Erik_kawa

Rookie
9 nov 2023
15
3
Hey allen!
Zal mij eerst snel even voorstellen.
Ik ben Erik, woon in Twente en ben sinds een jaar bezitter van een kawasaki z750 uit 2005

Ik dacht, laat ik voor de winter even de kappen loshalen, frame poetsen en de roestplekjes een beetje bijwerken...
Dus alles kappen dr af, tank dr af! Blablabla
Nu heb ik de tank er weer op gezet, motor starten (heeft veel moeite om te starten) en nu klinkt ie als een grasmaaier....
Stationair draait ie plots rond de 900 toeren inplaats van 1200, en als ik gas komt de motor stotterend op gang en dan valt ie uit, alsof de motor verstikt ofzo...
De 2 stekkers van de tank zitten goed
De brandstof slang zit ook goed vast
Luchtfilter is niet nat geworden

Weet iemand raad?
Zal zo even een filmpje maken van hoe de motor nu loopt!

Mvg
Erik
 
Hey allen!
Zal mij eerst snel even voorstellen.
Ik ben Erik, woon in Twente en ben sinds een jaar bezitter van een kawasaki z750 uit 2005

Ik dacht, laat ik voor de winter even de kappen loshalen, frame poetsen en de roestplekjes een beetje bijwerken...
Dus alles kappen dr af, tank dr af! Blablabla
knip
Ik neem nu toch een beetje voor @Erik_kawa op. Een opmerking om geen "blablabla" te gebruiken is toch ook wat zinloos. Het hele riedeltje van taken wordt hier afgekort door "blablabla" te gebruiken. Prima toch.

Verder kan het probleem best eens in de "blablabla" zitten, weet niet precies wat je nog meer gedemonteerd hebt bij het poetsen en bijwerken van de roestplekjes. Inmiddels wel je filmpje gehoord, ik hoor ook zo niets vreemds. Wellicht zat er wat vocht bij stekkers en is dat inmiddels door de warmte van je blok verdampt.
 
Vocht in de de carburateurs, vlotterbakken aftappen.
Komt door condens water wat onderin de tank blijft zitten en zit nu onderin je vlotterbak.
En ook je tank volledig leeg maken (zuigen), en aftoppen met V-power of een andere premium benzine.

Ps, en gebruik alsjeblieft niet blablabla als stopwoord.
Erik - Kawa probleem kan volgens mij heel goed komen door water in tank zoals Broos ook omschrijft.dus beste Erik Controleer hier op.
 
Erik - Kawa probleem kan volgens mij heel goed komen door water in tank zoals Broos ook omschrijft.dus beste Erik Controleer hier op.
Mee eens! Wellicht zat er in een hoekje onderin de tank wat vocht, en door het demonteren en weer monteren kan het zomaar zijn dat je nu vocht je systeem in hebt geholpen. Ben je al een stuk wezen rijden? Om die boel er even doorheen te trekken.
 
Als evt. vocht in de tank bij 33 voor gaats komt, dan zit 't nu in je systeem. Ga eens een stuk rijden. De boel lekker warm stoken. Zo te horen heb je alleen bij stationair er last van, en als het vocht is dan moet 't er gewoon even doorheen getrokken worden.

33.png
 
1 pen bobine zat wel heel iets hoger, maar na het aandrukken nog geen verschil
ik zou toch eerst uitlaat temperatuur meten per bocht.
Zonder temp. meter kan dat ook onnauwkeurig met een plantenspuit water en kijken hoe snel te verdampt is. Doe dat vooral koud en zonder gas te geven stationair, Die ene pen bobine kan wel eens een probleempje zijn gaan geven.
 
Ik heb gister even een stukje gereden.
Bij het wegrijden, merkte ik telkens dat de motor een paar keer schokt.
Na een tijdje rijden liep de motor weer normaal, ook stationair.
Vandaag de motor weer gestart, en loopt weer vaag. Als ik een keer gas geef zakt hij weer onder de toeren, en slaat de motor weer af
 
Ik heb gister even een stukje gereden.
Bij het wegrijden, merkte ik telkens dat de motor een paar keer schokt.
Na een tijdje rijden liep de motor weer normaal, ook stationair.
Vandaag de motor weer gestart, en loopt weer vaag. Als ik een keer gas geef zakt hij weer onder de toeren, en slaat de motor weer af
heb je de motor gepoetst of ook gewassen?

Kan er vocht bij de bougies en of penbobines zijn gekomen?

is het afwateringskanaal van de bougie tunnels open?
 
Ik had dit probleem ook met mijn monster 1100 nadat hij lang (maand of 8) stil had gestaan. Tijdens vollast liep hij best aardig maar vooral stationair liep hij bijna niet. Het had toch met de benzine te maken want na 50km rijden was het nog steeds, pas toen ik hem weer volgetankt had (had er ook injectiereiniger bijgedaan) liep hij vrijwel direct weer zoals vanouds.

Met andere woorden: tank hem eens vol, gooi er wat injectiereiniger bij en probeer het nog eens zou ik zeggen. Zoveel kan er niet mis zijn als je hem goed lopend weggezet hebt.
 
Ah niet goed gelezen. Dan is er gewoon iets tijdens het demonteren en monteren niet goed gegaan, dus alles een keer goed nalopen. Tenzij TS met een hogedrukspuit tekeer is gegaan, dan wordt het een ander verhaal.
 
Dus TS, ben je ook nog met een emmertje sop aan de slag gegaan? M'n YZF750R was er ook altijd gevoelig voor, dat hij na een wasbeurt op 3 cilinder ging lopen. Met goed warm rijden verdween het vocht en was het weer opgelost.
 
Ik heb gister even een stukje gereden.
Bij het wegrijden, merkte ik telkens dat de motor een paar keer schokt.
Na een tijdje rijden liep de motor weer normaal, ook stationair.
Vandaag de motor weer gestart, en loopt weer vaag. Als ik een keer gas geef zakt hij weer onder de toeren, en slaat de motor weer af
Een stukje.. Zondag wordt ‘t redelijk motorweer iig droog. Flink stuk gaan rijden met goede benzine en evt. een stabilisator of injectie reiniger. Vocht moet er uitgestookt worden, je geeft zelf al aan dat met warme motor doet-ie het prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan