niet uitdagende situatie is een slecht voorteken.
Op een oudere (eigen) motor zou TS wel eens minder bang kunnen zijn vwb de financiële consequenties van materiële schade. Dus meer zelfvertrouwen en daarmee minder kans op een foutje.Dat vind ik zelf onzin, TS moet gewoon niet vallen want dat kan natuurlijk ook veel slechter aflopen.
TS is onkwetsbaar, neem je nu aan.Op een oudere (eigen) motor zou TS wel eens minder bang kunnen zijn vwb de financiële consequenties van materiële schade. Dus meer zelfvertrouwen en daarmee minder kans op een foutje.
En, erg handig, de TS kan dan op elk gewenst moment een stukje gaan toeren en bouwt veel sneller de vaardigheden en het vertrouwen weer op.
Als je een motor huurt, dan ga je minimaal een middag rijden en geen rondje rond de kerk in een verloren uurtje.
Ik denk dat je enigszins gelijk hebt. Met je eigen motor (oudje of niet, maakt nie uit) ben je toch anders dan met een huur motor denk ik idd.Op een oudere (eigen) motor zou TS wel eens minder bang kunnen zijn vwb de financiële consequenties van materiële schade. Dus meer zelfvertrouwen en daarmee minder kans op een foutje.
En, erg handig, de TS kan dan op elk gewenst moment een stukje gaan toeren en bouwt veel sneller de vaardigheden en het vertrouwen weer op.
Als je een motor huurt, dan ga je minimaal een middag rijden en geen rondje rond de kerk in een verloren uurtje.
Een eigen motor voor het rondtje kerk en crosswerk , en af en toe huur je 1 om te kijken wat er op de markt is.Ik denk dat je enigszins gelijk hebt. Met je eigen motor (oudje of niet, maakt nie uit) ben je toch anders dan met een huur motor denk ik idd.
Ik denk dat je daarin gelijk hebt. Ook het rijden is wel een dingetje. Je gaat sneller stukjes rijden. Daarmee komt vanzelf de behendigheid en zelfverzekerdheid idd.....er valt voor zowel eigendom als huur iets te zeggen denk ik.
Het heeft me wel aan het denken gezet ja. MAAR: Ik ga nu wat lessen nemen. Daarna kijken hoe "goed" ik e.e.a. weer opgepakt heb. Daarna besluit ik: Durf ik het inmiddels aan een nieuwe te kopen (Dan word het bijna zeker de NC750X DCT) OF ga ik voor een goedkopere 2e handse.....dat besluit ik neem ik dan. Maar het heeft me zeker aan het denken gezet idd!!Ik ben wel benieuwd…. In je andere topic gaf je aan een splinternieuwe motor te willen kopen. Denk je daar nu anders over?
Ow ja, daar ben ik van overtuigd. Maar nu komt t specifiek uit "onkunde" en "onzekerheid" dan een andere reden. Dat vind ik wel een verschil, voor mijn eigen gevoel althans. Maar ben er van overtuigd dat wat je noemt zeker wel eens zal gaan gebeuren idd. Hopelijk niet te vaakJe hebt nu gewoon pech gehad! Maar ook al ben je nog zo voorzichtig je zult m best eens uit je handen laten kletteren of je evenwicht verliezen!
Ik lag vd week bijna onderuit… op mn eigen opritOw ja, daar ben ik van overtuigd. Maar nu komt t specifiek uit "onkunde" en "onzekerheid" dan een andere reden. Dat vind ik wel een verschil, voor mijn eigen gevoel althans. Maar ben er van overtuigd dat wat je noemt zeker wel eens zal gaan gebeuren idd. Hopelijk niet te vaak
Niemand is onkwetsbaar en zeker motorrijders niet. Met die wijsheid in het achterhoofd dus gewoon opstappen en voorzichtig ervaring op doen!TS is onkwetsbaar, neem je nu aan.