Het N + 1 virus heeft toegeslagen .
Het gevolg er is nog een brik de garage ingerold . Het betreft een GPZ500S uit 1991. Afgelezen tellerstand is iets van 22 dkm. Wat het apparaat daadwerkelijk gereden heeft is (nu) niet in te schatten (bij verdergaand sleutelwerk is er in te schatten of het 122 dkm of 22 dkm is).
Bij de eerste schouw het volgende geconstateerd, kappenset is flink beschadigd. Kleine deuk in de tank. Luchtfilterhuis lag los bij de motor, rempomp voor lekt (vervangen voor 2e hands), voorvorkpoten geen pitting of roest, achterband van een vaag chineesmerk, voorband BT45 (leeftijd onbekend), remleidingen origineel). Ketting + kettingwielen zien er zeer goed uit. Achtervelg gepoetst. Her en der is er wat bijgespoten (maar zichtbaar heel weinig corrosie). Spiegels los bijgeleverd.
De volgende informatie is aanwezig ivm onderhoud/lopend krijgen, er is iets met de startmotor, de benzinekraan werkt niet, twee nieuwe bougies, geen koelvloeistof.
Planning, blok lopend zien te krijgen, daarna komen de remmen en banden aan de beurt. En pas als het brik rijdt zal het uiterlijk aandacht krijgen (wel wordt Internet in de gaten gehouden of er niet toevallig goedkope tupperware-onderdelen voor deze fiets aangeboden worden, zodat de motor uiteindelijk zijn originele uiterlijk kan krijgen).
Gezien de aanschaf van 20 Eurocent per cc voldoet dit brik + de leeftijd > 20 jaar dit brik aan de eisen van de 500 Euro challenge. Een klein detail heb al twee XS400 brikken opgeknapt waarvan er 1 gebruikt gaat worden voor de 2019 challenge
Het gevolg er is nog een brik de garage ingerold . Het betreft een GPZ500S uit 1991. Afgelezen tellerstand is iets van 22 dkm. Wat het apparaat daadwerkelijk gereden heeft is (nu) niet in te schatten (bij verdergaand sleutelwerk is er in te schatten of het 122 dkm of 22 dkm is).
Bij de eerste schouw het volgende geconstateerd, kappenset is flink beschadigd. Kleine deuk in de tank. Luchtfilterhuis lag los bij de motor, rempomp voor lekt (vervangen voor 2e hands), voorvorkpoten geen pitting of roest, achterband van een vaag chineesmerk, voorband BT45 (leeftijd onbekend), remleidingen origineel). Ketting + kettingwielen zien er zeer goed uit. Achtervelg gepoetst. Her en der is er wat bijgespoten (maar zichtbaar heel weinig corrosie). Spiegels los bijgeleverd.
De volgende informatie is aanwezig ivm onderhoud/lopend krijgen, er is iets met de startmotor, de benzinekraan werkt niet, twee nieuwe bougies, geen koelvloeistof.
Planning, blok lopend zien te krijgen, daarna komen de remmen en banden aan de beurt. En pas als het brik rijdt zal het uiterlijk aandacht krijgen (wel wordt Internet in de gaten gehouden of er niet toevallig goedkope tupperware-onderdelen voor deze fiets aangeboden worden, zodat de motor uiteindelijk zijn originele uiterlijk kan krijgen).
Gezien de aanschaf van 20 Eurocent per cc voldoet dit brik + de leeftijd > 20 jaar dit brik aan de eisen van de 500 Euro challenge. Een klein detail heb al twee XS400 brikken opgeknapt waarvan er 1 gebruikt gaat worden voor de 2019 challenge
Bijlagen
Laatst bewerkt: