Ik zou de eerste doen,heb dat zien werken,is stevig en solide.Hallo motormuizen, Bekijk bijlage 2017286
Voor mijn smalle schuur ben ik op zoek naar een verrijdbare paddock.
Het idee is dat kan ik de neus van de motor dan makkelijk in de schuur kan rijden en daarna de kont van de motor naar de zijkant kan duwen om weer makkelijk ruimte vrij te maken.
Wensen:
- Praktisch, compact en makkelijk in gebruik
- Stabiel en veilig
Vragen:
- Hebben jullie ervaring met één van deze modellen? (ging het goed qua levertijd enz.?)
- Heb je eventueel een betere suggestie?
Hierbij wat modellen waarover ik twijfel:
Bekijk bijlage 2017289Center Paddock Stand compatibel met KTM 1290 Super Duke R 20-23 Lift ConStands Power-Evo oranje
Complete set inclusief model-specifieke adapterplaat Central Paddock Stand voor snel en eenvoudig opvijzelen van de machine Gemakkelijk manoeuvreren dankzij de robuuste dubbele wielen Afmetingen: lengte 78 cm / breedte 54 cm / hoogte 75,5 cm Maximaal draagvermogen 300 kg bij 17 kg eigen gewicht...www.motea.com
Bekijk bijlage 2017294
Bekijk bijlage 2017295 (Zonder bobbins)
Mijn voorkeur nu:
Motor-Mover Achterwiel de Luxe
Dé Originele Motor-Mover met dubbele zwenkwielen die u helpt uw motorfiets makkelijker te verplaatsen in de brandgang/berging/garage/schuur en op ongelijke vloeren.www.originelemovervoordemotor.nl
Want:
- lijkt mij makkelijk in gebruik
- compact
- hoeft geen extra onderdelen op de motor te plaatsen.
Heeft iemand ervaring met dit apparaat?
Hou er rekening mee dat de meeste van dit soort wieltjes alleen funtioneren op een gladde vloer.
Ik heb oa de middelste (paddockstand). Die werken bij mij alleen rechtuit. Ik zet de motor voor en achter in zo'n stand en kan heb dan enkel voor en achteruit duwen. De bocht om oid gaat echt niet.
Ik heb ook zo'n plaatje voor onder de middenbok. Dit werkt bij mij dan wel erg goed.
Oja, een motor mover inderdaad. Qua gebruik lijkt het mij dit het meest makkelijkst, alleen ben ik wel het kettingsmeren vergeten.Jouw voorkeur is een motor mover, geen paddock. Met een paddock kan je het achterwiel draaien/servicen en de ketting smeren doordat het wiel nog kan draaien, dan kan met de mover die jij wil niet. Een Motea motorlift is leuk maar je zet hem minder makkelijk "even" op de bok. Wel handig in gebruik, voor en achterwiel kan er tegelijk uit voor eventuele banden wissel en schoonmaken van de velgen is een eitje.
Hier heb ik ook naar gekeken. Al lijkt mij het gebruik hiervan niet echt makkelijk?Ik heb ooit in de aanbieding voor €125 zo'n ding gekocht voor mijn FJR. Werkt goed, alleen zoals al vernoemd alleen op redelijk gladde vloeren. Heb je diepere naden dan gaat het niet, zeker bij zwaardere motoren. Zwenkwieltjes zijn eigenlijk te klein. Wat ook een nadeel is met kleine zwenkwieltjes, is dat er soms eentje dwars op de duw richting blijft staan. Dubbele werkt al wel beter als een enkele. Voor het verplaatsen dwars gebruik ik gewoon een bezemstok waarmee ik in de bodemhoek duw.
Ketting smeren,misschien?Hier heb ik ook naar gekeken. Al lijkt mij het gebruik hiervan niet echt makkelijk?
Verder ga ik niet zelf mijn band vervangen o.i.d. dus hoeft de achterbrug niet perse vrij te zijn.
Ja, wat is niet echt makkelijk? Ik moet toegeven dat je hem redelijk recht voor de motor moet hebben liggen als je hem erop duwt. Anders stropt de zijkant van de band tegen de goot en zorgen dat de oprij wiggen goed vlak liggen. Je moet er wat routine inkrijgen, dat wel. Die motormover in het achterwiel van jouw voorkeur heb ik ook naar gekeken, maar die durf ik met een zware FJR niet te gebruiken met achterwaarts duwen. En al helemaal niet aan de hand. Kan je niet eens in een motorzaak kijken wat de opties en juiste smaak voor jou zijn?Hier heb ik ook naar gekeken. Al lijkt mij het gebruik hiervan niet echt makkelijk?
Leuk gemaakt.
Die gebruik ik ook, er zitten waarschijnlijk sjorbandjes bij maar die gebruik ik niet. Ik druk met mijn voet de paddock in beweging en duw met mijn hand het kontje direct mee. Dan komt de boel mooi stabiel en eenvoudig in beweging en draaien de wieltjes allemaal in de juiste richting. Bij opnieuw verplaatsen is er er niet veel kracht nodig en gaat het met een beetje duwen al.Ik ga denk ik toch voor de verrijdbare paddock.
Het doet eigenlijk precies hetgeen wat ik verwacht. Daarbij staat mijn achterwiel ook vrij om te smeren of schoon te maken.
De center paddock stand is natuurlijk ook mooi, maar voor mij iets té. Daarbij heb ik niet een gehele vlakke ondergrond (voegen) waarbij ik vermoed dat het makkelijker is alleen het achterwiel te verplaatsen ipv de gehele motor.
Thanks allemaal!