Een handy verrijdbare Paddock | Doen?

JeffreyB.

MF'er
Lid geworden
28 feb 2024
Berichten
244
Waarderingsscore
157
Locatie
Vlakbij Rotterdam
Hallo motormuizen,
1718096046045.png



Voor mijn smalle schuur ben ik op zoek naar een verrijdbare paddock.
Het idee is dat kan ik de neus van de motor dan makkelijk in de schuur kan rijden en daarna de kont van de motor naar de zijkant kan duwen om weer makkelijk ruimte vrij te maken.

Wensen:
- Praktisch, compact en makkelijk in gebruik
- Stabiel en veilig

Vragen:
- Hebben jullie ervaring met één van deze modellen? (ging het goed qua levertijd enz.?)
- Heb je eventueel een betere suggestie?


Hierbij wat modellen waarover ik twijfel:
1718096557178.png


1718096624963.png


1718096659295.png
(Zonder bobbins)






Mijn voorkeur nu:

Want:
- lijkt mij makkelijk in gebruik
- compact
- hoeft geen extra onderdelen op de motor te plaatsen.

Heeft iemand ervaring met dit apparaat?
 
Verrijdbare standaards zijn ideaal. Indien mogelijk met dubbele wieltjes naast elkaar, dat rolt veel beter dan enkel.

Ik heb ze allemaal niet, maar wel 4 verrijdbare middenbokken wat niet kan met de meeste motoren.
 
Hallo motormuizen, Bekijk bijlage 2017286


Voor mijn smalle schuur ben ik op zoek naar een verrijdbare paddock.
Het idee is dat kan ik de neus van de motor dan makkelijk in de schuur kan rijden en daarna de kont van de motor naar de zijkant kan duwen om weer makkelijk ruimte vrij te maken.

Wensen:
- Praktisch, compact en makkelijk in gebruik
- Stabiel en veilig

Vragen:
- Hebben jullie ervaring met één van deze modellen? (ging het goed qua levertijd enz.?)
- Heb je eventueel een betere suggestie?


Hierbij wat modellen waarover ik twijfel:
Bekijk bijlage 2017289

Bekijk bijlage 2017294

Bekijk bijlage 2017295 (Zonder bobbins)






Mijn voorkeur nu:

Want:
- lijkt mij makkelijk in gebruik
- compact
- hoeft geen extra onderdelen op de motor te plaatsen.

Heeft iemand ervaring met dit apparaat?
Ik zou de eerste doen,heb dat zien werken,is stevig en solide.
De laatste niet,omdat het een crime is om de motor,van voor naar achter, in de goot te duwen,lijkt me.
 
  • Eens
Waarderingen: M14
Ik heb die rode versie (datona) die er tussen staat en dat werkt perfect. Met sturen mik je waar je uit wilt komen met je voorwiel en dan duw je de achterkant gewoon op zijn plek. En het past op bijna iedere motor als je er meerdere hebt. Was gewoon op voorraad voor een schappelijke prijs.
De bovenste versie is mooi als je aan je motor wilt werken denk ik, ik heb er ook wel eens naar geïnformeerd maar die is wel erg prijzig voor als je alleen eenvoudig opzij wilt kunnen schuiven.
Ps het lijkt toch een iets andere, die ik eens had gezien ging een stuk hoger denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Hou er rekening mee dat de meeste van dit soort wieltjes alleen funtioneren op een gladde vloer.

Ik heb oa de middelste (paddockstand). Die werken bij mij alleen rechtuit. Ik zet de motor voor en achter in zo'n stand en kan heb dan enkel voor en achteruit duwen. De bocht om oid gaat echt niet.

Ik heb ook zo'n plaatje voor onder de middenbok. Dit werkt bij mij dan wel erg goed.
 
Hou er rekening mee dat de meeste van dit soort wieltjes alleen funtioneren op een gladde vloer.

Ik heb oa de middelste (paddockstand). Die werken bij mij alleen rechtuit. Ik zet de motor voor en achter in zo'n stand en kan heb dan enkel voor en achteruit duwen. De bocht om oid gaat echt niet.

Ik heb ook zo'n plaatje voor onder de middenbok. Dit werkt bij mij dan wel erg goed.

De motor staat in een houten schuur die op mijn terras is gebouwd. Het terras bestaat uit 75x75 keramische tegels.
Ik vermoed dat ook deze kleine wielen wel over de voegen kan.
 
Ik heb zo'n motea motorlift, en ik vind het zelf erg handig. Het kost op mijn vloer die niet superglad is wel wat moeite om de motor om te duwen maar het gaat wel. Verder vind ik het ook ideaal om aan mn motor te sleutelen. Alleen als ik mn achterbrug of motorblok er uit wil halen moet ik iets anders verzinnen.
 
Jouw voorkeur is een motor mover, geen paddock. Met een paddock kan je het achterwiel draaien/servicen en de ketting smeren doordat het wiel nog kan draaien, dan kan met de mover die jij wil niet. Een Motea motorlift is leuk maar je zet hem minder makkelijk "even" op de bok. Wel handig in gebruik, voor en achterwiel kan er tegelijk uit voor eventuele banden wissel en schoonmaken van de velgen is een eitje.
 
Ik heb ooit in de aanbieding voor €125 zo'n ding gekocht voor mijn FJR. Werkt goed, alleen zoals al vernoemd alleen op redelijk gladde vloeren. Heb je diepere naden dan gaat het niet, zeker bij zwaardere motoren. Zwenkwieltjes zijn eigenlijk te klein. Wat ook een nadeel is met kleine zwenkwieltjes, is dat er soms eentje dwars op de duw richting blijft staan. Dubbele werkt al wel beter als een enkele. Voor het verplaatsen dwars gebruik ik gewoon een bezemstok waarmee ik in de bodemhoek duw.
 

Bijlagen

  • motormover-57506-DSC7269.jpg
    motormover-57506-DSC7269.jpg
    331,4 KB · Weergaven: 0
Jouw voorkeur is een motor mover, geen paddock. Met een paddock kan je het achterwiel draaien/servicen en de ketting smeren doordat het wiel nog kan draaien, dan kan met de mover die jij wil niet. Een Motea motorlift is leuk maar je zet hem minder makkelijk "even" op de bok. Wel handig in gebruik, voor en achterwiel kan er tegelijk uit voor eventuele banden wissel en schoonmaken van de velgen is een eitje.
Oja, een motor mover inderdaad. Qua gebruik lijkt het mij dit het meest makkelijkst, alleen ben ik wel het kettingsmeren vergeten.
De Motea motorlift lijkt mij in gebruik ook wat minder makkelijk.
 
Ik heb ooit in de aanbieding voor €125 zo'n ding gekocht voor mijn FJR. Werkt goed, alleen zoals al vernoemd alleen op redelijk gladde vloeren. Heb je diepere naden dan gaat het niet, zeker bij zwaardere motoren. Zwenkwieltjes zijn eigenlijk te klein. Wat ook een nadeel is met kleine zwenkwieltjes, is dat er soms eentje dwars op de duw richting blijft staan. Dubbele werkt al wel beter als een enkele. Voor het verplaatsen dwars gebruik ik gewoon een bezemstok waarmee ik in de bodemhoek duw.
Hier heb ik ook naar gekeken. Al lijkt mij het gebruik hiervan niet echt makkelijk?


Verder ga ik niet zelf mijn band vervangen o.i.d. dus hoeft de achterbrug niet perse vrij te zijn.
 
Hier heb ik ook naar gekeken. Al lijkt mij het gebruik hiervan niet echt makkelijk?


Verder ga ik niet zelf mijn band vervangen o.i.d. dus hoeft de achterbrug niet perse vrij te zijn.
Ketting smeren,misschien?
 
Ik heb deze



en daarnaast ook deze zelfgemaakte:

 
Hier heb ik ook naar gekeken. Al lijkt mij het gebruik hiervan niet echt makkelijk?
Ja, wat is niet echt makkelijk? Ik moet toegeven dat je hem redelijk recht voor de motor moet hebben liggen als je hem erop duwt. Anders stropt de zijkant van de band tegen de goot en zorgen dat de oprij wiggen goed vlak liggen. Je moet er wat routine inkrijgen, dat wel. Die motormover in het achterwiel van jouw voorkeur heb ik ook naar gekeken, maar die durf ik met een zware FJR niet te gebruiken met achterwaarts duwen. En al helemaal niet aan de hand. Kan je niet eens in een motorzaak kijken wat de opties en juiste smaak voor jou zijn?
 
Ik heb alle 3, de center stand, losse paddock stands en de ABBA Skylift. Voor wat jij beschrijft valt de ABBA (misschien) af qua afmetingen voor je smalle schuur, die vind ik echt geschikt voor sleutelen. Zie YouTube filmpje.

De Datona kan handig zijn, je kan echter alleen het achterwiel optillen en draaien. Daardoor kan je de hele motor niet makkelijk verplaatsen (grote draaicirkel)


De Center stand aan de andere kant tilt je hele motor op en je kan hem makkelijk verplaatsen/ ronddraaien en wat schoonmaak/ smeerwerk doen (kleine draaicirkel)


Ze hebben allemaal kleine wieltjes, die zal je dan zelf moeten vervangen voor grotere als ze lastig zijn.

De YouTube filmpjes spreken voor zich en blijft een persoonlijke keuze. Wat je ook besluit, het zal zijn ding doen. Wil je alleen optillen en tegen de muur draaien of makkelijk in die kleine schuur kunnen verplaatsen/ draaien. Ik gebruik echter alleen de center stand omdat ik die handiger vind voor verplaatsen en draaien.

Kijk anders hier Center paddock stand
 
I.v.m de zeer smalle beschikbare ruimte om mijn fiets te kunnen parkeren gebruik ik deze. Met de zwenk wieltjes lukt dat aardig tussen de auto’s. Waar je naar mijn mening wel goed op moet letten is de ondergrond. Als deze niet egaal is, adviseer ik je deze paddock niet. De levertijd was +2 weken bij Motea.
IMG_0200.png
 
Laatst bewerkt:
Ik ga denk ik toch voor de verrijdbare paddock.

Het doet eigenlijk precies hetgeen wat ik verwacht. Daarbij staat mijn achterwiel ook vrij om te smeren of schoon te maken.

De center paddock stand is natuurlijk ook mooi, maar voor mij iets té. Daarbij heb ik niet een gehele vlakke ondergrond (voegen) waarbij ik vermoed dat het makkelijker is alleen het achterwiel te verplaatsen ipv de gehele motor.

Thanks allemaal!
 
Ik ga denk ik toch voor de verrijdbare paddock.

Het doet eigenlijk precies hetgeen wat ik verwacht. Daarbij staat mijn achterwiel ook vrij om te smeren of schoon te maken.

De center paddock stand is natuurlijk ook mooi, maar voor mij iets té. Daarbij heb ik niet een gehele vlakke ondergrond (voegen) waarbij ik vermoed dat het makkelijker is alleen het achterwiel te verplaatsen ipv de gehele motor.

Thanks allemaal!
Die gebruik ik ook, er zitten waarschijnlijk sjorbandjes bij maar die gebruik ik niet. Ik druk met mijn voet de paddock in beweging en duw met mijn hand het kontje direct mee. Dan komt de boel mooi stabiel en eenvoudig in beweging en draaien de wieltjes allemaal in de juiste richting. Bij opnieuw verplaatsen is er er niet veel kracht nodig en gaat het met een beetje duwen al.
 
Ik gebruik al enkele jaren de Constands Power EVO motorstand-paddock lift voor mijn Yamaha MT-10. Deze is heel gebruiksvriendelijk, stabiel en duurzaam uitgevoerd. Ook de prijs vind ik acceptabel.
Zeker een aanrader wat mij betreft. Indertijd heb ik deze gekocht bij Motea.
Succes met je keuze!
 

Bijlagen

  • IMG_0163.jpeg
    IMG_0163.jpeg
    711,4 KB · Weergaven: 0
  • 2022 01 29 Constands Power Evo motorlift  - 3.jpeg
    2022 01 29 Constands Power Evo motorlift - 3.jpeg
    697,2 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan